۲۹۶۵۵۵
۱ نظر
۵۶۲۷
۱ نظر
۵۶۲۷
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۳)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.

مطالب مرتبط:
تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (1) تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (2)
کافه اوریانت

کافه قنادی اوریانت (Orient) در سال 1321 توسط خانواده مهاجر ارمنی از شوروی سابق تاسیس گردید. در ابتدا به صورت نانوایی و بعد با پخت بیسکویت به شهرت رسید و پس از آن با شیرینی پروک (پای زرد آلو) و کیک کولیچ ( مخصوص عید پاک ارامنه ) به شهرت آن افزوده شد. البته کیک کولیچ را سایر شیرینی فروشی های ارامنه نیز پخت می کنند اما در این بین قنادی اوریانت با توجه به شهرت و محبوبیت خود در تمام ایام سال این کیک محبوب را پخت می کند. در حال حاضر بیسکویت های اوریانت نیز دارای مشتریان زیادی می باشد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

هم قنادی و هم کافه با فضا و محیطی فوق العاده خاص و ساده از هر مشتری ای دلربایی میکند و کارکنانش به حدی صمیمی برخورد میکند که در همان بار اول مشتری دائمی آنجا می‌شوید. کافه قنادی اوریانت شامل دو طبقه و با بیش از ۵۰ صندلی است و گزینه ای مناسب برای قرار های دو نفره است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

آدرس: خیابان مفتح، نرسیده به انقلاب

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)


کافه اگزیت

کافه اگزیت در حوالی بلوار کشاورز کافه نسبتا بزرگی است که با میزهای بزرگ و کوچک فضای مناسبی برای قرارهای دوستانه و کاری فراهم کرده است. کافه اگزیت (خروج) برای حدود سی نفر ظرفیت پذیرایی دارد. مانند بیشتری کافه‌های شهر می‌توانید از اینترنت وای‌فای کافه استفاده کنید. در کافه اگزیت سیگار کشیدن آزاد است. کافه اگزیت بر خلاف اکثر کافه های شهر فضای روشن و پر نوری دارد و از این نظر سنت شکنی کرده است! لیموناد های کافه اگزیت در سرتاسر تهران معروف هستند و چیپس و پنیر های خوشمزه و هیجان انگیزی که دو نفر را به راحتی سیر میکند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

اگزیت دکور خاصی دارد و همه میز و صندلی ها ساده و معمولی هستن. این کافه اکثراً پاتوق دانشجویان است. کارکنانش مودب و با حوصله هستند و هر از چند گاهی برنامه های فرهنگی و هنری جالبی را در کافه برگزار میکنند، مثل گروهای نوازندگی محلی یا ورکشاپ نقاشی که با اطلاع قبلی میتوانید از این برنامه های جذاب خبردار شوید و در آن شرکت کنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان فلسطین، کوچه حجت دوست، پلاک ۳

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)


کافه آوانسن (کشاورز)

برای کافه گردی هم می‌شود به سینما رفت! کافه آوانسن (Avantscene) در نیم طبقه بالایی سینما بلوار قرار دارد، در همان ورودی سینما تابلوی آوانسن را خواهید دید. بروید داخل سینما و از ورودی دستِ چپ وارد کافه شوید. این شعبه، شعبه‌ی سوم کافه است و دو شعبه دیگر قبلا در شهرآرا و تقاطع طالقانی افتتاح شده است. کافه تقریبا محیط بزرگی دارد، فاصله میزها از هم مناسب است و نورپردازی کافه هم دلنشین است. دو مدل میز و صندلی دارد، مدل میزها و صندلی‌های رسمی و یک مدل هم راحتی که تصویر هر دو را هم همین پایین می‌توانید مشاهده کنید. کافه آوانسن اینترنت وایرلس دارد و سیگار کشیدن در محیط کافه آزاد است. در جریان کافه گردی این هفته سه نوشیدنی تقریبا خنک این کافه را پیشنهاد میکنیم؛ اپل‌آرنا، پوموگرانته و سرویس آبجو.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

سرویس آبجوی کافه آوانسن حاوی ماء‌الشعیر باواریا به علاوه مخلفات چیپس و بادام شور است. موردی که بچه‌های کافه خلاقیت به خرج داده اند این است که لیوان ها را در فریزر میگذارند و بخش پایینی لیوان یخ میزند و ظاهر جالبی به نوشیدنی می بخشد! ایجاد کافه در سینما کلا ایده بدی نیست، به جز مشتریان عادی بخشی از افرادی که منتظر نوبتشان هستند هم می‌توانند مهمان کافه باشند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

آدرس: بلوار کشاورز، بعد از خیابان شانزده آذر، سینما بلوار

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)


کافه سام

منطقه شمال تهران و خیابان فرشته که منطقه‌ى شیک و جذاب است و تصور از یک کافه در مرکز خرید سام سنتر ذهن شما را به سمت یک محیط جذاب و متفاوت مى‌برد و اما کافى شاپ سام سنتر که به تازگى از طبقه همکف این مرکز خرید به طبقه اول انتقال یافته است به محض ورود به کافه تمام آنچه در تصور داشتید تغییر مى‌دهد به علت اینکه با هدف محیطى براى صرف قهوه و گپى با دوستان بدون تشریفات خاص طراحى شده است و این حس از محیط کاملا مى‌شود حتى در انتخاب صندلى‌ها براى هر میز قانون خاصى وجود ندارد و به صورت متفاوت چیده شده‌اند، از طرفى میزها به قدرى بزرگ هستند و بدون فاصله قرار گرفتند که هیچ مرزى براى تنها نشستن در کافه نیست.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

نوشیدنى بر پایه قهوه از نظر تنوع، مناسب بود اما بقیه موارد و حتى کیک ها تنوع محدودى دارند، یکی از نکات مثبت سام کافه قسمت سیگار کشیدن جداگانه است. آشپزخانه بر خلاف بیشتر کافه بدون هیچ مرزى کاملا قابل مشاهده است. فضای سالم کافه بیشتر مناسب قرارهای دوستانه است. پیشنهادات ما در کافه سام شامل موکا به همراه خامه، کافه لاته و آیس موکا است. قهوه مورد استفاده در کافه سام "گوپین" است و کیفیت و سرو قابل قبولی دارد. صبحانه خاصى در این کافه سرو نمى شود ولى از ساعت ۹ براى قهوه و کیک آماده سرویس دهى هستند.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

آدرس: خيابان فرشته، مرکز خريد سام سنتر، طبقه اول

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)


کافه ویسپو

کافه ویسپو (Wispo) نامش را آن طوری که در ابتدای منوی کافه آورده است از ویسپویش نام درخت اساطیری در اسطوره‌های ایران گرفته است. اگر حوالی خیابان جردن و ظفر به دنبال یک کافه با فضای باز هستید پیشنهاد می‌کنیم کافه ویسپو را امتحان کنید، البته می‌توانید از فضای داخل کافه هم استفاده کنید اما اگر هوا مناسب باشد، طعم نوشیدنی دلچسب در محوطه بیرونی کافه دو چندان می‌شود. این کافه در مجموع فضای داخل و فضای بیرون حدود ۴۶ صندلی برای نشستن دارد.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

اگر در فضای بیرون کافه بنشینید سیگار کشیدن آزاد است، همینطور در محیط این کافه می‌توانید از اینترنت وای‌فای کافه هم استفاده کنید. منوی کافه، منوی تقریبا محدودی است که بر خلاف خیلی از کافه‌ها فعلا جای زیادی برای دم‌نوش‌ها و فراپه‌ها ندارد. ویسپو روی هم رفته فضای دوست داشتنی و خوبی دارد و برای قرارهای دوستانه و جشن تولدها مناسب است. در کافه، صبحانه فعلا فقط روزهای جمعه سرو می‌شود و ساعت کاری کافه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است، اما در روزهای پایانی هفته معمولا شلوغ است و پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مراجعه رزرو کنید. پیشنهاد های ما در کافه ویسپو یک لیوان آمریکانو به همراه چیز کیک است، قهوه‌ها با برند ایلی است و آمریکانو را در ماگهای سرامیکی سرو می‌کنند که انتخابی خوب و حرفه ای است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

آدرس: خیابان جردن، خیابان ظفر، برج سینا، طبقه همکف

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (3)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجله لطفا در موقع عکس گرفتن از روی میزها از زیرسیگاری پر عکس نگیرین !... آدم حالش از هرچی غذا روی اون میز و توی اون کافه هست بهم میخوره .....من با سیگار کشیدن آدمها مخالف نیستم ولی دلیلی نداره یه زیر سیگاری پر از خاک سیگار بدبو و ته سیگارهای بد منظره کنار ظرف پر از غذا باشه ....خودت قضاوت کن دیگه !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج