۲۹۶۶۳۱
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

رولکس، برندی که اورست را فتح کرد

رولکس، یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای سازنده ساعت‌های لوکس شناخته می‌شود. «هانس ویلسدورف» با استفاده از کمک‌های مالی شوهرخواهرش «آلفرد دیویس» در سال ۱۹۰۵ اقدام به تاسیس شرکت «ویلسدورف و دیویس» کرد.

وب سایت فرصت امروز - پروانه مسجل: رولکس، یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای سازنده ساعت‌های لوکس شناخته می‌شود. «هانس ویلسدورف» با استفاده از کمک‌های مالی شوهرخواهرش «آلفرد دیویس» در سال ۱۹۰۵ اقدام به تاسیس شرکت «ویلسدورف و دیویس» کرد. این شرکت در ابتدا به تولید ساعت‌های مچی نمی‌پرداخت چرا که در آن زمان ساعت‌های مچی از نظر عموم مردانه محسوب نمی‌شد و ضمنا تولید این ساعت‌ها مشکلات فنی بسیاری را به همراه داشت.

مشکلاتی از قبیل سختی تولید موتور ساعتی که بتوان آن را در یک محفظه کوچک جای داد که با اندازه مچ فرد هماهنگی داشته باشد و ضمنا ساختن قابی که بتواند از ورود رطوبت و گرد و غبار به درون ساعت و در نتیجه خرابی موتور جلوگیری کند، نمونه‌ای از این مشکلات فنی بود، اما برخلاف سایر تولیدکنندگان ساعت، ویلسدورف به‌زودی توانست بر این ترس غلبه کرده و با حرکت به سمت ساخت ساعت‌های مچی، تمام‌ این مشکلات را کنار بزند.

رولکس، برندی که اورست را فتح کرد

در آن زمان فعالیت اصلی شرکت به این ترتیب بود که موتورهای ساعت را از شرکت سوئیسی «هرمان آئگلر» خریداری کرده و از طرف دیگر قاب‌های ساعت را از برندهای شناخته شده دیگر خریداری کرده و تنها به مونتاژ آنها پرداخته و آنها را با برند «ویلسدورف و دیویس» در بازار عرضه می‌کرد. با وجود آنکه برند «ویلسدورف و دیویس» توانسته بود موفقیت قابل‌توجهی در بازار کسب کند، ویلسدورف درصدد آن برآمد نام تجاری‌ای را به‌کار گیرد که ساعت‌های مچی این شرکت را در بازار متمایز کند. به این ترتیب در دوم جولای ۱۹۰۸ برند رولکس که امروز‌ شهرت جهانی دارد، پدید آمد.

ویلسدورف خود در رابطه با انتخاب نام رولکس اینچنین گفته است: «من به دنبال نامی بودم که کوتاه و در عین حال برجسته و قابل‌توجه باشد؛ کلمه‌ای که تلفظ آن مشکل نبوده و راحت بتوان آن را به خاطر سپرد؛ نامی که تلفظ آن در بین زبان‌ها و لهجه‌های مختلف بدون تغییر بماند و آهنگ خوشایندی داشته باشد.» نام رولکس تداعی‌کننده صدای کوک کردن ساعت است و همین مسئله به‌عنوان یکی از نوآوری‌های شرکت در ایجاد برندی که بتواند شناساننده هویت شرکت باشد، شناخته می‌شود.

استفاده از فلزات گران‌قیمتی از قبیل طلا، نقره و پلاتین و بهره‌گیری از یاقوت به‌واسطه مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خط و خش و طراحی زیبای بندها، توانسته ساعت رولکس را به لوکس‌ترین برند ساعت در دنیا تبدیل کند. به این ترتیب شرکت رولکس توانست در مدت زمان اندکی دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و بازار بسیاری از نقاط جهان را در اختیار بگیرد. یکی از نوآوری‌های شرکت رولکس که به‌عنوان نقطه عطفی در کارهای این شرکت محسوب می‌شود، تولید ساعت ضد آب بود. معرفی این مدل‌ها به‌عنوان مدل‌های ورزشی توانست برای شرکت مزیت رقابتی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.

رولکس، برندی که اورست را فتح کرد

رولکس برای نشان دادن توانایی خود در ساخت ساعت‌های ضدآب، عمیق‌ترین منطقه جهان یعنی گودال ماریانا را برای آزمایش ساعت‌های خود انتخاب کرد؛ ساعت رولکس توانست از تست کارکردن در عمق ۱۱ هزار متری اقیانوس سربلند بیرون بیاید و همین مسئله توانست رولکس را به برندی بی‌رقیب در بازار ساعت تبدیل کند.

شرکت رولکس برای متمایز ساختن ساعت‌های خود از دیگر برندها، تنها به عمیق‌ترین منطقه جهان بسنده نکرد و مرتفع‌ترین نقطه دنیا را هم هدف قرار داد. یکی از صعودکنندگان به قله اورست ساعت رولکس را به ارتفاع ۸۸۴۸ متری برد و این چالش نیز توانست برای برند رولکس اعتبار و مزیت رقابتی فزاینده‌ای به همراه آورد. علاوه بر همه اینها، رولکس با ارائه خدمات پس از فروش منحصر به فرد خود نیز توانسته است گام بلندی در ایجاد رضایت در مشتریانش بردارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج