جاباما
۲۹۴۹۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ما در سایه ها چه می کنیم؟

مارک روفالو از اینکه در قسمت سوم «تور» بار دیگر با کریس همسورث همبازی می شود ابراز خوشحالی کرد. او برای خود و کریس لقب «برادران ماهیچه ایی» را برگزید و خبرهایی از بازی در نقش کلمبو داد.

وب سایت سینمانگار - سریره طاهرافشار: مارک روفالو نامزد سه جایزه اسکار، محبوب طرفداران و بازیگری مهربان است. او در فیلم «افشاگر» در نقش یک گزارشگر پرشور به نام مایک ریزندس ظاهر می شود، فیلمی که نامزد جایزه اسکار نیز معرفی شده است. در زیر به بهانه بازی او در این فیلم و همچنین حضورش در فیلم «تور:راگناروک» مصاحبه ای انجام دادیم.

ما در سایه ها چه می کنیم؟

تبریک می گویم به خاطر سومین نامزدی اسکارتان.

ممنون. میشه سه تا نامزدی را برابر دریافت یه اسکار درنظر گرفت؟ من اینجوری درنظر گرفتم (خنده)

بله فکر کنم بشه اینطوری فکر کنی. از نامزدی های قبلیتون چیزی تو کیف وسایلتون نگه می دارید؟

بله. همیشه یه سری از این وسایل عالی را دارم. یه کیف پر از این وسایل دارم که هر وقت کسی میاد خانه ام بهش بدهم.

تا الان پیغامی از خود مایکل رزیندس دریافت کرده اید، چون شنیدم خوب همدیگر را میشناسید؟

بله، پیامی به این شکل که "سلام مرد، تبریک می گویم، لیاقتش را داشتی (اشاره به نامزدی اسکارش) برات خوشحالم". او به یکی از بهترین دوستام تبدیل شده.

او درباره اولین ملاقاتتان صحبت کرد، و درباره اینکه چطور به خانه اش رفتی، نشستی و تلفنت را درآوردی و ازش سوالهای شخصی پرسیدی. مستقما چه چیزهایی می خواستید بدانید؟

خب، من چند بار پای تلفن درباره این پروژه با او صحبت کرده بودم. بیشتر می خواستم بدانم چه کسی هست و رابطه اش با کاتولیک ها چگونه است. آیا خودش کاتولیک بوده؟ و خب می دانید، چطور با دیگر خبرنگارها کنار آمد. بیشتر می خواستم خودش را بشناسم.

پس آنقدرها هم شخصی نبود.

ازش درباره همسرش پرسیدم، اما او دوست نداشت همسرش بخشی از داستان باشد. افرادی مثل او دوست ندارند درباره زندگی شخصیشون صحبت کنند درست مثل ما بازیگرها که دوست نداریم. حس می کردم چیزی درباره رفتار او مربوط به کلیسای کاتولیک ها وجود دارد، اشتیاق کار کردنش….. یک پالسی در نوشته هایش وجود داشت که فقط درباره داستان نبود. یک گرایش شخصی درش بود، اینجا بود که بعدش من موجب راحت نبودن او شدم.

ما در سایه ها چه می کنیم؟

نظرش درباره مدل موها چه بود؟

(خنده) تام (تام مک کارتی کارگردان فیلم) به من گفت: "رفیق تو به خاطر مدل موهات نامزدی اسکار را گرفتی! این شاهکار واقعی است. مرد"

پس اگه برنده بشید باید از موهاتون ممنون باشین؟

دقیقا. تام گفت : "باورم نمیشود با این مدل مو نامزدی اسکار را گرفتی". اما خب اون موقع مدل موهای مایک این شکلی بود.

شهرت تام مک کارتی برمی گرده به فصل پنجم سریال «سیم»، بازی یه جوری ضد مایک رزیندس، صحبت این پیش اومده؟

خب، در نظرها و مفاهیمش از خبرنگاری و عشقش به خبرنگاری پیش آمد. خالق آن برنامه خبرنگارانی بودند و تام برای «افشاگر» هم با همین نگرش آمد.

کدام فصل «سیم» را دوست داشتید؟

فصل اول، فوق العاده بود.

شما و مایکل کیتون هر دو در فیلمهایتان کارهای زیرجامه ایی داشتید، او با «مرد پرنده» شما با «درخشش ابدی یک ذهن پاک».

درسته، قبلا بهش فکر نکرده بودم اما قطعا وقتی او را دیدم این را بهش می گویم. "کار زیرجامه ایت خوب بود برادر"، واقعا اولین بار که مایکل را دیدم زمانی بود که تمرین داشتیم. از سر تمرین با هم قدم زدیم و من بهش گفتم: "ببین، کجا داری میری؟" برگشت بهم گفت:" ده بلوک اون ور تر" و من بهش گفتم:" منم همان جا می روم ، تا آنجا باهات می آیم."

اونجا شد که با هم همقدم شدیم، بهش گفتم : "از خیلی وقت پیش طرفدارت بودم و این رنسانسی که تو داری فوق العاده است. یه جورهایی ظهور مجدد هست." و او گفت: "واقعا؟ فکر نمی کردم اینقدر دور شده باشم".

چی جوابش را دادید؟

(خنده) نمی دونم. هنوزز ۹ بلوک دیگه باید باهاش راه می رفتم. فکر کنم گفتم: "نه، نه، نه! راست می گوید، البته، زیاد دور نشده بودید." آن لحظه خیلی لحظه سختی بود. کارهایی که او انجام می دهد فوق العاده است. بازیگران این فراز و نشیب ها را دارند، زمانهایی شما در اوج درخششتان هستید، و لحظاتی هم نیستید.

ما در سایه ها چه می کنیم؟

بعد از «افشاگر» با شما و «مرد پرنده» با ادوارد نورتون، حتما در قراردادهایش مرزی دارد که مثلا بخواهد با مردی که نقش هالک را ایفا کرده بازی کند؟

البته. او باید نقش بعدی اش را با اریک بانا بازی کند.

اولین بار که نقش هالک را ایفا کردید، عصبی بودید، الان چه حسی درباره اش دارید؟

احساس خوب. و فکر می کنم با این دست فیلم ها یه کم مفید تر بودیم تا فیلم اصلی «بتمن»، چون آنها سعی می کنند متنوع تر باشند.آنها از بازیگران مستقل استفاده میکنند و ما را در فشار زیادی قرار می دهند. من عاشق بازیگری هستم و عاشق این دست فیلم ها.

به نظر استایل دیگری دارند. من از تئاتری می آیم که هیچ مرز و حدودی از استایلی که انجام میدهی ندارد، شما مولیر را بازی می کنی بعد چخوف و بعد آرتور میلر و هیچ کس نمی گوید، :او فقط چخوف را بلد است بازی کند. (خنده) بنابراین این نگرشی است که من به فیلم ها دارم.

و با افرادی مثل جاس ویدون شما می توانید این کاراکترها را کشف کنید آنهم به طریقی که در ژانرش مورد تایید نیست. الان زمان تغییر کرده و ما می توانیم کارهای جالبی انجام دهیم. کارهایی که آنها در زمان خودشان و در اولین اجراهاشان نمی توانستند انجام دهند.

پس فضای بین یک فیلم مستقل و یک فیلم ابرقهرمانانه دارد تار می شود؟

وقتی اولین بار در سال ۹۷ پا به این عرصه گذاشتم، در آن زمان فیلم مستقل، مستقل بود و استدیوهای فیلم سازی مانند استدیوهای فیلمسازی بودند. الانه، از آن زمان تا به امروز می بینم این پیوند رشد کرده. استدیوهای فیلم سازی بیشتر مانند فیلم های مستقل هستند و فیلم های مستقل بیشتر مانند استدیوهای فیلم سازی، من فکر میکنم بهتر شدن سینمای ما به همین علت است.

مارول واقعا انتخاب های کارگردانی جذابی انجام می دهد، تایکا وایتیتی، که ساخت فیلم «تور: راگنوراک» را در دست دارد، همان کاری را می کند که در «در سایه ها» انجام دادیم. مطمئنم فیلم را دیده اید، صحنه ایی هست که دوست داشته باشید؟

عاشق زمانی هستم که شناور می شوند و یا همدیگر را تهدید می کنند. نابغانه است، خیلی بازمزه. هیجان زده ام برای دیدن آنچه که در قسمت جدید «تور» انجام داده ایم. یه قسمت های کوچکی از «فرار نمیه شب» با چارلز گوردین و رابرت دنیرو وجود دارد، فکر می کنم یه همچین چیزی را بین رابطه تور و بانر داریم.

ما در سایه ها چه می کنیم؟

آن فیلم منبع خوبی بود که ذکر کردین.

فکر می کنم ما به همان مسیر می رویم.

آیا فیلم جاده ایست از این لحاظ؟

فیلم های جاده ای یونیورسال جایی است که ما می رویم. نه آنجایی که شما فکرش را می کنید باشد. از آن فیلم های جاده ایی کلاسیک نیست اما همان ساختار را دارد. من هنوز نخواندمش اما فعلا در این باره داریم روش صحبت می کنیم.

به دنبال این هستید که به آسگارد بروید، قلب درخشان و پر زرق و برق دنیای سینمایی مارول؟

قطعا بله. من کریس را دوست دارم و کنار هم قرار گرفتنمان تصادفی نبود. چون ما با هم اوقات خوشی را داشتیم و سر به سر هم می گذاشتیم.

با شما و کریس برای فیلم «انتقامجویان» مصابحه ایی را انجام دادیم و آنجا صحبت های زیادی درباره خرها کردید، درباره این موضوع خبر جدیدی دارید؟

(خنده) خر خال خال. نه، آن درباره «انتقام جویان ۱» بود و ما الان کارهای دیگری انجام می دهیم.

ایده فیلم «هالک» برای مدت ها شنیده می شد. همین قدر برای شما هم طول کشید؟

نمی دانم. بستگی به این دارد که تا چه اندازه پیرشدن هالک را بخواهند ببینند. دوست دارند موهای سفید شده سینه هالک را ببینند؟ فعلا که کسی درباره اش حرفی نمیزند و من هم در افق های نزدیک نمی بینمش. این کاراکتر برای یونیورسال است. و ما کاری درباره اش نمی توانیم انجام بدهیم.

اما خب فعلا این کاراکتر را در «تور ۳» داریم و در قسمت چهارم «انتقام جویان» نیز او را می بینید و من برای بازی در این فیلم ها خیلی هیجان زده ام. بنابراین با این سه فیلمی که کاراکتر هالک درش وجود دارد، خودش یک فیلم «هالک» هست دیگر (خنده).

شما و رابرت داونی جونیور دانشمندان معروف برادران وارنر هستید، آیا شما و همسورث لقب مشترکی دارید؟ شاید «رفیق های ماهیچه ایی»؟

ماهیچه های برادران وارنر؟ فقط اینطوری می تونم تصورش کنم که گفتم. از فردا یه عالمه پیام برای من و کریس با این لقب ها می آید.

ما در سایه ها چه می کنیم؟

یه سوال دیگر… کلمبو. پروژه دیگری است که اینترنت بدجور خواستار ساختش است. خبری ازش دارید؟

گری ویتا (فیلمنامه نویس) این موضوع را اول بیان کرد و بله، الان تبدیل به شور تویتری شده است. جالب است، استیو کولین که تولید «افشاگر» و «بازگشت» را در دست داشت، یه شب به من گفت: :تو می توانی کلمبو را بازی کنی." و من به او و گری ویتا گفتم که قبلا یه کمپین آنلاینی راه انداختم که رای بدهند من این نقش را بازی کنم. و استیو گفت "من به دنبال حق و حقوقش خواهم رفت." پدر من که چیزی در این باره نمی دانست و اصلا با اینترنت کار نمی کند پیامی برایم فرستاد با این مضنون که "می دانی باید نقش چه کسی را بازی کنی؟ کلمبو.این نقشی است که جایزه اسکار برایت به ارمغان می آورد بدون شک."

یعنی پدر شما فکر نمی کند که برای فیلم «افشاگر» اسکار ببرید؟

(خنده) شاید نه. نه زمانی که شما مقابل راکی ایستاده اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج