۲۹۵۲۱۸
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

تبدیل گوشی موبایل به یک پنل خورشیدی

شرکت نوپا یوبیکیوتس انرژی پوششی را تولید کرده است که از مولکول های ارگانیک با توانایی جذب پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید شکل گرفته است. از آن جایی که نور در طیف مرئی (برای انسان ها) قرار ندارد، این پوشش شفاف به نظر می رسد.

وبسایت عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: به جای آن که برای شارژ باتری تلفن همراه خود در پی پریز برق باشید چه اتفاقی رخ می دهد اگر همه آن چه نیاز داشته باشید تنها مقداری نور خورشید باشد؟ یک شرکت نوپای MIT پوشش شفافی را معرفی کرده است که سطوح مختلف را به پنل های خورشیدی تبدیل می کند.

تبدیل گوشی موبایل به یک پنل خورشیدی

به طور معمول پنل های خورشیدی فوتون ها را از پرتوهای خورشید جذب می کنند و آنها را به برق تبدیل می کنند. پنل های خورشیدی تیره هستند زیرا مواد تیره نور مرئی بیشتری را جذب می کنند. ایده پنل های شفاف به طور معمول نادیده گرفته می شود زیرا با تعریفی که ارائه شد هیچ گونه نور مرئی را جذب نمی کنند و تنها از آنها عبور می کند.

اما شرکت نوپا یوبیکیوتس انرژی پوششی را تولید کرده است که از مولکول های ارگانیک با توانایی جذب پرتوهای فرابنفش و فروسرخ خورشید شکل گرفته است. از آن جایی که نور در طیف مرئی (برای انسان ها) قرار ندارد، این پوشش شفاف به نظر می رسد. هنگامی که فوتون ها به سطح برخورد می کنند الکترون ها را تحریک می کنند که در قالب یک جریان الکتریکی نیروی دستگاه را تامین می کنند.

به گفته مایلز بار، موسس شرکت، شما می توانید این پوشش را روی هر سطحی - ساعت هوشمند، تلفن های همراه، پنجره، یا حتی خودرو - قرار داده و آن را تبدیل به یک منبع الکتریکی کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج