۲۹۱۹۴۱
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

همه «ترین های» فوتبالی ۲۰۱۵

۲۰۱۵، چهره های ویژه پرشماری را برای فوتبال ساخت؛ چهره هایی که در این گزارش، به معرفی شان می پردازیم.

هفته نامه همشهری جوان - محمدحسین عباسی: یک شب بعد از حرکات نمایشی نیمار و برد خفیف لیورپول، ۲۰۱۵ نیز تبدیل به گذشته می شود؛ سالی مهیج و پرماجرا برای فوتبال که با خاطره های زیادی به یاد آورده خواهد شد. فوتبال تا آخرین ثانیه های سال در نقاط مختلف دنیا جریان داشت و حالا در آغاز سال تازه، با آرزوهایی تزیین شده ادامه پیدا خواهد کرد. ۲۰۱۵، چهره های ویژه پرشماری را برای فوتبال ساخت؛ چهره هایی که در این گزارش، به معرفی شان می پردازیم.

پدیده (های سال): جیمی واردی/ ریاض محرز

همه «ترین های» فوتبالی 2015

در توصیف عظمت آن چه این دو نفر در ماه های اخیر انجام داده اند، همین بس که حالا هر دویشان بدون استثنا در فهرست خرید زمستانی نیمی از باشگاه های بزرگ اروپایی هستند. تا یک سال قبل، هیچ کس نام جیمی و ریاض را نشنیده بود. آنها با رقم هایی زیر یک میلیون یورو و از تیم های ناشناخته به لستر منتقل شدند و ناگهان در روندی دیوانه وار، لستر را در پایان باکسینگ دی به صدرنشین لیگ برتر تبدیل کردند.
واردی با گلزنی در 11 مسابقه پیاپی در لیگ برتر، به رکورد تازه ای رسید و محرز اولین الجزایری هت تریک کننده تاریخ لیگ برتر شد. این دو روی هم 28 گل در لیگ برای تیم کلودیو رانیه ری به ثمر رسانده اند. یک زوج روی فرم که شاید کلمه «بعید» را از جلوی هر آرزویی پاک کنند.


محرومیت سال: سپ بلاتر/ میشل پلاتینی

همه «ترین های» فوتبالی 2015

یکی از به یادماندنی ترین قاب های سال، وقتی خلق شد که کمدین انگلیسی خودش را به کنگره فیفا رساند و بارانی از اسکناس روی سر سپ بلاتر باراند. بلاتر خیلی زود تلاش کرد از این صحنه دور شود، اما کار از کار گذشته بود و عکاس ها به سرعت نگاه حریصانه او به اسکناس های شناور روی هوا را شکار کرده بودند.

رئیس فیفا از ابتدای سال، بارها و بارها وادار به پاسخگویی در پرونده های مربوط به فساد فیفا شد و به محض انتخاب شدن به عنوان رئیس در دوره جدید، از سمت اش استعفا داد تا در فوریه ۲۰۱۶، صندلی اش را به مدیر دیگری تحویل بدهد. در ماه های پایانی سال اما بلاتر با محرومیتی هشت ساله از حضور در فعالیت های فوتبالی رو به رو شد. جالب اینکه پای پلاتینی نیز به ماجرا باز شد و او که مدام علیه فساد در فیفا موضع می گرفت نیز به خاطر ماجرای دریافت ۲ میلیون دلار از رئیس سوئیسی، هشت سال محروم شد.


جمله(های) سال: خورخه سامپائولی/ نایجل پیرسن

همه «ترین های» فوتبالی 2015

سرمربی تیم ملی شیلی که در فهرست سه مربی برتر سال مراسم گالانیز حضور دارد، بعد از شکست سنگین برابر اروگوئه، مالکیت توپ را با خاطره حضورش در یک بار درآمیخت و به روشنی توانست اهمیت مالکیت در فوتبال را زیر سوال ببرد! این خاطره محبوبیت سامپائولی در شبکه های اجتماعی را چند برابر کرد. ناجیل پیرسن نیز اوایل ۲۰۱۵ و در شرایطی که روزهای درخشانی را روی نیمکت لستر سپری می کرد، در جواب سوال یک خبرنگار گفت: «اگر جواب این سوال را نمی دانی، پس یک شترمرغ هستی که سرش را توی خاک کرده و می دانی؟ تو این قدر انعطاف پذیر نیستی که سرت را از آنجا خارج کنی و به بیرون نگاه بیندازی!» جواب عجیب سرمربی لستر، تا مدت ها سوژه رسانه های انگلیسی بود.


گل سال: تیم ملی سان مارینو

همه «ترین های» فوتبالی 2015

تیم ملی سان مارینو امسال موفق شد دست به یک کار بزرگ بزند. این کار بزرگ، پیروزی یا کسب جواز صعود به رقابت های یورونیست. آنها در پنجاه و پنجمین دقیقه بازی با لتونی، با ضربه آزاد زیبای متئو به گل رسیدند و این گل را به شکلی دیوانه وار جشن گرفتند. چرا که این گل، اولین گل خارج از خانه سان مارینو در دیدارهای رسمی از سال ۲۰۰۱ به بعد بود! صفحه رسمی سان مارینو در توئیتر، واکنشی استثنایی به این ماجرا داشت و نوشت: «اولین گل خارج از خانه بعد از ۱۴ سال. در دنیا بالاخره هر چیزی ممکن می شود، به جز رسیدن آرسنال به قهرمانی لیگ قهرمانان!»


احساساتی سال: کارلوس ته وز

همه «ترین های» فوتبالی 2015

بعد از فصل درخشان با یووه و به دست آوردن دو و نیم جا، ناگهان تصمیم گرفت به فوتبال آرژانتین برگردد و برای هوادارهایی بازی کند که او را با لقب «فوتبالیست مردم» می شناسند. کارلیتوس اوایل بازگشت اش به آرژانتین، در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و بعد از مواجه شدن با سوالاتی در مورد کشور و دوستان اش، به شدت اشک ریخت. شاید چهره اش نشان ندهد اما ته وز، یکی از احساساتی ترین بازیکنان دنیای فوتبال است.


اضافه وزن سال: مارکانن

همه «ترین های» فوتبالی 2015

اضافه وزن ۱۸ کیلویی، بهانه عجیبی بود که زین الدین زیدان به واسطه آن، ستاره جوان فنلاندی تیم ب رئال مادرید را کنار بگذارد. مادریدی ها در شرایط از اضافه شدید ارو مارکانن حرف می زدند که تصاویر آخرین حضور او در تمرین رئال مادریدی کاستیا چنین چیزی را نشان نمی داد. مارکانن بلافاصله بعد از کنار رفتن از رئال مادرید به علت چاقی مفرط،این عکس دستکاری شده از خودش را اینستاگرامی کرد و برای زیدان نوشت که با داستان چاقی کاملا موافق است!


مربی سال: اسامه عبدالمحسن

همه «ترین های» فوتبالی 2015

پناهجوی سوری در مرز مجارستان به خاطر پشت پایی که از یک فیلم بردار خورد، سوژه روز رسانه های دنیا شد. او به اسپانیا رفت و به دعوت باشگاه رئال مادرید، یکی از بازی های این تیم را از نزدیک تماشا کرد. پسر کوچک اسامه نیز در آن مسابقه دست در دست کریس رونالدو وارد زمین مسابقه شد. اسامه که در سوریه مربی فوتبال بود، در یکی از رده های سنی باشگاه مادریدی ختافه نیز مربی شد تا بعد از روزهای سخت مهاجرت، روزهایی استثنایی را در پایتخت اسپانیا تجربه کند.


اخراج(های) سال: اوا کارنیرو/ ژوزه مورینیو

همه «ترین های» فوتبالی 2015

بعد از درگیری عجیب با کارنیرو و کنار گذاشتن پزشک محبوب چلسی از این تیم، ژوزه دیگر رنگ آرامش روی نیمکت چلسی را ندید. پزشک تیم فوتبال چلسی بعد از ورود به زمین در مسابقه با سوانزی، با توهین عجیب ژوزه مورینیو مواجه شد. سرمربی پرتغالی چلسی که در آن لحظات تیمش به واسطه اخراج کورتوآ ۱۰ نفره بود، اعتقاد داشت کارنیرو قوانین فوتبال را نمی داند و با ورودش به زمین هازارد را ناچار کرده برای دقایقی بیرون برود و این روند منجر به ۹ نفره شدن چلسی شده است. ژوزه هنگام حمله به کارنیرو، هرگز تصور نمی کرد فقط چند ماه بعد، با حکم اخراج باشگاه چلسی مواجه شود. او ضعیف ترین فصل مربیگری اش را در سال ۲۰۱۵ تجربه کرد.


انتقام سال: چیچاریتو

همه «ترین های» فوتبالی 2015

در ماه های نوامبر و دسامبر، خاویر هرناندز به عنوان بهترین بازیکن ماه بوندس لیگا انتخاب شده است. او در خط حمله لورکوزن غوغا کرده و آمار شگفت انگیزی از گلزنی به جای گذاشته است. تحمل درخشش مهاجم مکزیکی، برای لوئیس فان خال به شدت دشوار خواهد بود. او در تابستان این بازیکن را با لحنی نامناسب از تیم کنار گذاشت و تاکید کرد که رونی و مارسیال، نیاز او را در نوک حمله برآورده می کنند. در چند هفته اخیر اما هرناندز به تنهایی، بیشتر از مجموع همه بازیکنان یونایتد گلزنی کرده تا انتقام اش را از ال وی جی گرفته باشد.


مدل موی سال: پاول پوگبا

همه «ترین های» فوتبالی 2015

درست به اندازه خلاقیت های درون زمین، پوگبا روی موهایش نیز خلاقیت به خرج می دهد او این اواخر با بخش طلایی رنگ موهایش، چند نت موسیقی روی سرش کشید تا صاحب عجیب ترین مدل مو در بین فوتبالیست های دنیا شود. او در این راه البته رقبای سرسختی مثل دنی آلوز، آندرس اینیستا و طبق معمول اندرو کارول داشت.


احیای سال: الکس پاتو

همه «ترین های» فوتبالی 2015

دو فصل در فوتبال برزیل، سر نخواستن اش دعوا بود و حتی مدیر یکی از باشگاه های این بازیکن، روی آنتن تلویزیون به خاطر ناکامی در فروش او اشک ریخت! در چند ماه اخیر اما لکس پاتو، دوباره همان فوتبالیستی شده که روزگاری در میلان، مدافعان تیم های حریف را به سخره می گرفت. او به سطح خوبی از آمادگی رسیده و به نظر می رسد خیلی زود، دوباره در لیگ های معتبر اروپایی بازی خواهد کرد. فراموش کنیم که پاتو تنها ۲۶ سال دارد و این سن برای یک شروع تازه، فوق العاده به نظر می رسد.


شبح سال: ویکتور والدس

همه «ترین های» فوتبالی 2015

گلر سابق تیم فوتبال بارسلونا در فصل گذشته چند بار فرصت بازی برای یونایتد را به دست آورده بود، اما در تابستان، به اختلاف نظر شدیدی با لوئیس فان خال رسید و با توجه به جذب سرخیو رومرو و ماندگاری دخیا، تبدیل به گل رسوم و حتی چهارم باشگاه شد. والدز از ابتدای فصل، حتی روی نیمکت تیمش نیز حضور نداشته و در حالی که تیم سابق او همه جام ها را پشت سر هم درو می کند، او دیگر به یک فوتبالیست فراموش شده تبدیل شده است.


تنزل سال: وین رونی

همه «ترین های» فوتبالی 2015

فقط شش گل، این آمار برای بازیکنی که زمانی یکی از مدعیان به دست آوردن کفش طلای اروپا بود، فاجعه بار به نظر می رسد. بدون تردید وین رونی، کابوس وارترین سال زندگی اش را پشت سر گذاشته است. او بدون استثنا بعد از برگزاری هر بازی من یونایتد، با توهین های توئیتری هواداران تیمش رو به رو شد و شاید خیلی زود، اولدترافورد را به مقصد لیگ فوتبال آمریکا ترک کند.


فداکار سال: نون سوبوتیج

همه «ترین های» فوتبالی 2015

اتیوپی، مقصد سفر تابستانی مدافع تیم فوتبال دورتموند بود. او به جای آفتاب گرفتن در اطراف مدیترانه و کمپینگ در ایبیزا، تصمیم گرفت فرصت تعطیلات تابستانی ۲۰۱۵ را به سفر به قاره آفریقا و کمک به مردم این منطقه از دنیا اختصاص بدهد. سوبو به همراه دوستان اش، مسئولیت رساندن آب سالم به مناطقی از آفریقا را بر عهده گرفت. نون با این حرکت، تبدیل به یکی از دوست داشتنی ترین فوتبالیست های سال شد.


جنجال سال: جرارد پیکه

همه «ترین های» فوتبالی 2015

در جشن قهرمانی بارسلونا در لالیگا با یاد کردن طعنه آمیز از کوین رولدان، هوداران رئال مادرید را به شدت عصبانی کرد. پیکه در طول سال به اندازهای برای رقیب سنتی خود کری خواند که در نهایت در چند ماه متوالی در همه بازی های ملی با صدای سوت وحشتناک هواداران تیم ملی اسپانیا رو به رو شد. جرارد اما حاضر نشد عذرخواهی کند. او بعد از حذف عجیب رئال از کوپا دل ری نیز با شکلک های خنده در توئیتر، جنجال تازه ای برای فوتبال اسپانیا ساخت.


منفور سال: دیگو کاستا

همه «ترین های» فوتبالی 2015

در همه نظرسنجی های پایان سال ۲۰۱۵، دیگو کاستا با اقتدار در رده اول فهرست فوتبالیست های منفور سال قرار دارد. دیگو در طول فصل بارها و بارها با رفتارهای منحصر به فردش در زمین مسابقه، بازیکنان حریف را آزار داده است. اوج این رفتارهای او نیز به مسابقه با آرسنال و درگیری با گابریل بر می گردد. گاستا برخلاف سال های گذشته، این بار در شرایطی حاشیه ساز می شد که حتی نمایش های فنی خوبی نیز ارائه نمی کرد و نشانی از آن بازیکن گلزن سابق نداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج