۲۹۶۶۵۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

داود اوغلو به تهران می‌آید

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک‌المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با فریدون سینرلی اوغلو، قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایسنا: ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک‌المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با فریدون سینرلی اوغلو، قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه سینرلی اوغلو با ابراز خرسندی از رایزنی مقامات دو کشور اظهار کرد: ایران مهمترین همسایه ترکیه است و ما همواره به دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌دهیم.

وی با اشاره به توافق میان ایران و گروه ۱+۵ افزود: ترکیه از موفقیت‌های اخیر ایران در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها خرسند می‌باشد و این موفقیت را تبریک می‌گوئیم.

سینرلی اغلو تصریح کرد: هم‌اکنون زمان آن است که با اتکا به مناسبات دوستانه در صحنه سیاسی و اقتصادی روابط و همکاری فی مابین را گسترش دهیم.

وی با اشاره به تماس‌های منظم مقامات عالیرتبه دو کشور افزود: علاوه بر برنامه منظم دیدارو سفر وزرای امور خارجه، برنامه دیداروسفر آقای داوود اوغلو به جمهوری اسلامی ایران و تشکیل سومین اجلاس شورای عالی روابط میان دو کشور باحضور جناب آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در ترکیه در سال ۲۰۱۶ پیگیری و مجموعه همکاری های دوجانبه مورد علاقه سیاسی ،آقتصادی و فرهنگی را گسترش خواهیم داد.

قائم مقام وزارت خارجه ترکیه گفت: در شرایط کنونی منطقه از دوران سختی عبور می‌کند و صلح و ثبات سوریه نیز برای همه کشورهای منطقه حائزاهمیت است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه مهم ایران و ترکیه باید با تعامل با یکدیگر نسبت به تسریع در روند برقراری صلح ، امنیت و ثبات در سوریه همکاری نماییم.

سینرلی اغلو با اشاره به همکاری‌های منطقه و بین‌المللی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری میان دو کشور ایران و ترکیه در چارچوب اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز توسعه و ادامه یابد.

در ادامه این دیدار رحیم پورمعاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط فی مابین دو کشور و ضرورت توسعه رایزنی‌های منظم میان مقامات دو کشور پیرامون تحولات منطقه و عرصه بین‌المللی اظهار کرد: در خلال این سفر روند تحولات و روابط سال۲۰۱۵ را مرور و برنامه گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در سال ۲۰۱۶ را مورد گفت‌وگو و تبادل نظرقرار خواهیم داد.

معاون آسیا و اقیانوسیه و مشتر ک المنافع وزارت امور خارجه ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط دوستانه با همسایه خود ترکیه اولویت قائل هست. جمهوری ترکیه در جریان مذاکرات هسته‌ای نقش سازنده‌ای را ایفا نموده و ما از این بابت همواره قدردان ملت و دولت ترکیه می‌باشیم. اکنون در دوره جدیدی که با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها آغاز شده باید تلاش‌های خود را برای گسترش همه‌جانبه روابط فی مابین دو کشور در کلیه سطوح به کار بندیم.

دراین دیدارطرفین همچنین پیرامون مهمترین تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو و نسبت به توسعه رایزنی و همکاری‌های میان دو کشور برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مساله سوریه تاکید کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج