۲۹۶۶۱۴
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

ورساچه، برندی که از مد نخواهد افتاد

جیانی ورساچه موسس شرکت «ورساچه» در دوم دسامبر سال ۱۹۴۶ در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در یک خانواده شش‌نفره زندگی می‌کرد و پدرش از پیشکاران امور مالی و کارشناسان مد برای طبقه‏ اشراف ایتالیا به حساب می‌آمد.

وب سایت فرصت امروز: جیانی ورساچه موسس شرکت «ورساچه» در دوم دسامبر سال ۱۹۴۶ در کشور ایتالیا به دنیا آمد. او در یک خانواده شش‌نفره زندگی می‌کرد و پدرش از پیشکاران امور مالی و کارشناسان مد برای طبقه‏ اشراف ایتالیا به حساب می‌آمد.

مادر جیانی که خیاط ماهری بود همه اصول، فنون و مهارت‌های خیاطی را به او آموخت. استعدادهای او زمانی آشکار شد که توانست در سال ۱۹۷۲ طرح‌های کلکسیون فیوری فیورنتینا را برای یک شرکت ایتالیایی ارسال کند.

جیانی از ۲۲ سالگی یعنی زمانی که یک خیاط محلی وی را برای طراحی یک مجموعه استخدام کرد، طراحی لباس را به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای دنبال می‌کرد. او تا سن ۲۵ سالگی در زمینه معماری تحصیل می‌کرد اما تحت تاثیر فعالیت‌های پدر خود موفق شد در سال ۱۹۷۸ شرکت ورساچه را تاسیس و نخستین بوتیک خود را در میلان افتتاح کند و نخستین طرح‌های لباس زنانه را تحت عنوان نام خود «ورساچه» ارائه کند.

ورساچه، برندی که از مد نخواهد افتاد

او خیلی زود توانست طرفداران زیادی به‌دست آورد و این امر آغازی بر فعالیت‌ بوتیک‌های «ورساچه» در سطح دنیا شد...

روند شکوفایی ورساچه به‌تدریج ادامه پیدا کرد و عنوان بهترین طراحی لباس‌های زنانه پاییز و زمستان سال ۱۹۸۲ را از آن خود کرد. این برند هر روز طرفداران خود را با طرح‌های زیبا به وجد می‌آورد. در همان سال، ورساچه مجموعه مشهور لباس‌های فلزی دینامیک را معرفی کرد که بعدها به یک ویژگی کلاسیک در طراحی لباس‌های وی تبدیل شد. اوج شکوفایی ورساچه و کسب لقب امپراتوری مد در سال ۱۹۸۵ اتفاق افتاد. ورساچه در سال ۱۹۸۵ برند «این سنت» را برای افراد جوان و کسانی که توانایی مالی کمتری داشتند، ایجاد کرد.

در سال ۱۹۸۶ رییس‌جمهور وقت ایتالیا لقب شوالیه هنر را به «جیانی ورساچه» اهدا کرد و در سال ۱۹۸۹ ورساچه نمایشگاهی تحت عنوان «پیراهن‌هایی برای اندیشیدن» در شهر میلان ایتالیا برگزار کرد که نگاهی به مجموعه کارهای جیانی در سال‌های قبل بود. ورساچه طراح بسیار نوآوری بود که سعی می‌کرد در کارهای خود تلفیقی از سبک‌های مدرن را با فرهنگ عامه مردم به وجود بیاورد. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های مد در جهان به‌شمار می‌آید.

شرکت «ورساچه» توانست نخستین ادکلن‌های خود را در سال ۱۹۹۱ روانه بازار کند و در سال ۱۹۹۳ جایزه اسکار مد را به خود اختصاص دهد. دو سال بعد به نیویورک رفت و نخستین شعبه «ورساچه» را در امریکا افتتاح کرد. جیانی توانست در آن سال عنوان خلاق‌ترین طراح لباس از سوی منتقدان در بلژیک را به دست آورد.

جیانی ورساچه درنهایت در سال ۱۹۹۷ توسط یک قاتل زنجیره‌ای به نام اندرو کانانان جلوی محل سکونت خود در میامی (فلوریدا) هدف شلیک گلوله‌ قرار گرفت و درگذشت. قاتل او هشت روز بعد با شلیک گلوله دست به خودکشی زد. شهرداری میلان در سال ۲۰۰۷ برای قدردانی از فعالیت‌های این نابغه مد و طراحی، خیابانی را در مرکز پایتخت صنعتی ایتالیا به نام جیانی ورساچه نامگذاری کرد.

پس از درگذشت جیانی ورساچه برادر او به نام سانتو ورساچه مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت. خواهر وی به نام «دوناتلا ورساچه» از معتبرترین طراحان این شرکت به حساب می‌آید. دوناتلا در حال حاضر یکی از طراحان ثروتمند و برجسته جهان و نایب‌رییس گروه ورساچه و رییس طراحان شعبه مد ورساچه است.

ورساچه، برندی که از مد نخواهد افتاد

دختر جیانی ورساچه بنا به وصیت پدر حدود ۵۰ درصد سهام شرکت ورساچه را در اختیار دارد و پسر او نیز وارث مجموعه نقاشی‌های جیانی ورساچه است. این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه و همچنین تولید کیف، کفش، جواهرات گران‌قیمت، عطر و لوازم خانگی فعالیت می‌کند.

این برند مجموعه وسیعی از مبلمان و تخت‌های ورساچه را در اتاق‌های گران‌قیمت و لوکس خود در «برج‌العرب» دوبی، بلندترین هتل دنیا گردآورده و با طراحی و اجرای دکوراسیون و طرح‌های مختلف در اماکنی نظیر برج‌العرب دوبی علاوه‌بر به رخ کشیدن بلند‌پروازی‌های خود، قدم به جهان ثروتمند عرب نیز گذاشته است.

کشورهای عربی خاورمیانه بازار بسیار خوبی برای محصولات ورساچه هستند. این شرکت مدتی قبل برای جلب نظر جمعیت میلیاردی مسلمانان، اقدام به استفاده از مانکن‌های محجبه و پوشیده کرد که با استقبال خوبی از سوی مسلمانان مواجه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج