۲۹۲۷۷۳
۱ نظر
۵۲۹۸
۱ نظر
۵۲۹۸
پ

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

حشره ای به نام bagworm moth جزو یکی از معماران بی نظیر دنیای حیوانات است. به محض اینکه لارو این حشره از تخم بیرون می آید، یک پیله ی ابریشمی به دور خود می پیچد و داخلش زندگی می کند تا به بلوغ برسد.

برترین ها: حشره ای به نام bagworm moth جزو یکی از معماران بی نظیر دنیای حیوانات است. به محض اینکه لارو این حشره از تخم بیرون می آید، یک پیله ی ابریشمی به دور خود می پیچد و داخلش زندگی می کند تا به بلوغ برسد. برای اینکه در طی این مدت از دست حیوانات مهاجم در امان باشد، این حشره پیله ی خود را با شاخ و برگ می پوشاند. بسته به اینکه هنگام تشکیل پیله چه چیزی دور و بر لارو باشد، شکل نهایی پیله متفاوت است.

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

این پیله ها به سنگ، برگ و یا درختان چسبیده اند اما در همان محل باقی نمی مانند. لارو در پیله نیز برای شکار غذا حرکت می کند و این سازه را هم با خود به این طرف و آن طرف می برد. آنها شبیه لاکپشت ها حرکت می کنند. سرشان را از بالای پیله بیرون آورده، به سمت جلو حرکت می کنند و پیله را به دنبال خود می کشند. پیله سوراخ کوچک دیگری نیز در انتهایش دارد. لارو از سوراخ بالایی تغذیه می کند و از سوراخ پایینی برای دفع استفاده می نماید. سوراخ پایینی همچنین محل خارج شدن حشره ی بالغ است. در صورتی که لارو احساس خطر کند، او می تواند دریچه های پیله را ببند و بعد از برطرف شدن خطر دوباره سوراخی جدید در آن ایجاد کند.

همان طور که لارو رشد می کند، شاخ و برگ بیشتری به پیله ی خود اضافه می نماید. آنها سر خود را از پیله بیرون آورده، مقدار دیگری چوب و برگ جمع کرده، آنها را به اندازه ی مناسب بریده و موقتا به بالای مجموعه اضافه می کنند، سپس به داخل رفته و شکافی برای چسباندن تکه چوب جدید ایجاد می کنند.

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

پیله ی این حشرات به طرز شگفت انگیزی سخت است و شکستن آن اسان نیست، و از انجایی که پیله از مواد محل زندگی آنها تشکیل شده، آنها را از یک استتار طبیعی در برابر جانوران مهاجم مثل پرندگان و دیگر حشرات برخوردار می کند. ماده ای که باعث چسبیدن این سازه به هم می شود نیز بسیار محکم است و نسبت به سایز و وزن خود این سازه گاهی نیروی بسیار زیادی برای جدا کردن اجزای آن نیاز است.

این پیله ها از تنوعی از کمتر از ۱ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر در بعضی از گونه های استوایی برخوردار هستند. هر گونه یک پیله ی خاص خود را می سازد. پیله های گونه های اولیه ساده تر بوده و گونه های پیچیده تر تنوع وسیع تری از سایز و شکل و ترکیب به نمایش می گذارند.

این حشرات بیشتر عمر خود را به شکل لارو و در نتیجه در این پیله ها سپری می کنند. ماده ها حتی بعد از بلوغ نیز به زندگی در پیله ی خود ادامه می دهند اما حشرات نر پیله های خود را برای پیدا کردن جفت، ترک می کنند. بعد از جفت گیری ماده ها تخم های بارور شده را درون پیله های قدیمی خود قرار می دهند. زمانی که لاروها سر از تخم بیرون بیاورند، ساختن پیله ی خود را آغاز می کنند.

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند

کرمی که پیله خود را با چوب می پوشاند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      می مردی خوب تحقیق می کردی یه عکس بیرون اومده از پیله رو هم می زاشتی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج