جاباما
۲۹۲۳۰۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

ایرانیان ۳۵ درصد غذای اضافه می خورند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۵ درصد غذایی که مردم ایران می خورند اضافی است که موجب افزایش ابتلا به چاقی ،دیابت ،فشارخون و دیگر بیماری ها شده است.

خبرآنلاین: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۵ درصد غذایی که مردم ایران می خورند اضافی است که موجب افزایش ابتلا به چاقی ،دیابت ،فشارخون و دیگر بیماری ها شده است.

دکتر رضا ملک زاده در همایش روسای دانشگاه ها و معاونان پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه پنج کشور در بندرعباس افزود: در میان ۱۰ عامل مرگ و میر ،هم اکنون رژیم غذایی نامناسب، به عنوان یک یک خطر جدی زندگی مردم ایران را تهدید می کند.

وی ادامه داد: سالانه ۹۵ هزار نفر در ایران بر اثر بیماری فشار خون جان خود را از دست می دهند و ۵۰ درصد افرادی که در کشور به سن ۵۵ سال می رسند، از بیماری فشار خون رنج می برند.

معاون وزیر بهداشت همچنین ۵۰ درصد مرگ و میرها را ناشی از سکته های قلبی و مغزی دانست و اضافه کرد:: ۲۲ درصد میزان مرگ و میر نیز مربوط به انواع سرطان ها است.

دکتر ملک زاده خاطرنشان کرد:وزارت بهداشت برای سوق دادن پژوهش ها به سمت ارتقای نظام سلامت و پیشگیری از این بیماریها برنامه ریزی دقیقی کرده است.

وی یادآور شد:امکانات و زیر ساخت های لازم برای توسعه فعالیت های پژوهشی در بخش سلامت موجود است و در برنامه ریزی ها نیز دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان به عنوان مراکز تحقیقاتی هستند.

وی با بیان اینکه دولت حدود۴۰ درصد از منابع مالی سلامت را تامین می کند، افزود: هدف اصلی ،احیاء بهداشت و بحث پیشگیری در جامعه است که باید ضرورت پیشگیری را در سیاستگذاری ها مورد توجه جدی قرار داد.

دکتر ملک زاده همچنین بر ضرورت بر تصمیم گیری مدیران بر اساس شواهد علمی تاکید کرد و گفت : باید در حوزه بهداشت و درمان پرونده الکترونیکی داشته باشیم و بر اساس فناوری روز عمل کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هرچند سلامت در کشور با تلاشی که در این بخش صورت گرفته ، وضعیت قابل قبولی قرار دارد ، اما می توان با تلاش و برنامه ریزی بهتر، وضعیت مناسب تری نسبت به وضعیت موجود داشته باشیم.

به گفته دکتر ملک زاده برای رشد و توسعه هر چه بیشتر بخش سلامت و بهداشت و درمان باید سرمایه گذاری های علمی افزایش یافته و زیرساخت ها فراهم شود.

وی بیان داشت: باید تولید علمی به محصول تبدیل شود که این محصول می توانند یک داروی جدید، تجهیزات خوب و یا یک روش درمانی جدید باشد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۳۲ درصد از مقاله های علمی کشور مربوط به علوم پزشکی است گفت : ۲۸ درصد از مقاله های پر استناد کشور نیز مربوط به علوم پزشکی است اما در مقایسه با دنیا هنوز در حد متوسط هستیم که باید برای ارتقاء این جایگاه تلاش بیشتری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوسنگرد

      حالاچی دارن که بخورن؟

    • صیاد

      می شه بفرمائید چی می خورند ؟

    • علی

      بیاد ببینه با این گرونی ها کی سر سفرش بوقلمون و مرغ و کباب و جوبه هست شاید 20 درصد جامعه که پولدار باشن زیاد از حد بخورن واگر نه بقیه یه نون و پنیر هم به زور سر سفرهاشون هست ..... و علائم سکته قلبی و مغز رو باید تو کمبود شغل و بیکاری و فشارهای عصبی برای قشر کارگر عنوان کرد که واقعا دارن حذف میشن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج