۲۹۵۲
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

دکوراسیون اتاق کودک شما

بر اساس باور روانشناسان فضای اتاق کودکان باید رنگارنگ، از نظر بصری جذاب و پر از اشکال مختلف باشد تا کودک در آن رشد پیدا کرده و به بالاترین میزان توانایی های ذهنی خود دست پیدا کند.

بر اساس باور روانشناسان فضای اتاق کودکان باید رنگارنگ، از نظر بصری جذاب و پر از اشکال مختلف باشد تا کودک در آن رشد پیدا کرده و به بالاترین میزان توانایی های ذهنی خود دست پیدا کند.بر اساس باور روانشناسان فضای اتاق کودکان باید رنگارنگ، از نظر بصری جذاب و پر از اشکال مختلف باشد تا کودک در آن رشد پیدا کرده و به بالاترین میزان توانایی های ذهنی خود دست پیدا کند. اگر فضای شکوفایی مناسب باشد، فرزند شما شاد، باهوش، و کنجکاو بار می آید. از جمله مسائل کلیدی در اتاق کودک جداسازی قسمت آموزش و بازی از یکدیگر است، همچنین باید از قفسه هایی استفاده کنید که فضای کافی برای جا دادن کلیه کتاب ها، اسباب بازی ها، و لباس ها در آن وجود داشته باشد. حتی الامکان از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید تا مبلمان و دکوراسیون اتاق جذاب شده و اتاق او را به بهشت خانگی تبدیل کند.

دکوراسیون اتاق کودک شما

یک کودک قابلیت یادگیری بالایی دارد و گذشته از چیزهایی که مارد و پدر به او آموزش می دهند، خودش هر روز تجربه های جدیدی را کسب می کند.اتاق خواب کودک یکی از بهترین مکانهایی است که وی با آن انس گرفته و بیشتر تجربه هایش را در آنجا کسب می کند.

کودکان ذهن پویا و خلاقی دارند، از اینرو به حای استفاده از رنگ های ساده بر روی دیوار می توایند یکی از داستانهایی را که دوست دارد را برایش به تصویر بکشید.به علاوه می توانید تصویر حیوان مورد علاقه، درختان، وسایل نقلیه، دوستان، و یا افراد فامیل را بر روی دیوارها نقاشی کنید. کف اتاق را نیز می توانید با استفاده از طراحی های مختلف و بکارگیری سلیقه فردی بیارایید.همچنین از سقف هم می توانید برای آموزش خورشید ماه و آسمان بهره بگیرید و اطلاعاتی در این زمینه را به صورت مصور بر روی آن ایجاد نمایید. مبلمان هایی که از نظر سطحی با هم متفاوت باشند نه تنها فعالیت بدنی کودک را افزایش می دهند بلکه فضای داخلی را نیز بهبود می بخشند. برای پوشاندن کف بهتر است از کفپوش های کتان استفاده کنید، به این دلیل که به سرعت کف اتاق کثیف می شود، تمیز کردن و شست و شوی آنها نیز به مراتب از موارد مشابه ساده تر باشد.

دکوراسیون اتاق کودک شما

گذشته از اینکه می بایست همه این فاکتورها را در نظر بگیرید، تنظیم نور اتاق را نیز نباید فراموش کنید. فضایی ایجاد نمایید که نور طبیعی خورشید به داخل اتاق راه پیدا کند و هوا به آسانی در آن جریان داشته باشد.

اجازه دهید اتاق کودک مکان امنی برای بازی وآموزش باشد و فرزند دلبندتان در آن احساس آرامش داشته باشد. از جمله موارد ضروری این است که در اتاق کودک هر چیز باید جای مخصوص به خودش را داشته باشد و کودک بتواند به آسانی به اسباب و وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. همچنین چیدمان باید از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا به تناسب تغییر نیاز کودک امکان تغییر در آن وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق کودک شما

نکات قابل توجه
اتاق کودک را طوری طراحی نمایید که کودک به صورت خودکار زمانیکه کارش با وسیله ای تمام شد آنرا در سر جای خود قرار دهد و به او آموزش دهید که هر چیز جای مخصوص به خودش را دارد. بهرمندی از اتاقی تمیز و مرتب جزء ابتدایی ترین مرحله رشد فردی کودکان به شمار می رود.

برای چیدمان سعی کنید از خود کودک کمک بگیرید. از او بپرسید که تمایل دارد وسایل خود را در کجا قرار دهد. از او سوال کنید برای جابجایی وسایل بیشتر به فضای باز مانند: سبد یا بسته مثل: کمد تمایل دارد.

رنگ مورد علاقه کودک را انتخاب کرده و بعد با ترکیب این رنگ سایر وسایل اتاق او را رنگ آمیزی نمایید. به عنوان مثال اگر کودک به رنگ آبی علاقه دارد می توانید اتاق او را به تلفیقی از رنگ آبی و سفید در بیاورید. به این منظور دیوارها را آبی و سایر وسایل را تلفیقی از آبی و سفید انتخاب کنید. خوب است که روی قفسه ها و سبد ها برچسب بزنید تا جای هر چیز مشخص شود.

طراحی اتاق کودک این نیست که یک تخت و چند میز و صندلی تهیه کنید و آنرا در اتاق جای دهید. بلکه بیشتر باید به فضای روانی اتاق کودکتان توجه داشته باشید و اگر این کار را خلاقانه و به شیوه ای صحیح انجام دهید، کیفیت زندگی خانوادگی بهبود پیدا می کند.

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما

دکوراسیون اتاق کودک شما
منبع : Decorationnews.com
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج