جاباما
۲۹۴۹۸۸
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

این مکان های متروک همچون شهر ارواح، پارک های تفریحی خالی از سکنه و قلعه های مخروبه از نقاطی هستند که پیش از آن که به طور کامل ناپدید شوند، ارزش یک بار دیدن را دارند!

وب سایت ۱۱۸ سفر - رکسانا دانیالی: در سراسر دنیا مکان های بی نظیری وجود دارند که شاید از نظر ها دور مانده باشند. این مکان های متروک همچون شهر ارواح، پارک های تفریحی خالی از سکنه و قلعه های مخروبه از نقاطی هستند که پیش از آن که به طور کامل ناپدید شوند، ارزش یک بار دیدن را دارند! در ادامه به معرفی چند مورد از این دست مکان ها خواهیم پرداخت.

۱. قلعه دریای مائونسل؛ انگلستان

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

استحکامات مائونسل در فاصله ۱۰ مایلی از Thames Estuary در کشور انگلستان قرار گرفته اند. این سازه ها در سال ۱۹۴۲ ساخته شدند و در طول جنگ جهانی دوم به منظور دفاع مورد استفاده قرار گرفتند. اگرچه این منطقه سال هاست که به فراموشی سپرده شده است، از طریق قایق هایی که تور های مسافرتی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند، می توان از مائونسل دیدن کرد.


2. کشتی شکسته آمریکا اس اس

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

آمریکا اس اس یک کشتی اقیانوس پیما بود که در سال ۱۹۳۹ ساخته شد. این کشتی در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود، هر گونه مسافری که فکرش را کنید داشته است؛ از نازی ها گرفته تا سربازان نیروی دریای و یا مسافران سفر های دریایی! دوران فعالیت آمریکا اس اس در سال ۱۹۹۳ با گیر افتادن در توفانی تندری در فورته ونتورا؛ جزایر قناری به اتمام رسید. گردشگران سراسر دنیا امروزه می توانند از بقایای این کشتی در ساحل Garcey دیدن کنند.


3. هتل دل سالتو؛ کلمبیا

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

با برخورداری از منظره بکر آبشار Tequendama، هتل دل سالتو واقع در جنوب غرب بوگوتا (پایتخت کلمبیا) روزگاری یکی از لوکس ترین هتل های موجود برای توریست های ثروتمند به شمار می رفته است. پس از آلوده شدن رودخانه بوگوتا، تعداد توریست های مراجعه کننده به هتل نیز روز به روز کاهش یافت تا این که به طور کلی در دهه ۱۹۹۰ تبدیل به هتلی متروکه شد. از آن پس هتل دل سالتو را مکانی تسخیر شده می پندارند، چرا که خودکشی های متعددی در آن رخ داده است.


4. ندامتگاه ایالتی شرقی؛ فیلادلفیا

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

ندامتگاه ایالتی شرقی فیلادلفیا که اکنون به عنوان یکی از ترسناک ترین نقاط جهان به حساب می آید، نخستین بار در های خود را در سال ۱۸۲۹ به روی زندانیان گشود. این ندامتگاه را نیز محلی تسخیر شده می دانند. هر ساله تور های زیادی برای بازدید از زندان شرقی ارائه می شود و علاقه مندان داستان های ترسناک را به خود جلب می کند!


5. ایستگاه مرکزی میشیگان؛ دیترویت

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

ایستگاه مرکزی میشیگان در سال ۱۹۱۳ احداث شد و بلند ترین ایستگاه قطار دنیا به شمار می رفت. این ساختمان که نمادی از دیترویت بود، در سال ۱۹۸۸ بسته شد و هم اکنون به مکانی برای خرابکاران و جویندگان هیجان تبدیل شده است!


6. قلعه چاتو میراندا؛ بلژیک

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

قلعه میراندا که به قلعه پر سر و صدا نیز شهرت دارد، بیش از ۲۵ سال است که میزبان سکوت مطلق شده است! این قلعه در قرن ۱۹ و به سبکی نئو گوتیک ساخته شد اما متاسفانه امروزه بر اثر توفان ها و صاعقه های متعدد در خطر نابودی کامل قرار دارد.


7. شهربازی شش پرچم؛ نیو اورلئان، لوئیزیانا

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

این شهربازی پس از آن که در آگوست ۲۰۰۵ در اثر توفان کاترینا صدمات زیادی دید، تا کنون متروکه باقی مانده است. شش پرچم بیش از آن که یک شهربازی باشد، تبدیل به مکانی برای فیلم برداری سریال های ترسناک شده است.


8. کایاکوی؛ ترکیه

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

اگرچه این شهر روزگاری بسیار پررونق بود، امروزه منطقه ای خالی از سکنه و مخروبه است. این دهکده در سال ۱۹۲۳ در جریان جنگ یونان و ترک ها، به طور کامل تخیله شد و ۲۵۰۰۰ ساکن یونانی تبار آن همگی به کشور خود بازگشتند.


9. پارک تفریحی واندرلند؛ پکن

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

پارک تفریحی واندرلند که قرار بود حال و هوای دیزنی لند را زنده کند و بزرگترین پروژه تفریحی آسیا باشد، در دهه ۱۹۹۰ با شکست مواجه شد. برنامه ریزی ها حاکی از احداث یک مرکز فروشگاهی در این مکان است.


10. مرغزار فلاشینگ-کرونو پارک کویینز؛ نیویورک

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

یونیسفر کره ای به ارتفاع ۱۴۰ فوت و ۷۰۰۰۰۰ پوند وزن و ساخته شده از فلز زدزنگ است که در واقع نمادی منحصر به فرد از این منطقه به شمار می رود و از سال ۱۹۶۴ در کرونو پارک قرار گرفته است.


11. خانه های یوفو سانجهی؛ تایوان

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

این خانه های عجیب و غریب در تایوان سال ها است که متروکه شده اند. این پروژه در سال ۱۹۸۰ به دلیل حوادث عجیبی که نشان دهنده ی تسخیر شدن منطقه بود، متوقف شد. این ساختمان ها به دلیل ظاهر جالب خود، امروزه از مکان های دیدنی برای توریست ها به شمار می روند.


12. جزیره هلند در خلیج چساپیک

سفر هیجان انگیز به مکان‌های متروکه جهان

آخرین خانه جزیره هلند در سال ۲۰۱۰ به زیر آب فرو رفت. این منطقه که روزی بیش از ۶۰ خانه و ساختمان های دیگر را در خود جای داده بود، اخرین ساکنانش را نیز در سال ۱۹۲۲ از دست داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج