۲۹۶۲۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اوباما آخرین لایحه بودجه اش را ارائه کرد

رئیس‌جمهور آمریکا امروز برای آخرین بار لایحه بودجه به کنگره ارائه کرد، اما این لایحه ۴.۱ تریلیون دلاری با مخالفت جدی جمهوری‌خواهان مواجه شده است.

خبرگزاری فارس: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از لایحه پیشنهادی‌اش برای بودجه سال ۲۰۱۷ این کشور رونمایی کرد.

این لایحه که حجم آن به رقم بی‌سابقه ۴.۱ تریلیون دلار رسیده، هشتمین و آخرین بودجه‌ای است که اوباما ارائه می‌کند.

مبارزه با تغییرات اقلیمی، مبارزه با سرطان و مبارزه با گروه تروریستی داعش از جمله طرح‌‌های اصلی ارائه شده در این لایحه بودجه است.

با این حال، این لایحه تنها ساعتی پس از ارائه، با انتقادات شدید جمهوری‌خواهانی مواجه شد که می‌گویند اوباما لایحه بودجه سال آینده آمریکا را نه بر اساس واقعیات اقتصادی، بلکه با اهداف تبلیغاتی برای حزب دموکرات نوشته و تلاش می‌کند آمریکایی‌‌ها را به انتخابات دوباره یک رئیس‌جمهور دموکرات ترغیب کند.

«کوین بردی» از اعضای برجسته جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان، گفته است که این بودجه «به روشنی به دنبال ارتقا میراث لیبرال اوست، نه تأمین آینده اقتصادی آمریکا.»

با توجه به انتقادات گسترده جمهوری‌خواهان، که هر دو مجلس کنگره را تحت کنترل دارند، بعید است که بودجه ارائه شده از سوی اوباما، بتواند با چارچوب فعلی در کنگره تصویب شود. لایحه بودجه سال ۲۰۱۷، از ۱ اکتبر، یعنی تنها سه ماه پیش از پایان فعالیت اوباما، اجرایی می‌شود و به همین جهت جمهوری‌خواهان امیدوار به پیروزی در انتخابات، تلاش می‌کنند تا حد ممکن در بودجه سال آینده اعمال نفوذ کنند.

افزایش شدید مالیات دریافتی از شرکت‌‌ها از جمله مالیات ۱۰ دلاری بر هر بشکه نفت فروخته شده، از جمله طرح‌های اصلی مد نظر در این بودجه است، اما جمهوری‌خواهان آن را عملی ندانسته و با آن مخالف هستند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، حتی در صورت موافقت کنگره با میزان مالیات درخواستی اوباما، باز هم میزان بدهی‌های دولت طی در سال‌های آینده، به میزان چشم‌گیری افزایش یافته و طی یک دهه ۹.۸ تریلیون دلار بیشتر می‌شود. این در حالی است که اوباما امسال پیش‌بینی کرده بود که میزان بدهی طی یک دهه آینده به ۸ تریلیون برسد.

بخش اعظم این کسری بودجه، ناشی از برنامه‌های ارائه شده برای تأمین اجتماعی و خدمات درمانی است، که انتظار می‌رود طی سال‌های آینده با بالا رفتن شمار بازنشستگان، بیش از پیش افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج