۲۹۱۸۷۱
۲ نظر
۵۰۷۹
۲ نظر
۵۰۷۹
پ

فیلم: حل مکعب روبیک در یک ثانیه!

اگر از علاقمندان به حل مکعب روبیک باشید ، حتما اطلاع دارید که آخرین رکورد حل این مکعب، ۴.۹۰۴ ثانیه می‌باشد.اما اگر بگوییم اکنون مکعب روبیک تنها در یک ثانیه حل شده باور می کنید ؟!

گجت نیوز: اگر از علاقمندان به حل مکعب روبیک باشید ، حتما اطلاع دارید که آخرین رکورد حل این مکعب، ۴.۹۰۴ ثانیه می‌باشد.اما اگر بگوییم اکنون مکعب روبیک تنها در یک ثانیه حل شده باور می کنید ؟!

بله واقعیت دارد ، اما این رکورد توسط انسان به ثبت نرسیده و یک ربات موفق به حل مکعب روبیک در زمان ۱.۰۱۹ ثانیه شده است. این ربات توسط دو مهندس نرم‌افزار مشهور، Jay Flatland و Paul Rose طراحی شده و تا کنون تمامی انواع مکعب‌هایی که پیش روی این ربات برای حل کردن قرار گرفته است، بین ۱ تا ۱.۲ ثانیه حل شده‌اند و زمان ۱.۰۱۹ نیز سریع‌ترین زمان میان دیگر نتایج بوده است. با این زمان خیره‌کننده، نه تنها رکورد انسان شکسته شده بلکه رکوردی که ربات‌های قبلی از خود به جای گذاشته بودند، یعنی رقم ۳.۲۵۳ ثانیه نیز حالا شکسته شده است.

این ربات که به کمک پرینتر سه‌بعدی تولید شده است، با مجهز بودن به ۴ پورت USB که هر کدام به یک وبکم متصل بوده و آنها نیز به یک کامپیوتر متصل شده‌اند، در مرحله‌ی اول، مکعب توسط ربات اسکن می‌شود، چیزی که انسان نیز آن را به هنگام به دست گرفتن مکعب انجام می‌دهد. پس از مشخص شدن الگو و حالت کلی مکعب، اطلاعات آن برای الگوریتم حل مسئله‌ی Kociemba ارسال گشته و سپس تمامی کارهای لازم و حرکت‌های مورد نیاز توسط ربات انجام می‌گیرد. البته باید به یکی از برتری‌ها ربات به نسبت انسان نیز اشاره نماییم و آن، محل قرارگیری انگشت شست می‌باشد. در مورد این انگشت و البته دیگر انگشتان، تقریبا احتمال خطا برای این ربات وجود ندارد حال آنکه ممکن است کمی در این مورد اشتباه کرده و یا انگشتش به بهترین شکل ممکن، ردیف‌های مکعب را به چرخش در نیاورد.

باید باز هم اشاره داشته باشیم که ربات برای حل کردن مکعب‌های روبیک، نیاز دارد تا هر چهار دوربین خود را به صورت فعال داشته باشد تا کار ارزیابی به بهترین شکل ممکن انجام گرفته شود. هر گاه که یک مکعب حل می‌شود، تمامی دوربین‌ها توسط کاغذ پوشانده شده و یک نفر نیز مکعب را از حالت درست تغییر می‌دهد.

هنوز این دو مهندس رکوردهای به ثبت رسیده توسط ربات خود را در به صورت جهانی ثبت نکرده‌اند. و باید بگوییم که تلاش برای ساخت و تولید یک ربات با توانایی حل کردن مکعب روبیک با سرعت ۳۰۰ برابر بیشتر از رقبای دیگر، چیزی نیست که بخواهیم باز هم به این زودی‌ها شاهد آن باشیم.
در ادامه شما را به دیدن ویدیویی از نحوه عملکرد این ربات و حل مکعب روبیک توسط آن دعوت می کنیم :


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: حل مکعب روبیک در یک ثانیه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahdi

      بیکار های خارجی

    • بدون نام

      دمشون گرم به جای اینکه بیان تو فیسبوک توی پیجای مختلف بنویسن من 6 ماهه با یکی اشنا شدم ولی الان دلمو زده و این حرفا همچین کار باحالی کردن
      اونایی که کامپیوتر و برنامه نویسی خوندن میدونن کار اینا چقدر خفنه ، البته درسته الگوریتم حل مکعب روبیک هست ولی باز همین که اون الگوریتم رو بفهمی و ازش استفاده کنی و با مباحث اللکترونیکی ترکیب کنی (plc ,pic ,avr) و اینا خودش شایسته ی تبریکه !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج