جاباما
۲۹۶۷۶۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اختلاف کارفرمایان و کارگران بالا گرفت

جلسات شورای عالی کار در حالی در روزها و هفته های بعدی ادامه دار است که هیچ عدد و رقمی برای افزایش مزد سال آینده کارگران از جلسه روز گذشته بیرون نیامده است.

خبرآنلاین: جلسات شورای عالی کار در حالی در روزها و هفته های بعدی ادامه دار است که هیچ عدد و رقمی برای افزایش مزد سال آینده کارگران از جلسه روز گذشته بیرون نیامده است.

نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حالی دیروز جلسه ای دیگر از شورای عالی کار را برگزار کردند که قرار بود به جمع‌بندی نسبی درباره سبد هزینه‌ای کارگران دست یابند.

اما فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره مذاکرات روز گذشته می‌گوید: مذاکرات دیروز منجر به دستیابی به یک نتیجه روشن و اعلام هزینه های جدید خانوار نشد.

عضو شورای عالی کار می افزاید: سبد مورد نظر جامعه کارفرمایی با کارگری متفاوت است. متأسفانه فاصله بین ارقام به دست آمده کارگران با کارفرمایان زیاد است و نتیجه این شد که در هفته آینده دوباره جلسه ای برگزار و محاسبات دو گروه بررسی شود.

*کارفرمایان میانگین تعداد خانوار را ۳نفره می‌دانند

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره این اختلاف نظرها می گوید: کارگران معتقدند سبد معیشت خانوار کارگری باید ۴نفره محاسبه شود. در حالی که مطابق آمار تأمین اجتماعی میانگین خانواده‌های این سازمان ۳نفره است.

وی ادامه می دهد: علاوه بر این موضوع نمایندگان کارگران تعیین دستمزد را برای سراسر کشور یکسان می‌دانند. در صورتی که نمایندگان کارفرمایان معتقدند هستند دستمزد نباید برای همه یکسان باشد. گاهی پیش می آید که هزینه معیشت یک کارگر در شهر ۲برابر یک کارگر در روستا است، بنابراین ضرورتی ندارد که کارگر روستایی مطابق کارگر شهری حقوق و مزایان دریافت کند.

آهنی‌ها اظهار داشت: ما معتقد هستیم دستمزد باید منطقه ای و متناسب با شغل فرد تعیین شود. ۴محور در محاسبه میزان معیشت خانوار کارگری مد نظر کارفرمایان است. تورم، معیشت، مزد صنایع مختلف و مزد در مناطق مختلف از جمله مواردی است که در بررسی و محاسبات ما لحاظ می‌شود.

وی می گوید: در این زمینه ها با نمایندگان کارگران اختلاف نظر داریم که حل آن نیازمند بررسی‌های بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باصفا

      آخرشم ده درصد رو پایه حقوق میزارن
      والسلام.....!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج