جاباما
۲۹۵۶۹۷
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

توانایی بسیاری از ما در خواندن این متن نشانه چیست؟

آیا می‌توانید این متن را بخوانید؟

سال‌هاست که در شبکه‌های اجتماعی، این تصویر دست به دست می‌شود. در پیامی که همراه این تصویر است، معمولا نوشته می‌شود، که اگر بتوانید این متن را بخوانید، ذهن بسیار قدرتمندی دارید.

وبسایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: سال‌هاست که در شبکه‌های اجتماعی، این تصویر دست به دست می‌شود. در پیامی که همراه این تصویر است، معمولا نوشته می‌شود، که اگر بتوانید این متن را بخوانید، ذهن بسیار قدرتمندی دارید.

آیا می‌توانید این متن را بخوانید؟

خب، شما هم سعی خودتان را بکنید!

اما آیا خواندن این متن واقعا به معنی باهوش بودن یا قدرتمند بودن مغز شماست؟

نه دقیقا!

در واقع بیشتر مردم می‌توانند این متن را بخوانند. جون آندونی دونابیتیا، یک دانشمند محقق در زمینه فرایندهای شناختی مغز، در این زمینه ۵ مقاله منتشر کرده است. در واقع همه راز و رمز خواندن این متن توسط ما این است که مغز ما آموخته شده که وقتی انتظار خواندن متن و نه اعداد را دارد، اعداد را به سرعت به حرف الفبایی که شبیه آنهاست، ترجمه کند.

به سبب همین توانایی است که ما می‌توانیم یک دست خط بد را هم بخوانیم.

حالا جالب است که تاریخچه استفاده از اعداد و کارکترهای شبیه به حروف اصلی کلمات را بدانیم.

اصولا به چنین کاری Leet یا leetspeak گفته می‌شود و تاریخچه آن هم برمی‌گردد که به سال‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی، زمانی که اینترنتی نبود و مردم از گروه‌های ارتباط الکترونیک یا اصطلاحا BBSها استفاده می‌کردند. در آن زمان بامزگی کردن و استفاده از اعداد و کاراکترها برای تداعی حروف، خیلی رواج پیدا کرد.

جالب است که برخی از این هنر، برای سود تجاری هم استفاده می‌کردند، مثلا اگر ایمیل‌های انبوه تجاری یا اسپم ارسال می‌کردند و می‌ترسیدند که عنوان ایمیل، باعث تشخیص داده شدن خودکار ایمیل آنها به عنوان اسپم شود، می‌آمدند و نام محصول تجاری را Leet می‌کردند.

کلا در زمینه خوانش این متون تبدیل شده و ترکیبی، جوان‌ها که با اینترنت و کامپیوتر سر و کار دارند، خیلی بهتر از افراد کهنسال هستند، و این هم به خاطر تجربه آنهاست.

بنابراین اگر متن بالا را نمی‌توانید به سرعت بخوانید، نگران نشوید، چون ممکن است فقط تجربه خواندن این متنون را قبلا نداشته‌ باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من این رو خوندم میگه این پیام برای این ارسال شده که ببینید ذهن شما چقدر قوی هست و ال آخر ته اش هم میگه اگر تونستی این بخونی می تونی به خودت مغرور شی و از این چیزها . حالا اگر من باهوشم چه فایده ای برام داره؟کسی ازم حمایت میکنه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج