۲۹۲۳۵۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

۱۰ مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

میلیون‌ها معیار برای سنجش قدرت وجود دارد. از اسب بخار گرفته تا گیگاوات. اما قدرت چیزی فراتر از اعداد است.

وب سایت آی تی رسان: میلیون‌ها معیار برای سنجش قدرت وجود دارد. از اسب بخار گرفته تا گیگاوات. اما قدرت چیزی فراتر از اعداد است.

قدرت تجربی است. GT-R Nismo نیسان، ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۶ سیلند دارد. Dodge Charger SRT ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت داشته و قادر است تا ۲۰۴ مایل در ساعات بتازد و بنابراین در تجربه رانندگی با آن‌ها نمی‌توان بی‌تفاوت بود و تنها با لبخند کوچکی از کنارشان گذشت.

درنهایت برای شادی و لذت بردن، آمار و ارقام اهمیت زیادی ندارند، اما قدرت است که همیشه مورد بحث قرار می‌گیرد. دراینجا با ۱۰ مورد از نیرومندترین موجودات این کره خاکی آشنا شوید.

۱. Dodge Charger SRT Hellcat: اتومبیلی شایسته برای مسابقات Nascar

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

Dodge Charger SRT Hellcat جز پرقدرت‌ترین ماشین‌های آمریکایی است. این V-۸ است که چرخ‌های عقب را به‌حرکت در می‌آورد و اجزای بزرگ تعبیه شده درآن ما را به یاد مدل‌های قدیمی می‌اندازد. اما در تفکر بلند پروازانه، Hellcat چیز دیگری است.

استخوان‌بندی این ماشین ۳۰ هزاردلار آب خورده‌ است و شرکت Chrysler موشکی ساخته‌ است که سرعت آن را تا ۲۰۴ مایل در ساعت می‌رساند. در سال گذشته Jeff Gordon موفق شد تا سرعت Daytona ۵۰۰ را در شرایط مساعد مسیر، به ۲۰۱ مایل درساعت برساند.

موتور V-۸ این ماشین تا ۶.۲ لیتر ظرفیت داشته و حداکثر ۷۰۷ اسب‌بخار تولید می‌کند و درحالت ایمن این مقدار محدود به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌شود.


۲. شلیکی با قدرت 5000 مایل در ساعت بدون استفاده از باروت

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

اسلحه‌ الکترومغناطیسی نیروی دریایی، شتابی معادل ۵۰۰۰ مایل در ساعت داشته و بدون نیاز به مواد احتراقی و تنها یک نفر برای بارگذاری و شلیک آن، در ۱ صدم ثانیه به شکل برق‌آسایی شارژ می‌شود. این سلاح در سال ۲۰۰۵ معرفی شده‌ است و نسخه تکامل یافته آن در سال ۲۰۱۷ تولید خواهد شد که ویژگی‌های مهم آن به شرح زیر است:

هر موشک آن ۱۸ اینچ طول و ۲۳ پوند وزن دارد.

هزینه شلیک هر موشک ۲۵۰۰۰ دلار بوده که ۶۰ برابر از مدل‌های قدیمی آن ارزان‌تر است.

در هر بار شارژ کامل این اسلحه، ۱۲۰۰ ولت در عرض ۱۰ میلی‌ثانیه از آن خارج می‌شود.

فاصله هر جرقه آن بیش از ۱۰۰ مایل است.

در آزمایش‌‌های انجام شده، هر موشک قادر است تا ۳ دیوار بتنی یا ۶ صفحه فولادی را سوراخ کند.


۳. بزرگترین سد جهان

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

سد قرار گرفته در Sandouping چین، ۶۰۷ فوت ارتفاع و ۱.۴ مایل عرض دارد (بلندتر از بنای یادبود واشنگتن و چندهزار فوت طولانی تر از پل بروکلین). ظرفیت ۲۲۵۰۰ مگاواتی مولد آن ۱.۵ برابر دومین سد بزرگ جهان است و به طور متوسط ۲۷۳۷۹۰ مگاوات برق در هر روز تولید می‌کند (معادل تولید برق ۲ هفته یک شهر مثل اورلاندو).


۴. تندترین فلفل

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

فلفل‌های کشت شده در کارولینای جنوبی به‌قدری تند هستند که پس از خوردن آن، احساس قرارگیری یک توپ سرب داغ در معده خود را دارید! بسیاری از افراد با خوردن فلفل سکسکه خود را کنترل می‌کنند و آن‌‌هایی که کمی خوش شانس‌تر هستند با باد کردن درون کیسه از شر آن خلاص می‌شوند.


۵. یک کامیون کمپرسی به انداز یک زمین تنیس

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

BelAZ ۷۵۷۱۰، کامیونی‌ است که ۳۲ فوت عرض و ۶۷ فوت طول آن است و این به این معنی است که هر بار فشرده‌سازی آن به‌ اندازه یک زمین تنیس استاندارد است. این غول بزرگ که ۲۶ فوت ارتفاع آن است، به ۲ ژنراتور دیزلی با تولید نیروی ۲۳۰۰ اسب‌بخار، مجهز شده‌ است.

مانند برادر کوچک‌تر خود ظرفیت ۴۰۰ تنی دارد که توسط شرکت‌‌های Caterpillar، Bucyrus و Liebherr ساخته شده‌ است و از آن برای حفاری معادن بزرگ استفاده می‌شود. البته بد نیست بدانید که وزن خالص آن ۸۰۰ هزار پوند است.


۶. سوپر موتور مسابقه‌ای کاوازاکی

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

بررسی‌های ویدیوئی نشان می‌دهد که کاوازاکی نینجا H۲ توانسته است تا بوگاتی ویرون را در یک مسابقه نمادین از دور خارج کند. این موضوع خیلی قابل توجه‌ است، چون H۲ سریع‌ترین نینجا نیست. مدل H۲R، قادر است تا ۲۰۰ مایل در ساعت حرکت کند و سیستم دنده سوپرشارژ آن کمک می‌کند تا نیروی ۳۰۰ اسب‌بخار از موتور ۴ سیلندر آن با ظرفیت ۹۹۸ سی‌سی خارج شود.

مدل نقره‌ای رنگ H۲R در حدود هزار دلار برای شما خرج دارد که این قیمت به دلیل استفاده از لایه نقره خالص در آن است. واقعیت این است که H۲R موتورسیکلت مخصوص جاده است (و قطعا راندن آن در خیابان غیرمجاز است) و این تنها چیز معقولی است که درمورد آن وجود دارد.


۷. یک کامیون مجهز به موتور جت

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

موتورهای جت Pratt & Whitney J۳۴-۴۸ به طور معمول نیازی به احتراق کمکی برای افزایش نیرو ندارند. اما این یک Shock Wave است. یک ماشین بزرگ که می‌تواند با ۳ اگزوز قرار گرفته در آن، یک‌چهارم مایل را در عرض ۶.۵ ثانیه طی کند.

در مجموع با ۳۶۰۰۰ اسب‌بخار، Shock Wave سریع‌ترین کامیون کوچک به حساب می‌آید و درحالت معمول می‌تواند با سرعت ۳۷۶ مایل در ساعت حرکت کند. مورد خوبی که در آن وجود دارد مجهز شدن به ۲ چتر نجات است تا خیالتان از بابت سالم ماندن پس از توقف این هیولا راحت باشد


۸. سوسکی قوی‌تر از یک گوریل

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

محققان بریتانیایی، (قبل از شستن دست‌هایشان) سوسک شاخداری را کشف کرده‌اند که تنها در قطب جنوب یافت می‌شود. این موجود عجیب و غریب می‌تواند اشیای ۱۱۴۱ برابر وزن خود را به‌راحتی حمل کند.


۹. قوی‌ترین پستاندار

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

نهنگ آبی‌رنگ وزنی معادل ۲۰۰ تن دارد و طول آن به ۱۰۰ فوت می‌رسد. یک نهنگ ۱۵۰ تنی می‌تواند نیرویی با ۱۲۰ کیلو نیوتن (که تقریبا قدرت آن دو برابر نیروی پرتاب جت جنگنده F-۱۵ است) را اعمال کند. نیروها از عضلات دُم سرچشمه می‌گیرند، اما سرعت یک نهنگ به شکل آفریده شده آن وابسته است.

بدن نسبتا نازک و مخروطی شکل آن که مانند زیردریایی‌ها است، به آن اجازه می‌دهد تا به سرعتی بیش از ۲۰ مایل در ساعت دست پیدا کند. با وجود این سرعت و قدرت است که آن را دربرابر شکارچیان طبیعی حفظ می‌کند، اما نهنگ آبی نمی‌تواند از نیزه‌‌های پرتاب شده از سوی کشتی‌‌های صیاد، جان سالم به‌در ببرد.


۱۰. قدرتمندترین هواناو (Hovercraft)

10 مورد از قوی‌ترین‌های دنیا را بشناسید

Hoverwork BHT می‌تواند روی زمین، آب، یخ و گل، درحالی که حامل ۱۸ تن بار است، به راحتی‌ حرکت کند. برای رسیدن به سرعت ۵۰ مایل در ساعت، این هواناو به یک پشتی بزرگ انعطاف‌پذیری نیاز دارد که بتواند بین هوا و زمین آن را به حرکت دربیاورد.

با ۳ پنکه، بالابر و ۱۰۰ فوت طول، به ۴ موتور شرکت Detroit Diesel مجهز شده‌ است و توانایی تولید ۱۲۰۰ اسب‌بخار را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج