۲۹۶۲۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تصوير ديدنی از پديده نادر رنگين كمان آتش

رنگين‌كمان‌هاي آتش (fire rainbows) نه آتش هستند و نه رنگين‌كمان؛ با اين حال اين رنگين‌كمان‌ها پديده‌هايي خارق‌العاده به شمار مي‌آيند.

خبرگزاری ایسنا: رنگين‌كمان‌هاي آتش (fire rainbows) نه آتش هستند و نه رنگين‌كمان؛ با اين حال اين رنگين‌كمان‌ها پديده‌هايي خارق‌العاده به شمار مي‌آيند.

مطابق گزارش ناسا، اين پديده نادر از لحاظ تكنيكي ابرهاي رنگين‌كماني است كه خود از ابرهاي حاوي قطرات كوچك آب با اندازه همسان ناشي مي‌شود.

اين ابرها نور را شكسته يا خم مي‌كنند به طوري كه به طول موج‌ها يا رنگ‌هاي متفاوت تقسيم مي‌شوند.

اين امر آن‌ها را به يك جلوه رنگين‌كمان شبيه مي‌كند كه از شكستن نور ناشي مي‌شود. اين پديده همچنين الگويي نوسانگر از طيفي از رنگ‌هاي آبي، سبز، قرمز، ارغواني ، مشكي و باز هم آبي را توليد مي‌كند.

تصوير ديدنی از پديده نادر رنگين كمان آتش

اگرچه ابرهاي رنگين‌كماني رنگ‌هايي شبيه به رنگين‌كمان دارند، اما شيوه‌ اي كه نور براي ايجاد آن‌ها پخش‌مي‌شود، به طور جزئي متفاوت است.

رنگين‌كمان‌ها توسط شكست و بازتاب نور شكل مي‌گيرند. هنگامي كه نور شكسته مي‌شود با عبور از خلال واسطه‌هاي داراي تراكم‌هاي مختلف از جمله آب يا يك منشور خميده مي‌شود.

نور منعكس شده از يك سطح با زاويه‌‌ اي مساوي با زاويه برخورد آن با همين سطح مي‌جهد. با اين حال پديده پراش (diffraction) شامل انتشار امواج نوري در يك الگوي حلقه مانند است.

نمايش رنگين‌كمان اغلب در ابرهاي تازه تشكيل‌شده روي مي‌دهد. اين‌ها ابرهاي pileus ناشي از توفان‌هاي سريعاً رشد كرده‌اند كه هوا را از خلال لايه جوي به درون جو فوقاني جاروب كرده‌اند.

اين امر به خلق يك ابر مه مانند منجر مي شود كه در قسمت فوقاني توفان مانند يك گنبد درخشان به نظر مي‌رسد و همانند اشيا رنگين‌كماني همچون پرهاي طاووس، نور بسته به مكان فرد نسبت به خورشيد و شيء تغيير مي‌كند.

ابرهاي رنگين‌كماني نبايد با رنگين‌كمان‌هاي آتش (circumhorizontal arcs) اشتباه گرفته شود، كه گروهي از رنگ‌هاي مشابه با افق را خلق مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج