۲۹۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

هديه را باز نکرده .....

به مردها چه هديه‌اي بدهيم، براي زن‌ها چه هديه‌اي بخريم؟

خريدن هديه از آن كارهايي است كه هر كس حداقل يك يا چندبار آن را در زندگي خود انجام مي‌دهد، البته اكثر ما زياد خود را براي خريدن هديه به زحمت نمي‌اندازيم و هميشه براي اين عمل چند گزينه را بيشتر پيش روي خود نمي‌گذاريم، مثل عطر و ادكلن، كفش يا پيراهن و از اين قبيل چيزهاي تكراري كه فرد هديه گيرنده مي‌تواند سريع حدس بزند كه داخل جعبه كادو شده، چيست؟ اما شايد اكنون زمان آن رسيده كه تغيير رويه‌‌اي در تهيه هديه دهيد و با اين كار به طرف مقابل خيلي چيزها را ثابت كنيد. به هر حال كمتر از يك ماه تا عيد نوروز زمان باقي است و شما مي‌توانيد با يك برنامه‌ريزي مناسب افرادي كه را كه دوست داريد با يك هديه متفاوت خوشحال كنيد. مي‌گويند، هديه‌دادن رسمي است كه نخستين‌بار از ايران برخاسته و به ساير نقاط جهان انتقال پيدا كرده است. در واقع رسم هديه‌دادن، هديه‌گرفتن و صله‌ارحام همراه با آن، رسومي است كاملا ايراني كه از دوران باستان برخاسته و حدود ۷ هزار سال قدمت دارد. در ايام قديم هديه‌ها شامل گل، ظروف سفالي و به‌طور كلي اشيا و وسايل دست‌ساز بودند و افراد براساس موقعيت و ويژگي فردي كه قصد هديه‌دادن به او را داشتند، اشياي متفاوتي را هديه مي‌بردند. از آنجا كه جوامع به سمت اقتصادي‌شدن و مصرف‌گرايي پيش مي‌روند، مسلما ويژگي‌هاي شخصيتي افراد نيز به سمت‌وسويي حركت مي‌كند كه تمامي پديده‌هاي اطراف ارزش‌گذاري مي‌شوند.

هديه را باز نکرده .....


اهميت نخستين هديه

تهيه هديه براي ديگري بيشتر از همه از شناخت ويژگي‌هاي او برمي‌خيزد. وقتي ما شناخت قبلي از ديگري داشته باشيم، تهيه هديه مطابق با علائق او امري ساده‌تر است تا اين‌كه براي نخستين‌بار بخواهيم براي فردي مثل همسر آينده‌مان خريد كنيم. اين شكل هديه هرچند ممكن است مطابق با سلائق شخصي ما بوده و علائق فردي همسر آينده‌مان در آن دخيل نبوده است اما درواقع يك پيام دارد و آن اين است كه ما با اهداي هديه خود، سليقه‌مان را به او معرفي مي‌كنيم و بدين‌ترتيب نخستين پايه‌هاي شناخت از يكديگر شكل مي‌گيرد. معمولا سليقه شخصي در نخستين هديه براي يك فرد دخالت بيشتري دارد اما بهتر است هديه‌دهنده قصد تحميل سليقه خود به ديگري را نداشته باشد.


سودهاي دوطرفه هديه دادن

هديه چه به‌صورت مادي باشد و چه معنوي، اثرات رواني زيادي هم روي فرد هديه‌دهنده و هم هديه‌گيرنده دارد، زيرا فرد هديه‌دهنده به اين ارزش معنوي در ذات خود رسيده است كه اكنون وقت قدرداني، ابراز همدلي و درك متقابل است و در عوض فرد هديه‌گيرنده نيز به ارزش معنوي آن پي خواهد برد. به‌طور كلي زماني كه فرد هديه گيرنده با دريافت هديه به اين نتيجه مي‌رسد كه براي طرف مقابلش مهم بوده است و در خريد و اتنخاب هديه وقت، انرژي و هزينه فكري و روحي صرف شده است، حتي اگر اين هديه ساخته دست او هم نباشد برايش ارزشمند است به‌خصوص كه فرد هديه گيرنده احساس كند كه نوع هديه‌‌اي كه ديگري به او داده است ارزش، قدر و منزلتش از سوي فرد هديه‌دهنده درك شده است.


انتظار جبران نداشته باشيد

هديه‌دادن در اسلام بسيار توصيه شده است و گفته شده با دادن هديه تاثير دوستي‌ها بيشتر مي‌شود، بنابراين از نظر اسلام هديه دادن بايد ويژگي خاص و آداب و شرايطي داشته باشد.
  • در زمان هديه‌دادن به نيازهاي فرد هديه‌گيرنده توجه شود.
  • در هديه‌دادن بناي منت گذاشتن از بين برود.
  • فرد هديه‌دهنده انتظار جبران از فرد هديه‌گيرنده نداشته باشد.
  • هديه‌گيرنده هنگام گرفتن هديه هرچند آن هديه كم‌ارزش باشد با دلگرمي و شادي آن را بپذيرد. زيرا اين استقبال نوعي احترام به هديه‌دهنده است.
  • فرد هديه‌گيرنده در فرصت‌هاي بعدي به جبران زحمات هديه‌دهنده به شكل شايسته‌‌اي بپردازد تا روابط ميان آن‌ها خالص‌تر شود.


كادوي همپاي هديه

همان‌طور كه گفته شد، هديه‌دادن اهميت بسيار زيادي دارد. پس صرف‌نظر از هديه‌اي كه مي‌خريد به نكات ديگري هم بايد توجه كرد با اين‌كه ممكن است خيلي پول خرج كرده باشيد تا براي نخستين‌بار با هديه‌تان احساس خوبي براي طرف مقابل‌تان ايجاد كنيد اما اگر هديه را خيلي ساده با روزنامه كادوپيچ كنيد حتي بهترين هديه‌ها هم بي‌ارزش جلوه خواهد كرد. پس سعي كنيد، كمي خلاقيت به خرج دهيد يا اگر فكر مي‌كنيد از عهده‌اش بر نمي‌آئيد بهتر است كمي بيشتر خرج كنيد و از يك متخصص كادوپيچ بخواهيد كه هديه‌تان را كادو كند، اين‌گونه تاثيرگذاري آن دوچندان مي‌شود.


هديه را باز نکرده .....

يك‌ راهنماي كامل براي آقايان

خريدن هديه‌ براي خانم‌ها توسط آقايان بهتر است خيلي زيركانه و با دقت انجام شود، چون خانم‌ها از هر هديه‌اي كه توسط مرد مورد علاقه‌ خود دريافت مي‌كنند، مي‌توانند علاقه و اينكه چه قدر براي او مهم هستند و در كجاي زندگيش جاي دارند و خلاصه صد چيز ديگر را استنباط كنند. پس اگر مردي بخواهد براي خانمي كه واقعا دوستش دارد هديه‌اي تهيه كنيد، بايد تمام فكر خود را به كار گيرد تا او را دچار اشتباه نكند. ما در اينجا به شما كمك مي‌كنيم كه بدانيد ممكن است از دادن هر هديه‌اي، خانم‌ها چه برداشتي كنند تا شما بتوانيد با توجه به اين مطالب، انتخاب مناسب‌تري داشته باشيد. طلا و جواهرات: از آنجا كه طلا و جواهرات گران است معمولا براي رابطه‌هاي خيلي جدي تهيه مي‌شود كه تصور خانم مورد علاقه‌تان از چنين هديه‌اي اين خواهد بود كه رابطه‌تان كاملا جدي‌ است و شما به اين كار تعهدتان را به او نشان داده‌ايد. خانم‌ها خوب مي‌دانند كه اكثر مردها براي يك رابطه غيرهدفمند اينقدر پول خرج نمي‌كنند.



عطر: عطر در هداياي شخصي است زيرا رايحه‌اي كه خانم‌ها به‌عنوان عطرشان انتخاب مي‌كنند، بسيار خالص و شخصي است. اين يعني شما بايد خانمي را خيلي خوب بشناسيد تا بتوانيد عطري برايش بخريد كه با سليقه‌اش جور باشد. اگر شناخت دقيقي از او نداريد و وقت چنداني براي انتخاب عطر نداريد و در دقايق آخر مي‌خواهيد آن را تهيه كنيد بهتر است تا مي‌توانيد از خريدن چنين هديه‌اي خودداري كنيد مگر اين‌كه بدانيد دقيقا چه عطري دوست دارد.
وسايل الكترونيكي: با زندگي‌كردن در دنياي امروزي كه تكنولوژي نقش بسيار مهمي در آن دارد، عجيب نيست كه يك ابزار يا وسيله الكترونيكي براي او بخريد. اين هديه چه يك گوشي موبايل باشد چه يك نوت‌بوك به هر حال بسيار ارزشمند خواهد بود و باعث مي‌شود، تصور كند كه شما فكر مي‌كنيد لياقت اين را دارد كه به اين تكنولوژي‌ها زندگي‌اش كمي راحت‌تر شود. به دليل تنوع زياد اين‌گونه وسايل مي‌توانيد به او ثابت كنيد كه با توجه به شيوه زندگي و علائق او چه قدر وقت گذاشته‌ايد و برايش ارزش قائل بوده‌ايد.
لوازم خانگي: به استثناي درخواست‌هاي ويژه، خريدن لوازم خانگي به‌عنوان هديه اين پيام را به طرف‌تان مي‌رساند كه ذره‌اي عشق در وجود شما نيست يا اينكه به او فقط به‌عنوان يك خدمتكار نگاه مي‌كنيد كه بايد كارهاي خانه را انجام دهد. با اينكه جاروبرقي جديد مي‌تواند خيلي براي او مفيد باشد اما عملا آتش عشق را در وجود او روشن نمي‌كند و باعث نمي‌شود كه احساس خاص‌بودن كند.
سفر: اختصاص‌دادن وقت‌تان به او مي‌تواند يكي از ساده‌‌ترين و بهترين هدايا باشد كه به خانم مورد علاقه‌تان مي‌دهيد. اين اختصاص‌ دادن وقت مي‌تواند به هر طريقي صورت گيرد؛ از يك مسافرت گرفته تا يك اردو يا حتي يك پيك‌‌نيك يك روزه، مطمئن باشيد تجربه‌اي بسيار لذتبخش براي او خواهد بود. علاوه‌بر اين خيلي از خانم‌ها چنين هديه‌اي را نشانه اين مي‌دانند كه وقت گذراندن در كنار او براي شما اهميت زيادي دارد و اين يعني اين‌كه براي رابطه‌تان ارزش قائليد. اين هديه براي كسي كه فكر مي‌كنيد هماني است كه مي‌خواهيد و دل‌تان نمي‌خواهد با يك هديه مادري او را از سر خود باز كنيد، بسيار عالي است.
از خودش بپرسيد: با اين‌كه مي‌توانيد دقيقا همان چيزي را برايش هديه بگيريد كه خودش مي‌خواهد اما ممكن است اين احساس را در او ايجاد كند كه شمار زحمت فكر‌كردن را به‌خودتان نمي‌دهيد. اما اگر خانم‌تان خيلي وسواسي است و دوست دارد هميشه چيزي را كه خودش انتخاب كرده بخرد، سعي كنيد با توجه به وضعيت جيب‌تان در كنار آن هديه يك هديه كوچك هم با انتخاب خودتان برايش بخريد.
هديه‌هاي اعتباري: اگر به فكر دادن پول نقد به‌عنوان هديه هستيد، بهتر است آن را فراموش كنيد زيرا پول نقد هديه نيست. ولي به جاي آن مي‌توان كارت‌هاي هديه را جايگزين كرد چرا كه به فرد هديه گيرنده امكان انتخاب مي‌دهد و او خودش مي‌داند كه اعتبار را چگونه هزينه كند.
تابلو فرش: تابلو فرش چيزي نيست كه در مغازه‌ها پر باشد و شما سر راه يكي از آن را بخريد، بلكه براي تهيه تابلو فرش براي همسرتان يا فرد مورد علاقه‌تان بايد وقت بگذاريد و سليقه به‌خرج دهيد. اگر تابلويي از تصوير خود او به وي هديه بدهيد يعني اين‌كه به چهره و زيبايي او و به‌خصوص به ماندگاري نقش او در تاروپود ايراني اهميت مي‌دهيد كه اين بسيار لذتبخش است.
كتاب: كتاب جزو آن‌دسته از هدايايي است كه شايد قيمت بالايي نداشته باشد ولي ارزش معنوي‌‌اش آن را جزو هداياي گرانقدر قرار مي‌دهد. به اين ترتيب شما مي‌توانيد با توجه به موضوعات مورد علاقه خانم‌ها كتاب‌هايي قديمي يا كمياب را به‌عنوان هديه‌اي ارزشمند انتخاب كنيد، اين هديه حتما براي خانم‌هاي فرهيخته جالب و دوست داشتني است. همچنين بسته CD يا DVD حاوي سريال‌ها يا مجموعه فيلم‌‌هاي قديمي عاشقانه نيز بسيار هيجان‌انگيز است.

منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج