جاباما
۲۹۳۳۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سفر محرمانه نماینده اوباما به سوریه

یک مسئول آمریکایی با تایید سفر محرمانه و البته غیر قانونی نماینده باراک اوباما در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد گروه داعش به شمال سوریه گفت که این اقدام با هدف ارزیابی پیشرفت میدانی صورت گرفته انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم: یک مسئول آمریکایی با تایید سفر محرمانه و البته غیر قانونی نماینده باراک اوباما در ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد گروه داعش به شمال سوریه گفت که این اقدام با هدف ارزیابی پیشرفت میدانی صورت گرفته انجام شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، این مسئول آمریکایی گفت: بریت مک گورک فرستاده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش از شمال سوریه دیدار و با مسئولان کرد درباره راههای "افزایش فشار" بر تندروها بحث و گفت وگو کرد.

برخی منابع کُرد در سوریه روز یکشنبه گفته بودند که یک هیئت متشکل از مک گورک و مسئولان فرانسوی و انگلیسی با شماری از فرماندهان گروه کرد موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک که با داعش در شهر کوبانی در شمال سوریه جنگیدند، ملاقات کرد.

این اولین سفر در نوع خود است که در جریان آن، یک مسئول آمریکایی در این سطح - از زمان آغاز بحران سوریه در پنج سال قبل تاکنون- به صورت غیرقانونی به خاک این کشور می رود.

این مسئول آمریکایی گفت: سفر هیئت یاد شده و مذاکرات انجام شده در چارچوب تلاش هایی است که مک گورک برای تداوم راههای تشدید فشار ائتلاف بر گروه داعش، انجام می دهد. وی از ارائه جزئیات بیشتری در این زمینه خودداری کرد.

یک منبع کرد که همراه ملاقات انجام شده در کوبانی بود، به خبرگزاری فرانسه گفته بود که در مذاکرات به طور اساسی "نقشه های نظامی" علیه داعش مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: این دیدارها تاثیری در تحولات زیادی خواهد داشت که منطقه در برهه آینده شاهد آن خواهد بود.

این منبع کرد تصریح کرد: در این دیدارها همچنین تحولات اخیر در سوریه و نشست ژنو ۳ و اینده سوریه و مشارکت کردها در نشست ژنو بررسی شد.

در همین حال، یک مسئول کرد نیز گفت: بالگردهای آمریکایی از پایگاه خوایی سوریه که در کنترل کردها است، برای اهداف پشتیبانی استفاده می کنند.

این خبر در حالی است که آمریکا از مهمترین حامیان گروه‌های تروریستی از جمله داعش قلمداد می‌شود و ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش از سوی این کشور به هیچ دستاوردی در مبارزه با این گروه دست نیافته بلکه بر عکس از زمان آغاز فعالیت این ائتلاف، فعالیت‌ها و اقدامات گروهک تروریستی داعش افزایش یافته تا نشان دهد که آمریکا بیشتر به دنبال بهره‌برداری از داعش در راستای اهداف و سیاست‌های توسعه طلبانه خود در منطقه از جمله در سوریه است نه نابودی آن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج