۲۹۲۴۵۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عرضه اینترنت ۵G با پهپادها

گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای مخفیانه است تا اینترنت نسل پنجم همراه را با استفاده از پهپادها به دست کاربران برساند.

zoomit.ir - میعاد بافراست: گوگل در حال کار بر روی پروژه‌ای مخفیانه است تا اینترنت نسل پنجم همراه را با استفاده از پهپادها به دست کاربران برساند.

عرضه اینترنت 5G با پهپادها

گوگل به صورت مخفیانه در حال کار روی پروژه‌ای در نیومکزیکو است تا بتواند به وسیله‌ی پهپادهای قابل شارژ توسط انرژی خورشید، اینترنت همراه نسل ۵، ۵G را مخابره کند. نام این پروژه‌ی سریSkyBender است و گوگل در حال حاضر ۱۵ هزار فوت مربع زمین را برای آزمایش پهپادهای خود اجاره کرده است. به نظر می‌رسد هدف اصلی این پروژه مخابره‌ی اینترنتی با سرعت ۴۰ برابر اینترنت نسل چهارم یا ۴G است.

اساس این اینترنت امواج میلی‌متری خواهد بود که در واقع آینده‌ی مخابره‌ی داده‌ها با سرعت بالا هستند و به احتمال زیاد زیرساخت اصلی نسل پنجم اینترنت همراه را نیز تشکیل خواهند داد. امواج میلی‌متری بازه‌ی بسیار کمتری از امواج کنونی داشته و به راحتی تحت تاثیر وضعیت آب و هوایی از جمله مه و باران قرار می‌گیرند. البته با استفاده از روشی با نام phased array گوگل می‌تواند محدوده‌ی ارسال این امواج را افزایش دهد.

گوگل در حال حاضر این روش را با پهپادی با نام Centsur آزمایش می‌کند که توانایی شارژ با استفاده از پنل‌های خورشیدی را دارد. این پهپاد توسط بخش تایتان گوگل ساخته شده است، این بخش پس از خریداری شرکت Titan Aerospace توسط گوگل شکل گرفته است. گوگل با عقد قراردادی با FCC اجازه‌ی انجام آزمایش تا ماه جولای را دریافت کرده است. همچنین این شرکت ۱۰۰۰ دلار برای اجاره‌ی زمین به صورت روزانه پرداخت کرده و برای راه‌اندازی لوازم خود ۳۰۰ هزار دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده است.

گوگل در گذشته نیز اعلام کرده بود که با شرکت‌های امثال فیسبوک برای رساندن اینترنت به دست کاربران در کشورهای در حال توسعه، رقابت خواهد کرد. گاردین اعلام کرده است که این پروژه بخشی از Google Access است اما گوگل فعلا در این زمینه پاسخی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج