۲۹۴۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقادهای بهزیستی از خداحافظ بچه!

با انتشار بيانيه سازمان بهزيستي در انتقاد از مضمون سريال خداحافظ بچه و موج جديد انتقادات به اين سريال،عوامل سريال روزهاي سختي خواهند داشت

انتقادهای بهزیستی از خداحافظ بچه!

هفت صبح: با انتشار بيانيه سازمان بهزيستي در انتقاد از مضمون سريال خداحافظ بچه و موج جديد انتقادات به اين سريال،عوامل سريال روزهاي سختي خواهند داشت

بحث شكايت و شكايت كشي صنوف مختلف از فيلم‌ها و سريال‌هاي سينما و تلويزيون داستان كهنه‌اي است كه بارها و بارها در سال‌هاي اخير تكرار شده، گاهي شدت داشته و گاهي هم خيلي آتش افروز نبوده است! امسال هم داستان شاكي شدن نظام پرستاري و بهزيستي و بعضي انتقاد‌هاي تند و تيز از مضمون سريال «خداحافظ بچه» بعد از گذشت چند قسمت از پخش آن به اوج خود رسيده است، به اندازه‌اي كه بهزيستي اطلاعيه‌اي داده و نسبت به نوع پيام‌رساني سريال انتقادهاي شديدي را وارد كرده و يكسري مواردي قانوني كه گويا در سريال لحاظ نشده را متذكر شده است.

يكي از نكات جالب توجه در اطلاعيه بهزيستي اشاره به بحث دوربين مداربسته موجود در شيرخوار‌گاه‌هاي سراسر كشور است و به اعتقاد اين سازمان خداحافظ بچه نحوه ورود و خروج به شيرخوار‌گاه‌هاي كشور را بسيار آسان توصيف كرده كه گويا اصلا اين‌گونه نيست. اين اطلاعيه نكات جذاب ديگري هم دارد از جمله اينكه در شیرخوارگاه‌ها ورود افراد تحت عنوان متقاضی فرزندپذیری و افراد خیر به محل زندگی کودکان ممنوع است يا در حال حاضر حدود 87 درصد از کودکان به علت داشتن پدر و مادر و جدپدری غیرقابل واگذاری هستند و مدت توقف کودکان واجد شرایط فرزندخواندگی بسیار محدود است و بحث انتخاب بچه در شيرخوارگاه توسط بازيگران فيلم امري نادرست و غلط است كه هيچ كدام از اين موارد در سريال رعايت و لحاظ نشده تا طبق نظر سازمان بهزيستي پيام اين سريال كاملا غلط به مخاطب برسد.

انتقادهای بهزیستی از خداحافظ بچه!

اما جدا از اين اطلاعيه نكته جالبي كه وجود دارد اين است كه در خداحافظ بچه باز هم نام يكي از پرحاشيه‌ترين و ريسك‌پذير‌ترين آدم‌هاي چند سال اخير تلويزيون به چشم مي‌خورد؛عليرضا افخمي. افخمي از آن دسته آدم‌هاي تلويزيوني است كه هر گاه با هر سمتي در سريالي مشاركت داشته آن سريال در كانون توجه قرار گرفته و معمولا در كانون توجه قرار گرفتن با خودش هزار و يك دردسر مي‌آورد.

كمي به ذهنتان فشار بياوريد، حدود يك دهه پيش افخمي سريالي ساخت كه پخش آن سريال با فاجعه دردآوري همراه شد. داستان گروگانگيري جواناني كه به سبك شخصيت‌هاي «تب سرد» بچه‌اي را دزديده بودند آغاز حاشيه‌هاي افخمي در تلويزيون بود. حاشيه‌هاي افخمي براي سريال «او يك فرشته بود» هم كه لازم به گفتن نيست، سريالي كه باعث شد تا چند سال سريال‌هاي تلويزيوني تمام و كمال ماورايي شوند! كمي كه جلوتر مي‌آييم سريال «اغما» يادمان مي‌آيد؛ سريالي كه افخمي نويسندگي‌اش را به عهده داشت.

در «اغما» پرستاران و جامعه پزشكي به همه چيز سريال اعتراض كردند، پارسال را هم كه به خاطر داريد در زمان پخش سريال «پنج كيلومتر تا بهشت» كه خودش آن را كارگرداني كرده بود پسري به سبك شخصيت اصلي فيلم و براي اينكه تبديل به يك روح شود دست به حلق آويز كردن خودش زد كه متاسفانه اين حركت پسر با مرگ او همراه شد. امسال هم در خداحافظ بچه افخمي نقش مشاور پروژه را دارد و بايد اين بار با سازمان بهزيستي، نظام پزشكي و البته بعضي موضع‌گيري‌ها و قضاوت‌ها در خصوص سريالش مواجه شود. اولين قضاوت و موضع بحث‌برانگيز را هم خبرگزاري فارس ديروز با تيتر «آموزش شیوه‌های مختلف خلاف‌کاری در سریالی به نام خداحافظ بچه» روي سايت خود قرار داد.

جالب‌ترين قسمت اين موضع‌گيري آنجايي است كه منتقد اين سايت مي‌گويد:«ما تاکنون آموخته‏ایم که چگونه خود را جای دیگران جا بزنیم و با مدرک دیگری آزمایش خلاف بدهیم بدون اینکه شرمنده باشیم (اشاره به آزمایش نازایی به نام شخص دیگر)، آموختیم چگونه گواهی زایمان را از سایت بیمارستان‏ها پیدا کنیم و جعل آن را دستمایه قرار دهیم و اصولا در شهرمان جاعل این کار راحت پیدا می‏شود، آموختیم چگونه از شیرخوارگاه بچه بدزدیم، آموختیم چگونه یک مکان را برای دزدی از آن شناسایی کنیم و چگونه به درون خانه ‏های دیگران برویم و آموزه‏ های دیگری که نقل آن باعث اطاله کلام می‏شود و باتوجه به اینکه تازه به نیمه مجموعه رسیده ‏ایم، دوره ‏ها و آموزه‏ های دیگری احتمالا در راه داریم.» با چنين نگرشي افخمي و منوچهر هادي كارگردان سريال بايد منتظر واكنش‌هاي تند و تيز‌تري در ادامه سريال و تا پايان پخش آن در ماه رمضان باشد. تا‌كنون كه افخمي از همه شكايت‌ها جان سالم به در برده بايد ديد اين بار چه اتفاقي براي او و سريالش خواهد افتاد


انتقاد بهزیستی از خداحافظ بچه!

سازمان بهزیستی در اطلاعیه ای به انتقاد از سريال خداحافظ بچه پرداخت كه در بخشي از آن آمده است. بر این اساس دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی امر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای امور کودکان تحت سرپرستی بر خود لازم می‌داند نسبت به جریاناتی که این مدت در سریال «خداحافظ بچه» مبنی بر فرزندخواندگی اتفاق افتاده است، نکات قابل تأملی را متذکر شود.

براساس دستورالعمل تخصصی مراقبت و پرورش کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور، سپردن دائم کودکان به خانواده‌های واجد شرایط به عنوان فرزندخوانده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار و منوط به هماهنگی‌های سازمان بهزیستی، اداره سرپرستی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان پزشکی قانونی، وزارت بهداشت و ... است و مرجع وحدت‌رویه کارشناسان آئین‌نامه اجرایی فرزندخواندگی است که در آن با اشاره به مراحل انجام، شرایط زوجین منقاضی را تشریح کرده است.

مطابق فرآیند انجام کار، مسئولان و کارشناسان خانه‌های نوزادان، نونهالان و نوباوگان ضمن ارائه خدمت به کودکان تحت مراقبت صرفاً پس از معرفی کمیته فرزندخواندگی ملزم به راهنمایی زن و شوهر منقاضی برای انتخاب و نهایتاً تحویل کودک هستند و هرگونه فعالیت در زمینه فرزندخواندگی بدون اطلاع کمیته مذکور ممنوع می‌باشد که در این سریال لحاظ نشده و تمامی مراحل متمرکز در شیرخوارگاه بوده است. پس از انجام مصاحبه اولیه با متقاضیان به منظور بررسی اجمالی وضعیت قانونی و اجتماعی متقاضیان مبنی بر فرزندپذیری و در صورت تأیید معرفی به دادگاه برای تشکیل پرونده قضایی و سپس معرفی به مرجع انتظامی جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و سازمان پزشکی قانونی جهت آزمایشات مبنی بر تأیید صحت جسمانی و روانی آنان صورت می‌گیرد؛ در حالی که در سریال «خداحافظ بچه» مصاحبه‌ای که در شیرخوارگاه صورت گرفت شباهتی به مصاحبه اولیه نداشته و صرفاً اخذ اطلاعات در خصوص مراحل فرزندخواندگی از جانب متقاضیان بود.

مطابق ماده 62 قانون مجازات اسلامی افرادی که دارای سوء پیشینه کیفری می‌باشند، محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت زمان معینی دارند که تشخیص آن بر عهده اداره تشخیص هویت است نه مددکار و یا مشاور مصاحبه‌کننده.

همچنین در شیرخوارگاه‌ها ورود افراد تحت عنوان متقاضی فرزندپذیری، افراد خیر به محل زندگی کودکان ممنوع است. حتی در صورت طی مراحل انجام کار و تأیید صلاحیت‌های تخصصی و اجتماعی اولین دیدار با کودک موردنظر خارج از شیرخوارگاه معمولاً در بخشی مجزا از سایر کودکان صورت می‌پذیرد و حضور افراد مجاز حتی کارشناسان ناظر در شیرخوارگاه به منظور رعایت نکات بهداشتی با پوشش استریل امکان‌پذیر می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توت فرنگي

      خيلي سريال افتضاحيييييييييييييييههههههههههههه

    • مجتبی

      سلام.
      بد اموزی و نکات منفی (مثل اموزش روش های مختلف دزدی) توی این سریال بیداد میکنه.این سریال واقعا سریال ضعیفی هست.
      یادمون نره که این دسته از سریال ها با درون مایه هایی که دارند بیشترین تاثیر رو روی فرزندانمون دارند.

    • سپیده 2

      سریالی به غایت ضعیف با محتوایی پیش پا افتاده و فاقد ارتباط منطقی بین قسمت های مختلف داستان، فیلنامه ضعیف، اتفاقاتی که در زندگی واقعی شاید بسیار دشوار باشند در این سریال به راحتی رخ می دهند مثلا ورود به جایی مثل شیرخوارگاه.

    • zahra

      ماکه اصلا"نمی دیدیم ولی چون ازش خیلی تعریف می شد تماشاکردیم.باپخش این سریال والّابچه ها به خودشون شک می کنن که آیا پدرمادری که دارندپدرومادرواقعی شون هست یانه!!!!!!!!

    • پرنیا

      سریالش واقعا مسخرس ...هیشکی به خاطر بچه انقدر خودشو به بد بختی وفلاکت نمی کشونه ...واقعا مزخرفه با این که پارسالیم مسخره بود ولی باز قابل تحمل تر از این بود

    • حميده

      سريال جالبي نيست ولي...
      يعني سرمونو مثل كبك كرديم تو برف خفنا !!!
      يعني چي كه بد آموزي داشت و ياد گرفتيم جعل سند ميكنن و با شناسنامه يكي ديگه آزمايش ميدن و...
      خداييش اگه اينا رو تو اين سريال نميديديم اين چيزا رونميدونستيم ؟؟؟

    • هلو

      نظری نداریم

      پاسخ ها

      • ali

        حرکت جالبی بودا ولی خیلی خنک بود!!
        خنک چال!!

    • مریم

      به نظر من هیچ زن و شوهری به خنگی زن و شوهرتو سریال نیستن آخه کدوم آدم عاقلی می تونه به فکر دزدی بچه باشه اونم از شیرخوارگاه یا بیمارستان مگه شهر هرته

    • بهار

      افتضااااااااااااااااااااااااااااااااااااح...
      فقط همینو میشه گفت

    • عرفان

      بیننده باید عاقل باشه.از بس که از سریال ها انتقاد کردیم و دست و پای عوامل تولید رو بستیم نتیجه همین شد که فیلم و سریال ها اینقدر روز به روز ضعیف و ضعیف تر شدن.یامثل بعضی فیلما واسه گرفتن جایزه های جهانی لایه های سیاسی یا ضد دین وفرهنگ بهش اضافه کنن.

    • علی

      خیلی خنک بود !!
      خنک چال!!

      پاسخ ها

      • فاطمه

        ببخشید خنک چال دیگه چه صیغه ایه؟؟؟

    • علی

      عالیییییییییییییییییییییییییی بود.

    • baran

      افتضااااااااااااااااااااااااااااااااااهست

    • fereshteh71

      باز خدارو شکر عین سریالای پارسالی توهم وروح توش نیست.!!!
      یه کم خلاقیت داشته باش نویسنده جان!!!!
      سریالش خیلی نچسبه.خیلی یخه.خیلی فکاهیه.خنده بازاریه واسه خودش.

    • محمد

      سریال خیلی ضعیف و باعث شرمندگیه واقعاً برای کارگردانش متاسفم فوقالعاده احمقانه است ...

    • ghazal

      seryal k vaghean daghhone,vali y soal?akhe in morteza y dost dare k hameia jal mikone yani in zano shohar b fkreshon nemirese k y madrake adame soe sabeghe vas shohare jal konana

    • ghazaleh

      وا!راست میگی غزل جون!!!
      سریال پر از سوتی هست به خد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج