۲۹۴۹۵۵
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

ربیعی: حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در جلسات آینده بررسی دستمزد حضور خواهم یافت.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در جلسات آینده بررسی دستمزد حضور خواهم یافت.

علی ربیعی اظهارکرد: دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری، برنامه‌های متعددی در حمایت از دانشجویان و جوانان کارآفرین دارد که طرح‌های کارآفرینانه از جمله این طرح‌هاست و اجرای آن گام موثری در جهت کاهش بیکاری در کشور خواهد بود.

وی درباره زمان تعیین دستمزد کارگران، افزود: موضوع دستمزد کارگران به شکل سه جانبه و در جلسات میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت همچنان در دست بررسی است و شخصا در جلسه‌های آینده حضور خواهم داشت و از نزدیک در جریان امر قرار خواهم گرفت.

ربیعی همچنین از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: درصددیم تا حقوق و دستمزد بازنشستگان را به صورت پلکانی افزایش بدهیم.

وی که در حاشیه اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت سخن می‌گفت، از تلاش برای کاهش نرخ بیکاری تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد و افزود: راهبرد دولت در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال، تک رقمی شدن بیکاری است از این رو درصدد هستیم که تا پایان کار دولت تدبیر و امید، این هدف را بر مبنای نظام عرضه و تقاضای نیروی کار محقق کنیم.

به گفته وی، ایجاد اشتغال در صنایع پیشرفته و بهبود فضای کسب و کار به تناسب نیازها در مناطق مختلف کشور از جمله رویکردهایی است که دولت در دستور کار دارد تا متناسب با ظرفیتها و امکانات هر منطقه برای بیکاران شغل ایجاد شود.

پیش‌بینی دانشجویان از شغل آینده خود
وی تربیت تکنسین‌های حرفه‌ای در دانشگاهها را حایز اهمیت دانست و افزود: دولت در نظر دارد تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه شغل آینده خود را نیز پیش‌بینی کنند.

وزیر کار در ادامه بر ضرورت تشکیل انجمن ملی نخبگان مهارتی تاکید کرد و از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولان امر خواست تا با تشکیل این انجمن،‌ فعالیت نخبگان مهارتی را رصد کنند.

وی برگزاری مسابقات مهارت را گام موثری در جهت شناسایی استعدادهای برتر و نخبه مهارتی دانست و متذکر شد: کشف استعدادهای برتر و ارتقای مهارت این افراد در سطح ملی موجب می شود تا در آینده مسیر ورود آنها به بازار کار هموارتر شود.

ربیعی تاکید کرد:هر کشوری که بخواهد در عرصه ملی و بین‌المللی پیشتاز باشد باید نیروهای ماهر و متخصص و خلّاق در اختیار داشته باشد از این رو تربیت افراد متخصص و ماهر در کشور را راهکاری اساسی برای توسعه اشتغال و اقتصاد کشور می‌دانیم.

به اعتقاد وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، آموزش نیروهای کار متناسب با فضای کسب و کار تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و همین امر به افزایش بیکاری در کشور دامن زده است.

ربیعی با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: با فراگیری این مهارت‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان می‌توانیم مسیر توسعه اشتغال در کشور را با سهولت طی کنیم و به سمت تک رقمی کردن نرخ بیکاری برویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسماعیلی

      بصورت پلکانی دیگه چه صیغه ایست جناب وزیر . مثلا کسی که دکترا است حقوقش به اندازه یک دیپلم و یک کارگر ساده بیسواد حقوقش به اندازه یک دیپلم و دیپلم به اندازه یک لیسانس و کذا و کذا. . . ؟ آیا این درست است؟ خوب یک درصدی را در نظر بگیرید که مثلا خدای ناکرده 50 درصد افزایش برای کلیه بازنشستگان.

      پاسخ ها

      • ممدخان

        آقای اسماعیلی نترس می خواهند برای عده ای که حقوق پایین می گیرند و مشغول مردن هستند اندکی حقوقشان را زیاد کنند تا از گرسنگی نمیرند نکند کسی به مرگ کسی راضی نیست ... نیمی از بازنشستگان تامین اجتماعی جز فقرای درجه یک هستند !!!

    • بدون نام

      بی چاره کارگران که کسی ندارند وکسی به فکر این قشر نیست چند روزی جلسه میگذارند واخرش چندرغاز به حقوقشان اضافه میکنند وچقد هم منت سرشان میگذارند

    • احمد

      وای به حال کارگران که فریاد رسی ندارند وزیر چرخ هزینه ها له میشوند

    • بدون نام

      سئوال اینه که دولت چطور میتونه حقوق هشتصد هزار آموزش و پرورشی رو یه ضرب با طرح رتبه بندی 700 هزار تومان بالا ببره و در ماه آینده هم قراره با استفاده از بند 10 مادهء 68 هم 35 درصد یعنی حداقل یه ششصد هزار دیگه بالا ببره چرا برای یک میلیون مستمری بگیر 700بگیر نمیتونه یه ضرب بالا ببره؟ چطور میتونه دولت یه ضرب کارانه های 60 تا دویست میلیونی برای وزارت بهداشتیها بالا ببره ولی برای بازنشسته ها نمیتونه یه ضرب چیزی باندازه پول نان ماهیانه بالا ببره؟ مردمو چی فرض کردند! دولت 90000 میلیارد تومن بدهی به تامین اجتماعی داره چرا بدهی ایشو نمیده تا صرف امورات مستمری بگیران بشه! بازنشسته ها اگه مثل معلمها متحد می شدند اینهمه بلا سرشون نمی اومد در حالیکه تو همین امریکا برای خودشون یه قدرت سیاسی تاثیر گذار میباشند

    • ایرانی

      من در دوران حمدی نژاد بازنشسته شدم -اونجا هم پلکانی حقوق ها را اضافه کردند ما که لیسانس بودیم ماهی 30هزار تومان اضافه کردند والان که بازنشسته ایم کمتر از دیپلم ها حقوق می گیریم

    • هادی

      سلام..خدا قوت..

      همش شعاره...شعار....

      تدبیری باید اول برای مدیران و روسای بانکها اندیشید.و..آموزششان داد..

    • بدون نام

      جناب وزرا و صاحب منصبهای بالای دولت,اندکی انصاف و شرم و پروای وجدان داشته باشید و کار نکرده را هرروز در بوق نگذارید!

    • اوس تقی معلم

      اش نخورده دهان سوخته تورابخدا اینقدر باحیثیت اجتماعی کارمندا بازی نکنید تاکی تناقض و بدگفتاری ؟ لطفا متولیان اقتصاد کشور مقداری در تنظیم دخل وخرج کارمندان دولت تعجیل فرمایند بخدا همه دربیشگاه اهل وعیال شرمنده ایم تورا بخدا بداد ماعلی الخصوس فرهنگیان برسیدبخدادیگر اینقدر خجل هستیم ارزوی مرگ داریم. تاکی بفرزندانمان دروغ بگوییم همه شما سردمداران اقتصاد کشور مسیولید دربیشگاه خدا.عدالت اقتصادی را مستقر کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج