۲۹۲۹۲۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اردوغان: پوتین جواب تلفن مرا نمی‌دهد!

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به روسیه هشدار داد که حریم هوایی ترکیه را نقض نکند. این در حالی است که رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است برای کاهش تنش‌ها با روسیه، خواستار مکالمه تلفنی با همتای روس خود شده اما تاکنون توفیقی به دست نیاورده است.

خبرگزاری آنا: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به روسیه هشدار داد که حریم هوایی ترکیه را نقض نکند. این در حالی است که رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است برای کاهش تنش‌ها با روسیه، خواستار مکالمه تلفنی با همتای روس خود شده اما تاکنون توفیقی به دست نیاورده است.

دبیرکل ناتو با هشدار به روسیه برای احترام کامل به حریم هوایی ترکیه،‌ عضو ائتلاف ناتو، مسکو را به دلیل آنچه «رفتار غیر مسئولانه و نقض هوایی جدید» خواند، مورد انتقاد قرار داد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، با صدور بیانیه‌ای گفت: «از روسیه می‌خواهم که مسئولانه عمل کند و به صورت کامل به حریم هوایی کشور عضو ائتلاف ناتو احترام بگذارد. روسیه باید تمام تدابیر لازم را اتخاذ کند تا مطمئن شود چنین نقض‌هایی دوباره رخ نمی‌دهد. حوادث قبلی نشان داد که اینگونه رفتارها تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد.»

شب گذشته دولت ترکیه مدعی شد که یک جت سوخوی روسیه، حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و این کشور نیز سفیر مسکو در آنکارا را احضار کرده است.

اما در مقابل، اروسیه ظهارات دولت ترکیه را «تبلیغات بی‌اساس» توصیف کرد. ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: «حتی یک بار هم هواپیماهای نیروی هوایی روسیه در سوریه، حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده‌‌اند.»

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز گفته است «اگر روسیه به چنین نقض‌هایی ادامه دهد با تبعاتی روبه‌رو می‌شود.»

وی پیش از ترک کشورش برای آغاز تور آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: «اگر روسیه به نقض‌ حریم هوایی ترکیه و تمامیت سرزمینی آن ادامه‌ دهد متحمل تبعات آن خواهد شد. چنین اقدامات غیر مسوولانه‌ای به فدراسیون روسیه، روابط روسیه - ناتو یا صلح منطقه‌ای و جهانی کمکی نمی‌کند بلکه بر عکس موجب وخامت اوضاع می‌شود.»

اردوغان افزود: «من از معاون وزیر خارجه خواسته‌ام تا با طرف روسی تماس بگیرد و به آنها بگوید که خواستار مکالمه شخصی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، هستم. سفیر ما این مساله را به طرف روسی انتقال داده است اما تاکنون ما هیچ پاسخی به این خواسته دریافت نکرده‌ایم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saeed

      ، حالا اگه جرات داری جنگندشو بزن!!!

    • علی

      اردوغان جون بد به دلت راه نده بخاطر ولنتاین جواب نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج