۲۹۵۰۹۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نرخ مالیات صاحبان مشاغل

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نرخ مالیات صاحبان مشاغل مشخص شد، گفت: در ۸ ماه امسال ۴۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه نرخ مالیات صاحبان مشاغل مشخص شد، گفت: در ۸ ماه امسال ۴۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شد.

محمدتقی پاکدامن از مشارکت سازمان امور مالیاتی با ذی‌نفعان بیرونی از جمله اصناف در تدوین آیین‌نامه‌های ماده ۹۵ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد و اظهار کرد: پیش‌نویس اولیه این ماده در کارگروه‌های تخصصی و دفاتر ذی‌ربط سازمان، با حضور نمایندگان شورای عالی مالیاتی تدوین شد، سپس آیین‌نامه‌ها در کارگروه اصلی مطرح و پیش‌نویس نهایی تدوین شد.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در مورد چارچوب جلسات بیرونی سازمان برای تدوین آیین‌نامه ماده ۹۵‌اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، افزود: با توجه به اینکه این ماده قانونی ذی‌نفعان بیرونی دارد، جلسات هماهنگی با حضور نمایندگان سازمان حسابرسی، جامعه حسابداران رسمی ایران، جامعه مشاوران مالیاتی، اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی برگزار شد. پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور پس از نهایی شدن برای تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال خواهدشد.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص پیش‌نویس تهیه شده تصریح کرد: طبق مقررات قبل از اصلاحیه صاحبان مشاغل در سه گروه الف، ب و ج طبقه‌بندی شده بودند که این طبقه‌بندی در مقررات جدید حذف شده است و پیش‌بینی شده که مودیان بر مبنای نوع و حجم فعالیت دسته بندی شوند. وی ادامه داد: در ارتباط با مودیانی (صاحبان مشاغل) که از سامانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند، تمهیداتی صورت گرفته که ضرورتی برای نگهداری دفاتر و اسناد حسابداری نداشته باشند؛ ضمن اینکه صدور اسناد به‌صورت ماشینی نیز مدنظر قرار گرفته است.

پاکدامن با اشاره به یکی از مهم‌ترین تغییرات قانون که بحث تغییر مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی از تیرماه به ۳۱ خردادماه است، گفت: نرخ مالیاتی صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۳۹۴ نیز براساس نرخ اصلاحیه قانون خواهد بود؛ به این ترتیب که تا ۵۰۰ میلیون ریال درآمد مشمول مالیات به نرخ ۱۵ درصد، از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال درآمد مشمول مالیات به نرخ ۲۰ درصد و بالای یک میلیارد ریال به نرخ ۲۵ درصد مشمول مالیات است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج