۲۹۲۲۴۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هنیه: ای امت اسلامی! دشمن شما اینجاست

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس از همه دولت ها و ملتهای اسلامی خواست تا از دشمن اصلی خود که قدس و مسجدالاقصی را به اشغال در آورده‌اند، غافل نشده و علیه او متحد گردند.

خبرگزاری فارس: اسماعیل هنیه جانشین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مراسم تشییع هفت تن از اعضای گردانهای عزالدین قسام که اخیرا به دلیل رانش تونل های زیرزمینی به شهادت رسیدند گفت: این شهدا در زیر زمین و در یگان مهندسی تونل فعالیت می کردند تا ما در روی زمین سرمان بالا باشد.

به نقل از شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم وی تصریح کرد: این شهدا فعالیت می کردند تا نوری باشند برای ملت ما در راه ازادی و رهایی از اشغالگری و راه ازادی قدس و مسجدالاقصی و قبه الصخره و در واقع اینده را برای امت ما ترسیم کردند.

هنیه تصریح کرد: تونل هایی که این شهدا حفر کردند سلاح استراتژیک ما در جنگ گذشته بود.

هنیه گفت: گردانهای عزالدین قسام در حفر خندق به دور غزه در واقع به رسول الله اقتدا کردند تا از این منطقه و اهالی آن دفاع کنند تا انشالله نقطه عزیمتی باشد برای دفاع از سایر مناطق مبارک فلسطین.

وی گفت: ما در جهاد و مبارزه و همچنین در طرح های نظامی و مبارزاتی خودمان به رسول الله (ص) اقتدا می کنیم.

نایب رییس دفتر سیاسی حماس که در مسجد العمری شهر غزه سخنرانی می کرد افزود: برخی ها فکر می کنند که معنای آرام سازی این است که توپخانه ها از کار بیفتند و همه به استراحت بپردازند، اما گردان های قسام شاخه نظامی حماس از این دوره برای آماده سازی خود و تهیه تجهیزات لازم استفاده می کند.

هنیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد که گردان های قسام و گروه های مقاومت در مرحله آماده سازی مداوم و بی وقفه هستند و این آماده سازی ها اقدامی فوق العاده نیست، بلکه وضعیت عادی حاکم بر مبارزان مقاومت؛ چه بر روی زمین و چه در زیر زمین است و هیچ کس نمی تواند جلوی سازندگی و توسعه مقاومت را بگیرد.

وی افزود: «اینجا در شرق غزه دلاورمردانی در زیر زمین دل سنگ ها را می شکافند و هتل می سازند و گروهی دیگر در غرب این شهر بامداد هر روز آزمایش موشکی انجام می دهند... و این ها نشان می دهد که ما راه جهاد و مقاومت را تا آزاد سازی سرزمین خود ادامه می دهیم.»

این رهبر برجسته جنبش حماس خطاب به خانواده های شهدای اخیر اظهار داشت که آنها با خدای خود عهد شهادت بسته بودند و انگشتان سبابه آنها گواه این واقعیت است.. سرتان را بالا بگیرید و به جوانان خود که سعی در حفظ زندگی شما و نابودی دشمنان تان را داشتند، افتخار کنید.

وی افزود: جوانانی که شب و روز خود را در تاریکی تونل ها سر می کنند، دنبال آزادی وطن خود و قدس و قبة الصخره هستند و غزه با دستاوردهای خود عملکردی فراتر از حد انتظار ارائه کرده و با مقاومت خود ضعف هایش را برطرف کرده است.

هنیه تصریح کرد: ۷ شهیدی که اخیرا در راه آماده سازی استحکامات مقاومت جان خود را از دست دادند، مانند دیگر اهالی غزه حجت را بر امت عربی و اسلامی تمام کردند. وی ملت ها را به وحدت و حرکت به سمت فلسطین و قدس دعوت کرد.

وی افزود: امروز غزه همانند کرانه باختری و قدس بر حق بازگشت تاکید دارد و این حجتی است بر دولت ها، مردم و ملت های اسلامی که بخاطر فلسطین با هم متحد شوند زیرا دشمن شان در فلسطین است و قدسشان را اشغال کرده است و هزاران نفر را به اسارت گرفته و مسجدالاقصی را هتک حرمت می کند؛ دشمن ما اینجا است در فلسطین.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که مبارزان مقاومت عملیات های متعددی مانند عملیات ناحل عوز و اسارت شائول آرون نظامی صهیونیستی اسیر مقاومت در غزه را از طریق تونل ها اجرا کردند و ضمن درگیری از نزدیک با نظامیان صهیونیستی، به پشت خطوط دشم نفوذ کردند و از همین رو، سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرد که «مبارزان مقاومت عملیات خود را انجام داده و به سلامت به پایگاه های خود بازگشتند.»

وی از تونل های مقاومت به عنوان سلاح راهبردی آن یاد کرد که عامل هلاکت نظامیان صهیونیستی می شوند و در جریان نبرد العصف الماکول(۵۱ روزه) دستاوردهای بزرگی از طریق آنها به دست آمد.

هنیه همچنین اعلام کرد که تونل ها نقش معجزه آسایی در آزاد سازی ویتنام داشتند، اما دلاورمردان قسام چندین برابر تونل های ویتنام در غزه تونل ساخته اند تا از فلسطین و ملت آن دفاع کنند و این تونل ها را نقطه آغازی در نبرد آزاد سازی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه همبستگی ساکنان غزه مایه افتخار است، تاکید کرد که اهالی این منطقه با وجود محاصره چندین ساله و تجاوزات دشمنان و تجربه سه جنگ همچنان جبهه ای قدرتمند تشکیل داده اند.

این رهبر فلسطینی در ادامه خواستار وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین در سنگر مقاومت و انتفاضه و دفاع از اصول ملی شد و تاکید کرد که «مشارکت واقعی باید در صحنه نثار خون و تصمیم گیری و تلاش برای آزاد سازی فلسطین تجلی پیدا کند.»

وی افزود:«ما به دنبال کسب پست و مقام و تصاحب قدرت نیستیم، ما نیازمند وطن و آزادی هستیم .

هنیه از کسانی که همواره در قدرت توده ملت ها تردید می کنند خواست تا از این نگاه دست بردارند و احساسات ملت فلسطین را نادیده نگیرند.

وی در همین زمینه خطاب به این افراد گفت : از شما می خواهم که این منطق را کنار بگذارید و به درد و رنج ملت مان بی توجه نباشید؛ چرا که می توانیم بدون نان و آب زنده بمانیم، اما بدون عزت و کرامت نمی توانیم زنده بمانیم.»

گفتنی است که گردان های قسام دیروز پنجشنبه از شهادت ۷ نفر از مبارزان خود در اثر ریزش یکی از تونل های مقاومت به خاطر بارندگی های شدید در روزهای اخیر خبر داد و گفت این مبارزان در حال مرمت یکی از تونل ها بودند که در اثر ریزش آن جان خود را از دست دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج