۲۹۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۶۰
۲ نظر
۵۰۶۰
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۱)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.

کافه وادی

یک کافه مدرن و تازه تاسیسِ خوب در طبقه همکف پاساژ قدیمی اسکان که پس از سال ها حال و هوایی تازه به این پاساژ خشک و لوکس داده است. پرسنل خوش برخورد، قهوه های خوشمزه، میان وعده و سالادهای هیجان انگیز در کنار دکوری دل نشین و زنده که با گل و گیاه پرشماری که در جای جای کافه چیده شده ، فضایی مطبوع برای شما فراهم گردیده است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

اگر به دنبال فضای دنج تر و آرامش بخش تری هستید حتما به طبقه دوم این کافه بروید. کافه ای با لاته های لذیذ که پر طرفدار ترینِ آن ها لاته پرتقال دارچین است که جزو پرمشتری ترین نوشیدنی های این کافه است. تنها ایرادی که میتوان به وادی (Vadi) گرفت جای نا مناسب آن و قرار گرفتن در یک مجتمع تجاری است که بالاجبار باید ساعت ۱۰ شب تخلیه و تعطیل شود. شاید همین موضوع کافه گرد های شب نشین را از این فضای دوست داشتنی دور نگه داشته است، ولی با همه این ها، وادی یک کافه ی عالی است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

آدرس: خیابان ولیعصر، تقاطع بلوار میرداماد، مرکز خرید اسکان، طبقه همکف تجاری، شماره ۴

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)


کافه مهتاب

در ساختمان‌ آ اس پ و در بین کافه‌های مجتمع، کافه مهتاب یکی از کافه‌هایی است دکوراسیون و طراحی متفاوت آن کاملا از کافه‌های همسایه و رقبا تمایز ایجاد کرده است. این کافه با ترکیب رنگ قرمز و سبز، با ماهیت کاملا ایرانی و سنتی از منو تا تزئینات کافه، فضای زیبایی را ایجاد کرده است. رومیزی و سایر وسایل همگی با ویژگی گلدار بودن و نگاه سنتی فضای متفاوتی را فراهم کرده است. کافه مهتاب کافه بزرگ و شلوغی است، فضای کافه حدود ۲۰ تا ۲۵ صندلی دارد و بیشتر مناسب قرارهای دوستانه و در ساعات خلوت مناسب قرارهای دو نفره است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

در کافه مهتاب اینترنت وایرلس مانند بسیاری دیگر از کافه‌های شهر برقرار است. سیگار کشیدن در محوطه کافه ممنوع است و می‌توانید برای صبح و برای صرف صبحانه به این کافه مراجعه کنید. یکی دیگر از موارد این کافه غذاهای سبک و ایرانی کافه است و تقریبا اکثر سفارش‌ها با حجم خوبی سرو می‌شود. اگر بر روی میز این کافه با دو میل بافتنی مواجه شدید، به هیچ وجه از هنرنمایی با آن دریغ نکنید و یکی دو ردیف از خود به یادگار بگذارید! مهتاب، یکی از دوست داشتنی و خاطره ساز ترین کافه هایی است که میتوانید آن را تجربه کنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

آدرس: خیابان شصت و چهارم یوسف آباد، مجتمع تجاری آ.اس.پ، پلاک ۶۰

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)


کافه ویونا (باغ فردوس)

ویونا نامی آشنا در بین کافه دوستان ایرانی است و یکی از اولین کافه هایی بود که به سبک مدرن توانست برای خود اسمی دست و پا کند و به شهرت برسد و شعبه های متعددی افتتاح کند. ولی این روند همیشه صعودی نماند و با افزایش رقبای ریز و درشت در سال های اخیر، ویونا کاملا وا داد و نتوانست از لحاظ محبوبیت و کیفیت با سایرین رقابت کند. البته این ماجرا شامل تمامی شعبات ویونا نمیشود، یکی از این شعبه ها همچنان محبوب است و با سیل مشتریان علاقه مند و وفادار به ویونا رو به رو است و آن ها را راضی روانه خانه می‌کند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

این کافه که در نزدیکی کافه سینما قرار دارد شامل دو محوطه باز و مسقف است، در کافه ویونا شعبه باغ فردوس به علت محل قرارگیری کافه در محوطه باغ، فضای ساکت و دنج و به دور از شلوغی را می‌توانید تجربه کنید. برای حضور در ویونای باغ فردوس حتما باید از قبل جا رزرو کنید وگرنه فضای باز و محیط خوب آن را از دست خواهید داد، چون در مجموع کافه حدود ۶۰ تا ۶۵ نفر ظرفیت دارد. نوشیدنی هایی که در ویونا (Viuna) به شما پیشنهاد میکنیم: قهوه ترک، کافه موکا، کافه لاته، آیس‌موکا و ونیز کافی هستند. مانند سبک سرو در کافه ویونا و همانطوری که در تصاویر مشخص است تمام نوشیدنی‌ها در فنجان‌ها و ماگ‌های اختصاصی ویونا سرو می‌شوند. صبحانه های کافه ویونا هم بسیار متوع و هیجان انگیز هستند که با رزرو وقت قبلی میتوانید صبحی خوب و دل انگیز برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به تجریش، باغ فردوس موزه سینمای ایران

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)


کافه نزدیک (کتاب)

کافه نزدیک کتاب در همسایگی کافه‌های متعددی در منطقه پر کافه‌ی کریمخان از خرداد ۹۳ راه‌اندازی شده است. کافه فضای بزرگ و جالبی را ایجاد کرده و طراحی داخلی آن با خیلی از کافه‌های متداول و مرسوم متفاوت است. یکی از کارهای خوب کافه این است که به سبک بعضی کافه‌های دیگر فضای افراد سیگاری و غیر سیگاری را از هم جدا کرده و همچنین اگر که دوست داشته باشید می‌توانید از محیط باز کافه هم استفاده کنید. صاحبان این کافه صندلی‌ها و مبل‌های مختلف و متفاوتی را تدارک دیده‌اند که می‌تواند هر سلیقه و هر نیازی را راضی نگه دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

کافه نزدیک کتاب تقریبا برای ۵۰ نفر فضای نشستن دارد و مناسب قرارهای دوستانه، جشن تولدها و قرارهای کاری است. ساعت کار کافه هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب است و اگر در حوالی کریمخان به دنبال جایی برای صبحانه بودید می‌توانید به این کافه مراجعه کنید.مانند بسیاری از کافه‌های دیگر اینترنت وای‌فای دارد و منوی نوشیدنی‌ها به صورت حساب شده‌ای طراحی شده که در عین حال نوشیدنی‌های متداول و مرسوم را در خود جای داده است. دابل اسپرسو و کاپوچینو ی کافه نزدیک را به شما پیشنهاد میکنیم.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

آدرس: خیابان کریمخان زند، بین خیابان ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۳۴، طبقه اول

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)


کافه رومنس

کافه‌ رومنس در حوالی میدان فردوسی تهران قرار دارد، شاید شما هم تعریفی از یک کافه نسبتا بزرگ در این محدوده شنیده باشید. کافه رومنس به صورت رسمی از شهریور ماه ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. فضای کافه، فضای بزرگی است که شامل چهار سالن مختلف است. با توجه به فضای کافه و برگزاری نمایشگاهها و … شاید به قولی بتوان آنرا جزء کافه‌های مورد توجه هنر دوستان دانست. بخشی از کافه هم به افراد سیگاری اختصاص یافته و با توجه به فضا و پنجره‌های کافه دود سیگار مزاحمتی برای سایر افراد نخواهد داشت.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

فاصله میزهای کافه نیز از هم زیاد است و بر خلاف بسیاری از کافه‌ها در صورت حضور در این کافه از نزدیکی میز و صندلی‌ها احساس بدی پیدا نمی‌کنید. کافه حدود ۳۵ میز دارند. مانند اکثر کافه‌ها می‌توانید از اینترنت وایرلس کافه استفاده کنید، ساعت کار هم از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است. احتمالا فضای کافه رومنس برای قرارهای دوستانه و جشن‌تولدها فضای خوبی به حساب می‌آید و به عنوان یک کافه در مرکز شهر می‌توانید روی آن حساب کنید. فهرست نوشیدنی‌ها نسبتا متنوع است، نوشیدنی‌هایی که ما در این کافه به شما پیشنهاد میکنیم شامل کارامل ماکیاتو، چای نعناع، شیک شکلات تلخ، شکلات گلاسه، هات چاکلت است. کیفیت نوشیدنی‌های کافه رومنس یکی از دلایل موفقیت این کافه است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

آدرس: میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      سلام،دوست عزيز. يك كافه توي شرق تهران هست كه بسيار با كافه هاي ديگر متفاوته.كافه خوب تو شرق تهران نبود خيليامون براي كافه تا شهرك غرب ميرفتيم.اما يه كافه به اسم كافه هوكر افتتاح شده كه اگر توي قسمت بعدي بهترين كافه هاي تهران بزارينش ميتونه براي تهرانپارسي ها خبر خوبي باشه.ادرسشم اينه(بين فلكه اول و دوم تهرانپارس ، پايين تَر از چهار راه تير انداز، نبش كوچه اصغري) مرسي

    • سارا

      کافه رومنس واقعا عالیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج