۲۹۵۸۱۰
۳ نظر
۵۰۳۶
۳ نظر
۵۰۳۶
پ

سورن توربو، در خط تولید +عکس

بالاخره ایران‌خودرو پس از سال‌ها تلاش، نسخه توربوی موتور ملی موسوم به EF۷ را در سینه سورن جای داد. کاری که قرار بود همان ابتدا برای این خودرو انجام شود.

وب‌سایت پدال: بالاخره ایران‌خودرو پس از سال‌ها تلاش، نسخه توربوی موتور ملی موسوم به EF۷ را در سینه سورن جای داد. کاری که قرار بود همان ابتدا برای این خودرو انجام شود. اما ظاهراً این موضوع برای این شرکت پیچیده‌تر از آن بود که بتواند در طول چند سال نخست حل شود و افزودن توربوشارژر به این پیشرانه آن‌قدر مهم بود که همراه با جشن و رونمایی و هیاهوی بسیار باشد.

سورن توربو، در خط تولید +عکس

موتور جدید که با نام TC۷ مخفف توربوشارژر شناخته می‌شود، پنج سالی دیرتر در خط تولید قرار گرفته است. این موتور ۱.۷ لیتری همان ویژگی‌های موتور EF۷ را بعلاوه یک توربو دارد. این یعنی این موتور ۱۶ سوپاپ مجهز به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و همان طراحی قبلی است. افزودن توربین پرخوران به این موتور، قدرت آن را با ۳۵ درصد افزایش به ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور آن با ۴۰ درصد افزایش به ۲۱۵ نیوتن‌متر رسیده است. همچنین گفته می‌شود، مصرف سوخت این موتور از ۷.۸ به ۷.۳ لیتر کاهش یافته است. کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت و ۱۳ درصد آلایندی، در کنار افزایش توان از ویژگی های مثبت این خودرو محسوب می شوند.

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن با موتور توربو قادر است در ۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. به گفته قائم‌مقام معاون توسعه محصولات جدید ایران‌خودرو در توسعه فناوری توربوشارژر، علاوه بر اضافه شدن توربوشارژر، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستم‌های سوخت‌رسانی و هوارسانی، اگزوز، خنک‌کاری و شبکه برق و الکترونیک طراحی شده و تغییر کرده است.

هنوز قیمتی برای نسخه توربوی سورن اعلام شده اما می‌توان انتظار داشت که در برابر قیمت ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی مدل معمولی، چند میلیونی گران‌تر باشد. انتظار می‌رود دنا کاندیدای بعدی دریافت موتور توربوی TC۷ ایران‌خودرو باشد.

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس

سورن توربو، در خط تولید +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      کلاً خوشم نمیاد ............

    • محسن

      مثل اینه که به فرغون موتور وصل کنن

    • کاوه

      موتورهای توربو نسبت به موتورهای معمولی کاملن متفاوت هستند و کارایی بالاتری دارن. امیدوارم موفق باشن و حالا که درهای دنیای آزاد برامون باز شده بتونیم تکنولوژی به روز تری در این زمینه بدست بیاریم و روز به روز رشد و پیشرفت کنیم. موفق باشن.دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج