۲۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

هشدار رئیس مجلس به صداوسیما

رفع ایراد شورای نگهبان به تاسیس وزارت امور زیربنایی در دستور کار امروز مجلس بود که به تعویق افتاد و فردا بررسی خواهد شد.

احمد توکلی نماینده تهران، پس از قرائت این موضوع در دستور جلسه امروز در تذکری با اشاره به گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص رفع ایراد شورای نگهبان به مصوبه ادغام سه وزارتخنه و تشکیل وزارت زیربنایی، گفت: نمایندگان حق داشتند برای اصلاح این ایراد، نظرات خود را به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند تا با حضور نماینده شورای نگهبان بررسی شود. اما چنین فرصتی برای نمایندگان ایجاد نشد و فقط پیشنهاد یک نفر یعنی آقای باهنر در کمیسیون اجتماعی بررسی شد.

کاظم جلالی هم که در جایگاه هیات رئیسه بود، می​گفت که این تذکر وارد است. لاریجانی هم خطاب به وی با بیان اینکه من خودم جواب این تذکر را می​دهم، از اداره قوانین پرسید که ایراد شورای نگهبان چه زمانی تکثیر و توزیع شده است و آیا نمایندگان فرصت ارائه نظراتشان را داشته​اند یا نه؟

رئیس مجلس از باهنر خواست تا در اینباره توضیح دهد. او هم گفت که روز یکشنبه دستور تکثیر و توزیع نظر شورای نگهبان و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی را داده است. لاریجانی هم با اشاره به اینکه چند نماینده دیگر هم پیشنهاداتشان را ارائه داده​اند، از نمایندگان پرسید که آیا پس از توزیع نظر شورای نگهبان، این اوراق به دست نمایندگان رسیده است یا نه؟

در حالیکه همهمه​ای در مجلس در گرفته بود، لاریجانی ادامه داد: ما نمی​خواهیم کاری خلاف آیین​نامه بکنیم. حال که نمایندگان می​گویند فرصت ارائه نظر نداشته​اند، می​توانیم این موضوع را فردا در دستور کار مجلس بگذاریم و کمیسیون اجتماعی بار دیگر به بررسی این ایراد در جلسه عصر امروز بپردازد.

اما نمایندگانی چون کاظم جلالی درخواست فرصت بیشتری می​کردند و با صدای بلند فریاد می​زدند که لاریجانی با لبخند خطاب به وی گفت: آقای جلالی مگر شما ریاست جلسه را بر عهده دارید؟

در ادامه این جلسه مصطفی کواکبیان در تذکری با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولی باید نگه​دارد، گفت: پس از مصوبه قبلی مجلس در رسانه ملی و برخی دیگر رسانه​ها، هجمه زیادی علیه مجلس به راه افتاده است و از نمایندگان مخالف مدام دعوت به عمل می​آید.

وی با اشاره به اینکه نماینده دولت در جلسه بررسی وزارت زیربنایی سه بار از نظر موافق دولت سخن گفته بود، افزود: اما آقای وزیر مصاحبه می کند و می​گوید که دولت از اول مخالف بوده است. چرا با مجلس چنین برخورد می​کنند؟ لااقل به صداوسیما یک تذکری داده شود.

رئیس​مجلس هم با تاکید بر اینکه صدا وسیما باید درست عمل کند و مخالف و موافق واقعی با یک موضوع را دعوت کند، ادامه داد: این یک بحث تخصصی است که برخی موافق یا مخالف با آن هستند.

وی با اشاره به اینکه نماینده دولت هم نظرش را در مجلس داد، افزود: ممکن است نظر دولت بعدا تغییر کرده باشد اما بگویند که نظرشان تغییر کرده و الا همه ما که می دانیم نظر دولت در آن جلسه مجلس چه بود!

منبع: خبرآنلاین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Reza

      خسته نباشي خيلي خوب اكر بيشتر روش كار كنيد بهرحال خسته نباشي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج