۲۹۳۷۳۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

معالجه مجروحان تصادفات رایگان است

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: براساس قانون، معالجه و درمان مجروحان ناشی از تصادف های رانندگی در همه بیمارستان ها رایگان است اما همه روزه شکایات زیادی به بیمه ها به دلیل دریافت هزینه های درمانی در بیمارستان ها دریافت می شود.

خبرآنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: براساس قانون، معالجه و درمان مجروحان ناشی از تصادف های رانندگی در همه بیمارستان ها رایگان است اما همه روزه شکایات زیادی به بیمه ها به دلیل دریافت هزینه های درمانی در بیمارستان ها دریافت می شود.

محمدابراهیم امین افزود: طبق قانون، بیمه ها مبالغی بابت تصادفات به دستگاه هایی نظیر نیروی انتظامی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می کنند و بابت آن، به خسارت دیدگان تصادفات باید امکاناتی داده شود و از جمله هزینه درمان و حتی معالجه آنها باید رایگان باشد با این وجود بسیاری از بیمارستان ها از مجروحان تصادفات به بهانه هایی نظیر بدهی بیمه ها به بیمارستانها هزینه دریافت می کنند که این موضوع غیر قانونی است ضمن اینکه مبلغ بدهی بیمه ها به بیمارستان ها خیلی رقم زیادی نیست.

وی افزود: در سال هایی که قانون جدید ابلاغ شده است تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال به دستگاه های ذیربط و از جمله نیروی انتظامی و وزارت بهداشت عوارض داده ایم و تاکنون هیچ گزارش دقیقی از نحوه هزینه کرد آن دریافت نکرده ایم. البته متاسفانه سالانه۳۰۰ هزار تصادف جرحی در کشور به وقوع می پیوندد.

رییس کل بیمه مرکزی از اشتیاق بیمه های اروپایی برای حضور در بازار ایران خبر داد و گفت: در فضای جدید پسا برجام، امکان همکاری بیمه های ایرانی با بیمه های خارجی و توزیع ریسک با طرف های خارجی فراهم شده است.

امین افزود: مدیران بزرگترین شرکت های بیمه اروپایی در ایران حضور یافتند و شرایط جدید سیاسی و اقتصادی صنعت بیمه ایران را بررسی کردند.

امین افزود: این شرکت ها برای مشارکت در ریسک های بزرگ کشور اعلام آمادگی کرده اند و ما نیز به آنها توضیح دادیم که فضای فعلی با فضای قبل از تحریم ها به کلی متفاوت است و بیمه های ایرانی تجارب زیادی در مدیریت ریسک های کشور کسب کرده اند و ابراز امیدواری کردیم ارتباطات یکسویه نباشد و ایران نیز بتواند بزودی در بازارهای بین المللی ارائه دهنده خدمات بیمه ای حضور یابد.

وی درباره امکان حضور بیمه های خارجی در ایران گفت: گر چه از نظر قانونی منعی برای حضور بیمه های خارجی در ایران وجود ندارد اما تاکنون درخواستی برای تاسیس نمایندگی و شعبه در ایران به دست ما نرسیده است و تنها چند بیمه درخواست تاسیس دفاتر ارتباطی در ایران کرده اند ، ضمن اینکه حضور خارجی ها در صنعت بیمه ایران نیازی به ایجاد شعبه در کشور ندارد.

وی افزود: اگر بیمه های خارجی بخواهند در ایران شعبه ایجاد کنند منع قانونی وجود ندارد و به آنها اجازه فعالیت در صنعت بیمه در چارچوب ضوابط و مقررات ایران داده می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های بیمه به طور عمده سود ده نیستند، گفت: ورودی بیمه تقریبا معادل خروجی آن است و سود زیادی وجود ندارد و در بخش بیمه شخص ثالث هم می توان گفت این بخش کاملا ضرر ده است چراکه به ازای هر ۱۰۰ تومان حق بیمه که دریافت شده ۱۰۳ تومان شامل اصل خسارت، کارمزد و عوارض و هزینه های شرکت های بیمه را پرداخت کرده ایم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین در خصوص مطالبات معوق صنعت بیمه گفت: بیشترین مطالبات بیمه ها مربوط به بدهی دستگاه های دولتی است و بزرگترین بدهکاران ، دستگاه های دولتی هستند که بیمه ای را خریده اند و بخش خصوصی سهم عمده ای در مطالبات بیمه ها ندارد.

وی همچنین درباره بحث امکان آزادسازی تعرفه ها گفت: ما تنها دو تعرفه پزشکی و شخص ثالث داریم که تعرفه درمان را وزارت بهداشت تهیه و به دولت می دهد و تعرفه بیمه شخص ثالث هم چون اجباری است ازجانب شورای عالی بیمه تهیه می شود و معتقدیم هنوز وقت آزاد شدن تعرفه ها و کارمزد نمایندگان بیمه ها نرسیده است ، چون به هرج و مرج منجر خواهد شد و بقیه کنترل های بیمه مرکزی هم فقط در چارچوب رعایت موازین فنی و چارچوب های محاسباتی است و اینکه آیا ریسک به درستی ارزیابی شده است یا خیر؟.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران نسبت به ارائه نشدن گزارش هزینه کرد عوارض دریافتی وزارت بهداشت و تاجا از صنعت بیمه انتقاد کرد و گفت: آزادسازی کارمزد نمایندگان صنعت بیمه در حال حاضر امکان پذیر نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد لایحه جدید بیمه شخص ثالث گفت: در این لایحه برخی مشکلات و حوادث رانندگی برطرف می شود. به عنوان نمونه در ارزیابی ریسک، نمرات منفی و تخلفات رانندگی لحاظ می شود که این به منزله نظام پاداش و تنبیه است و باعث خواهد شد رانندگان از ارتکاب جرایم حادثه ساز خودداری کنند، در عین حال رانندگانی که تخلف نمی کنند، حق بیمه کمتری بپردازند. دوم اینکه تامین جبران تقریباً تمام پیامدهای حوادث رانندگی در این قانون بر عهده شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی است و بر اساس آن، تمام حقوق مقصران و زیان دیدگان پرداخت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقدردروغ نگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج