۲۹۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

روش‌ها‌ي افزايش متابوليسم بدن

لاغـري بـدون رژيم غـذايي

شايد تا حالا فقط شنيده باشيد با نخوردن غذا مي‌توان لاغر شد، اما مابه شما مي‌گوييم هم مي‌شود خورد و هم لاغر شد! در كنار تمرينات ورزشي، راهكارهاي ساده‌اي هم وجود دارد كه به امتحان كردن‌شان مي‌ارزد.

لاغـري بـدون رژيم غـذايي

لاغـري بـدون رژيم غـذايي

ممكن است فكر كنيد براي لاغر شدن تنها كاري كه مي‌توان كرد اين است كه به سراغ باشگاه‌هاي ورزشي رفته و تمرينات خيلي سخت انجام دهيد؛ اما اينطور نيست، در كنار تمرينات ورزشي، راهكارهاي ساده‌اي هم وجود دارد كه به امتحان كردن‌شان مي‌ارزد. در اين مطلب مي‌خوانيد كه چگونه قبل از شروع تمرينات ورزشي يا همزمان با آنها، مي‌توانيد با به كار گرفتن روش‌هايي بسيار ساده‌و عملي چربي بدن‌تان را كاهش دهيد، سرعت سوخت و ساز و متابوليسم چربي‌هاي بدن‌تان را افزايش داده و به كاهش وزن بدن‌تان سرعت ببخشيد.


لاغـري بـدون رژيم غـذايي

پروتئين‌هاي كالري‌سوز را بشناسيد

بدن براي كمك به بازسازي ماهيچه‌هاي ضعيف نياز به پروتئين بيشتري دارد. در تحقيقي كه در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، محققان ادعا كردند مقدار مجاز روزانه پروتئين كه توصيه مي‌شود ۳۶/۰ گرم براساس هر نيم كيلو از وزن بدن است، اين در حالي است كه اين ميزان امروزه منسوخ شده و نامناسب دانسته شده است. محققان امروزه پيشنهاد مي‌كنند مقداري بين ۸/۰ و يك گرم به ازاي هرنيم كيلو وزن بدن پروتئين مصرف شود. براي اين منظور مي‌توانيد ۹۰ گرم گوشت، ۲ قاشق سوپخوري انواع آجيل و مغزهاي خوراكي، يا ۲۴۰ گرم ماست كم چرب به هر وعده غذايي اضافه كنيد. علاوه بر اين‌ها تحقيقات نشان داده است پروتئين مي‌تواند سوزاندن كالري بعد از غذا را تا ۳۵ درصد افزايش دهد.


نکته : اگر فكر مي‌كنيد به خاطر كاهش وزن بايد وعده صبحانه‌تان را حذف كنيد كاملا در اشتباهيد. كساني كه اين وعده غذايي را از برنامه غذايي‌شان حذف مي‌كنند بيشتر از سايرين در معرض چاقي هستند


چرا شير؟

تا‌كنون حتما بسيار شنيده‌ايد كه مصرف شير از اساسي‌ترين كارهايي است كه بايد براي سلامت‌تان انجام دهيد اما اين را هم بدانيد كه شير علاوه بر محكم‌سازي‌ استخوان‌ها و دندان‌ها فوايد ديگري هم دارد. يك بررسي نشان داده كمبود كلسيم ممكن است سرعت سوخت و ساز بدن را كم كند و در عوض مصرف كلسيم به‌طور روزانه از طريق شيرهاي كم چرب يا ماست كم چربي مي‌تواند به جذب كمتر چربي از غذا كمك كند.


هندوانه‌؛ ضد چاقي

اين روزها و با نزديك شدن به فصل تابستان مي‌توانيد اين ميوه را هم به سادگي و با خيال راحت از نظر جنبه‌هاي مثبتي كه براي بدن دارد مصرف كنيد چرا كه اسيدآمينه‌اي كه در هندوانه موجود است مي‌تواند مانع افزايش وزن شود پس در ميان ميوه‌هايي كه در طول روز و در مهماني‌هاي‌تان مصرف مي‌كنيد با خيال راحت هندوانه را برداريد و از ترس چاق شدن لازم نيست نه بگوييد!


چگونه صبحانه متابوليسم را تحريك مي‌كند؟

خوردن صبحانه سرعت و ميزان متابوليسم بدن شما را در تمام طول روز بالا نگه مي‌دارد. اگر فكر مي‌كنيد به دليل لاغر شدن بايد وعده صبحانه‌تان را حذف كنيد كاملا در اشتباهيد زيرا نتايج يك تحقيق نشان داده است كساني كه اين وعده غذايي را از برنامه غذايي‌شان حذف مي‌كنند بسيار بيشتر از سايرين در معرض چاقي هستند. براي كسب چنين نتيجه و مطمئن شدن به آن، دانشمندان ۲ گروه را براي آزموني در اين رابطه درنظر گرفتند. در پايان مشخص شد داوطلباني كه ۲۲ تا ۵۵ درصد از كالري مورد نياز بدن‌شان را از صبحانه به دست آورده بودند به‌طور متوسط ۸۰۰ گرم در طول ۴ سال به وزن‌شان اضافه شد اما كساني كه صفر تا ۱۱درصد از كالري مورد نياز بدن‌شان را از اين طريق به دست آوردند نزديك ۳ پوند وزن اضافه كردند.


لاغـري بـدون رژيم غـذايي

آب سردچه تاثيري دارد؟

نوشيدن ۶ فنجان آب سرد در يك روز مي‌تواند متابوليسم بدن را تا حدود ۵۰ كالري در روز افزايش دهد. اين افزايش شايد از فعاليت بدن براي پايين آوردن دماي آب به اندازه دماي مناسب بدن ناشي مي‌شود.
با اينكه ميزان كالري‌اي كه به اين طريق سوزانده مي‌شود خيلي زياد نيست اما تبديل كردن چنين روندي به يك عادت براي بدن مي‌تواند به كاهش وزن با كمترين تلاش ممكن منجر شود.


مواد غذايي آهن‌دار را فراموش نكنيد

آهن يك ماده ضروري براي حمل كردن اكسيژني است كه ماهيچه‌هاي‌تان براي سوزاندن چربي‌ها نياز دارند. گوشت، حبوبات، غلات و اسفناج منابعي هستند كه سرشار از آهن هستند و مي‌توانيد در وعده‌هاي مختلف از آن‌ها استفاده كنيد. عموما اينطور تصور مي‌شود كه مكمل‌ها نيز مي‌توانند آهن مورد نياز بدن را تامين كنند اما هميشه هم اينطور نيست. اگر بدون مشورت با پزشك از مكمل‌ها و قرص‌هاي آهن استفاده شود و در نتيجه بدن مقدار زيادي آهن دريافت كند، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي به‌ويژه در مردان افزايش مي‌يابد، بر همين اساس بهتر است اين ماده ضروري براي بدن را از منابع طبيعي و اصلي آن به بدن‌تان برسانيد.


۴ نكته تكميلي

  • خواب لاغر مي‌كند
شايد اگر بشنويد خواب در چاقي و لاغري بدن تاثير دارد تعجب كنيد اما اين واقعيتي است كه وجود دارد و كم‌خوابي، استرس، فشارهاي روحي و رواني مي‌تواند مشكلاتي را براي بدن به‌وجود بياورد. نتايج يك تحقيق در فنلاند كه روي دوقلوهاي همسان انجام گرفت، نشان داد هر كدام از خواهر و برادرهاي دوقلو كه ميزان خواب كمتر و استرس بيشتري داشتند، چاق‌تر بودند.

  • فلفل؛ تسريع متابوليسم
غذاهاي تند و ادويه‌دار نيز مي‌تواند به افزايش متابوليسم بدن منجر شود. افزايش فلفل سبز يا قرمز قطعه قطعه شده به سالاد يا غذاهاي‌تان را فراموش نكنيد چرا كه مي‌تواند سرعت متابوليسم و فعاليت سيستم عصبي بدن را افزايش دهد.

  • قهوه؛ محرك لاغري
نوشيدن چاي يا قهوه را نيز در برنامه روزانه‌تان قرار دهيد. كافئين يك محرك اساسي براي سيستم عصبي است و مي‌تواند متابوليسم بدن شما را 5 تا 8 درصد افزايش دهد يعني چيزي حدود 98 تا 174 كالري در طول يك روز.

  • فيبر؛ قاتل چربي
تحقيقات نشان مي‌دهد كساني كه ميزان فيبر بيشتري در برنامه غذايي‌شان موجود است در طول زمان كمتر چاق مي‌شوند چرا كه فيبر مي‌تواند سوختن چربي‌ها را تا 30 درصد افزايش دهد. از اين‌رو توصيه مي‌شود هر روز حدود 25 گرم فيبر را در برنامه غذايي‌تان داشته باشيد كه مي‌تواند شامل 3 وعده ميوه و سبزي باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج