۲۹۲۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

چند حركت ساده براي كاهش وزن

يكي از مراكز تجمع چربي در بدن كه باعث نازيبايي اندام چه درخانم‌ها و چه در آقايان مي‌شود، ناحيه پاها به ويژه ران‌هاست. اين مشكل در نژاد ايراني به خصوص خانم‌ها گاهي به يك معضل تبديل مي‌شود. با چند حركت ساده مي‌توانيد ظاهر پاها‌يتان را زيبا‌تر كنيد.

چند حركت ساده براي كاهش وزن
چند حركت ساده براي كاهش وزن

حركت اول

تاداسانا

حركت تاداسانا مادر حركات كششي است. اگر اين حركت را صحيح ياد بگيريد و انجام دهيد بيشتر مشكلات بدني‌تان مرتفع مي‌شود. براي انجام اين حركت، صاف بايستيد و پاها را به هم بچسبانيد. وزن بدن‌تان را بين كف هر ۲ پا تقسيم كنيد. روي ران‌ها را منقبض كرده و آن‌ها را به سمت داخل بكشيد. استخوان خاجي را به سمت جلو كشيده و خط پهلوها را بلند كنيد. شانه‌ها را رها كرده و سر و گردن را كاملا صاف بگيريد. در اين حالت دست‌هاي‌تان را در ۲ طرف بدن قرار داده و نوك انگشتان دست را به سمت زمين نشانه بگيريد. محل تاثير اين حركت روي ران‌هاست، ضمن آن‌كه قوزك پا و زانو را نيز تقويت مي‌كند. آن را در هر ۲ طرف انجام دهيد.


چند حركت ساده براي كاهش وزن

حركت دوم

تري كوناسانا

پاها را باز كنيد و لبه‌‌هاي خارجي پا را به زمين فشار دهيد طوري كه قوس داخلي كف پا از زمين بلند شود. استخوان خاجي را به سمت لگن خاصره متمايل كنيد. در اين حالت رويه ران‌ها را محكم كرده و باز هم استخوان خاجي را به سمت جلو بفرستيد. با بالاتنه صاف خط پهلوها را بلند كنيد و دست‌ها را در راستاي شانه به سمت راست بچرخانيد به صورتي كه اگر از پاشنه پاي راست به پاي چپ خطي رسم كنيد اين خط به گودي پاي چپ ختم شود. پاي راست در اين حالت از مفصل ران به سمت بيرون چرخيده است. درحالي كه پهلوي راست را كشيده و بلند مي‌كنيد سر استخوان ران راست را به سمت داخل كشيده و آهسته به سمت راست برويد. اين حركت روي هر ۴طرف ران كار مي‌كند و براي كم شدن چربي‌هاي پشت و بغل پا بسيار مفيد است. يكي از مهم‌ترين تاثيرات حركت روي منطقه داخلي ران است كه با تقويت عضلات داخل پا از شل شدن داخل ران بر اثر افزايش سن جلوگيري مي‌كند. حركت را در سمت چپ نيز انجام دهيد.


چند حركت ساده براي كاهش وزن

حركت سوم

ويرا بادراسانا «2»

اين حركت روي ران‌ها و پشت كار مي‌كند و براي رفع چاقي‌هاي اين منطقه بسيار مفيد است. انجام صحيح ويرابادراسانا با ايجاد انقباض در ران‌ها فرم آن‌ها را زيبا مي‌كند. كساني كه بغل ران گوشواره مانند دارند مي‌توانند بيشترين استفاده را از اين حركت ببرند. براي انجام حركت پاها را باز مي‌كنيد. آرام‌ آرام پاي راست را به سمت پهلو بچرخانيد به طوري كه اگر يك خط فرضي از پاي راست به پاي چپ بكشيد خط فرضي به گودي پاي چپ ختم شود. سعي كنيد استخوان ران پاي پشتي از جاي خود حركت نكند. در حالي كه بدن‌تان صاف در جاي خود قرار دارد و استخوان خاجي به سمت لگن خاصره متمايل است، زانو را خم كرده تا جايي كه زير ران پاي خميده با زمين موازي شده و ساق پا به زمين عمود شود. به هيچ عنوان زانو نبايد از امتداد مچ پا جلوتر يا عقب‌تر رود چون در اين حالت ممكن است به زانو آسيب وارد شود. وزن پا را روي پاي پشتي بيندازيد تا در حركت استوارتر شويد. دست‌ها را در راستاي شانه كشيده و مستقيما به روبه‌رو نگاه نكنيد. اين حركت به كمر و ستون فقرات كمك كرده و پاها، ران‌ها و ساق‌ها را خوش‌تركيب و ورزيده مي‌كند. اين حركت را در سمت چپ نيز تكرار كنيد.


چند حركت ساده براي كاهش وزن

حركت چهارم

پاشتا گوناسانا

اين حركت تركيبي از ۲ حركت قبلي است. ابتدا حركات ويرابادراساناي «۲» را انجام دهيد سپس آرام دست راست را روي زمين پشت پاي راست بگذاريد. در اين حالت بدن شما به سمت جلو مي‌چرخد. سعي كنيد از حركت پشت خود به سمت عقب خودداري كنيد. بدن را كاملا باز كرده و دست‌ها را از بناگوش به بالا بكشيد. درحالي كه كف دست‌تان روي زمين است سقف را نگاه كنيد. اين حركت به ران‌ها، ستون فقرات و زانو كمك مي‌كند. انجام مداوم اين حركت ماهيچه‌هاي روي ران را مستحكم كرده و آن‌ها را خوش‌ تركيب مي‌كند. ضمنا اين حركت با ايجاد فشار در پهلوها اندام شما را باريك مي‌كند. اين حركت را در هر ۲ طرف انجام دهيد.


چند حركت ساده براي كاهش وزن

حركت پنجم

آردرا چاندراسانا

اين حركت تعادلي، قدرتي و كششي است. ابتدا حركات تري‌كوناسانا را انجام دهيد، سپس از پهلو خم شده و دست راست‌تان را پشت پاي راست بگذاريد. فاصله دست و مچ پا بايد به اندازه پهلو باشد. دست را روي زمين گذاشته و پاي مخالف را به آرامي بالا ببريد تا جايي كه بدن در يك خط موازي با زمين قرار بگيرد. پاي پايين بر زمين عمود است و دست مخالف به سمت سقف كشيده مي‌شود. اين حركت ۲ نيمكره مغز را متعادل كرده و داخل و خارج ران‌ها و ساق‌ها را خوش‌فرم مي‌كند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چند حركت ساده براي كاهش وزن


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج