جاباما
۲۹۳۹۰۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

صدا و سیما «رپ» می سازد

مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با بیان اینکه رپ مرکبی است که صداوسیما از آن به درستی بهره گرفت، از تولید موسیقی رپ برای اولین بار در تلویزیون خبر داد.

ایسنا: مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با بیان اینکه رپ مرکبی است که صداوسیما از آن به درستی بهره گرفت، از تولید موسیقی رپ برای اولین بار در تلویزیون خبر داد.

دفتر موسیقی سازمان صداوسیما سه قطعه موسیقی رپ، پاپ و تلفیقی با مضامین انتخاباتی و انقلابی به مناسبت فرارسیدن دهه فجر و دو انتخابات پیش‌رو در اسفند ماه سال جاری تولید کرده است؛ این قطعات موسیقی در ایام فجر و انتخابات از آنتن‌های صداوسیما پخش می‌شوند.

محمد باقر معلم در گفت‌وگو با ایسنا درباره تولید آثار جدید در سبک‌های رپ، پاپ و تلفیقی در دفتر موسیقی سازمان صداوسیما اظهار کرد: همیشه تولید سازمان صداوسیما با تولید بیرون تفاوت داشت و فاصله زیادی بین آن چیزی که سازمان تولید می‌کرد با نیاز روز مردم احساس می‌شد و به همین علت هم بسیاری از کارهای تولیدی صداوسیما در گذشته دیده نمی‌شدند.

او با بیان اینکه در گذشته در سازمان صداوسیما بیشتر تولید کارخانه‌ای اتفاق می‌افتاد، سخنانش را اینگونه ادامه داد: این کار از لحاظ فنی ایرادی نداشت، ولی شرایط موسیقی برخلاف جریان روز ایستا بود؛ دیگر موسیقی‌های صداوسیما مثل گذشته در میان مردم زمزمه نمی‌شدند. روزگار عوض شده و مردم دیگر مثل گذشته سه ماه را با یک قطعه موسیقی سپری نمی‌کنند.

مدیر دفتر موسیقی صداوسیما با اشاره به افزایش رسانه‌ها و افزایش تنوع‌طلبی مخاطبان اظهار کرد: صداوسیما تلاش دارد تا از مرکبی که در جامعه وجود دارد بهره بگیرد؛ چراکه اگر بتوانی از هر امکانی نهایت بهره‌ی درست را ببری، انگار جهان را بر نظم اولیه چیده‌ای؛ ما هم در دفتر موسیقی سازمان صداوسیما محتوای خودمان را در ظرف مورد استقبال مردم ریختیم. اگر آن چیزی که درست است عرضه شود دیگر چه فرقی می‌کند رپ، پاپ یا تلفیقی باشد؟

معلم با اشاره به سبک‌های جدید آثار تولیدی صداوسیما گفت: می‌توان امکانات جدید جامعه را حذف کرد یا می‌توان از آن بهره گرفت و درست استفاده کرد؛ اگر گزینه حذف را انتخاب کنیم در واقع هیچ چیزی دستمان را نمی‌گیرد و فقط صورت مساله را پاک کرده‌ایم ولی از طرفی هم می‌توان از آن امکانات به درستی بهره گرفت و پیشرفت کرد.

او تاکید کرد: محتوای آثار تولید شده توسط دفتر موسیقی سازمان صداوسما اگرچه در قالبی جدیی ارائه می‌شوند، اما محتوای آنها قابل دفاع است. این سه قطعه‌ای که این روزها قرار است از سازمان پخش شوند، هر کدام مضمون خودباوری دارند؛ اینکه باید خودمان را باورکنیم، چراکه اگر منتظر باشیم تا دستی از غرب یا شرق به کمکمان بیاید، همیشه ثابت می‌مانیم و هیچ‌گاه پیشرفت نخواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج