۲۹۶۸۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حاشیه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن

امروز در حالی در تهران و بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ و بیش از ۴ هزار روستای کشور راه‌پیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد که این راه‌پیمایی در تهران رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

خبرآنلاین: امروز در حالی در تهران و بیش از هزار بخش، ‌شهر و شهرستان‌ و بیش از ۴ هزار روستای کشور راه‌پیمایی ۲۲ بهمن برگزار شد که این راه‌پیمایی در تهران رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن از پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها تا نقد سیاست خارجی دولت از زبان شهرداری تهران و حضور نمادین تفنگداران آمریکایی در میان راهپیمایان دیده می شد. بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ خبرنگار،‌ عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش می‌دادند. ۲ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری داخلی و ۲۸۰ خبرنگار خارجی در تهران و ۳ هزار خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری خارجی در شهرستان‌ها نیز حضور داشتند.

تبليغات انتخاباتي

هم‌چنین راهپیمایان روز ۲۲ بهمن با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، شعارهایی در رابطه با انتخابات در دست داشتند. این شعارها هشدارهایی درباره انتخاب اصلح، حضور با آگاهی و بصیرت در انتخابات و فراهم آوردن زمینه جلوگیری از نفوذ دشمن را دربر می‌گرفت. از جمله پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته "کسی را انتخاب کنید که کشور را به دشمن نفروشد" در دست مردم جلب توجه می کرد. حضور بنرهایی با محتوای انتخابات ۷ اسفند با توجه به تأکیدات رهبری مبنی بر اینکه حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است در خیابان های منتهی به میدان آزادی قابل توجه بود.

شعارهای دیگری نیز در دست راهپیمایان دیده می‌شد که بی‌اعتمادی آن‌ها را به آمریکا نشان می‌داد. از جمله سخنی از امام خمینی (ره) با این مضمون که «آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند».

اما همزمان با آغاز زمان قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، پوسترهایی از برخی کاندیداهای این انتخابات در طول مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن پخش شد. چنانکه اصولگرایان با پوسترهای زرد رنگ تبلیغات فراوانی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن انجام دادند. در این پوستر‌ها تصویر رهبری و امام خمینی و شعار حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است، به چشم می‌خورد.

همچنین پوسترهای کوچکی با آیه قرآنی و وَکَذَلِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّةً وَسَطًا و اینگونه شما را امتی میانه قرار دادیم با رنگ فیروزه‌ای توزیع می‌شد که درآن تصویر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در حال قنوت دیده می‌شد.

افزون بر این طرفداران محمد غرضی تبلیغات این نامزد انتخابات را در راهپیمایی توزیع می‌کردند. در این تبلیغات جمله مشهور غرضی که چپ نمی‌تواند دولت نگه دارد و راست نمی‌تواند ملت نگه دارد نوشته شده بود.

به علاوه به محسن قمی و محسن اسماعیلی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان با چاپ اقلام تبلیغاتی به معرفی خود برای انتخابات خبرگان پرداختند. محسن قمی در این تبلیغات از شعار از خانواده پنج شهید معظم استفاده کرده است و محسن اسماعیلی شعار از جهاد تا اجتهاد را در پوسترهای خود قرار داده است. همچنین نامزد دیگری به نام بطحایی گلپایگانی خود را مورد حمایت جبهه یاران ملت و دولت معرفی کرده است.

ستاد انتخاباتی سیدمحمود علوی نیز پوسترهای تبلیغاتی را توزیع کردند که در آن محمود علوی را وزیر اطلاعات اخلاق‌مدار و مردمی معرفی کرده‌ است.

اما این در حالی بود که بامداد امروز کلیه بنرهای فهرست خبرگان ٩٤، که حاوی تصویر رهبرانقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور و یادگار امام خمینی بود، از مسیرهای راهپیمایی ٢٢ بهمن جمع آوری شد. در این بنرها بدون انتشار اسامی کاندیداها بر اصل شرکت در انتخابات با استفاده از آیات قران و تصاویر شخصیت‌های نظام که دو تن از آنان ، آیت‌الله هاشمی و روحانی کاندیدای انتخابات هستند، تاکید شده بود.

انتقاد به ديپلماسي دولت

اما در این میان شهرداری تهران نیز از فرصت استفاده کرده و با پوسترهای زرد رنگی شعارهایی در انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم منتشر کرده بود.

حضور تفنگداران آمریکایی به صورت نمادین در میان راهپیمایان از دیگر حواشی امروز بود.

همچنین در حاشيه اين راهپيمايي موشک بالستیک عماد در خیابان آزادی و در مسیر عبور راهپیمایان روز ۲۲ بهمن قرار داده شده است. در کنار این موشک تصاویری از شهید تهرانی مقدم و مراحل ساخت و نمایش آن نیز به نمایش گذاشته شده است. استقرار موشک عماد مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفته و جمع زیادی از مردم با آن عکس یادگاری گرفتند. رونمایی از ماهواره‌های جدید فضایی تا تجلی قدرت دیپلماسی کشور تا برقراری نمایشگاه‌های اختراعات و ابتکارات دانش‌آموزی در سطح مدارس از جلوه‌های ویژه مراسم امسال بود. دانشجویان هم با به پرواز در آوردن پهپادهای ساخت خود در چهارراه ولیعصر نمادی از اقتدار علمی خود را پیش چشم دوربین‌های خبرنگاران خارجی و داخلی به نمایش گذاشتند.

جالب اینکه شرکت آب و فاضلاب تهران هم در مسیر راهپیمایی غرفه هایی برپا کرده و هشدارهایی را نسبت به کمبود آب به مردم می‌داد. این غرفه‌ها با شعار «آب هست ولی کم است» از مردم خواست در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج