۲۹۷۱۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

معاملات مسكن در ركود مطلق

مشاوران‌املاك مي‌گويند در چند هفته گذشته ركود مطلق در بنگاه‌ها برقرار شده است و هيچ كس در بازار مسكن خريد و فروش نمي‌كند.

دنیای اقتصاد: مشاوران‌املاك مي‌گويند در چند هفته گذشته ركود مطلق در بنگاه‌ها برقرار شده است و هيچ كس در بازار مسكن خريد و فروش نمي‌كند.

برخي از مشاوران ‌املاك معتقدند: تحولات اقتصادی باعث كاهش بي‌ميلي به خريد مسكن شده است، اما از آنجا كه در طرف مقابل تقاضا، از حجم متقاضيان فروش نيز كاسته شده، فرضيه‌هاي ديگري مي‌تواند براي اين ركود مطرح باشد.

عمده دليل كاهش معاملات مسكن را مي‌توان در نوسان صعودي قيمت مسكن در ابتداي سال و آرامش نسبي آن در حال حاضر جست‌وجو كرد كه اين اتفاق ناگهاني، اميد به ثبات آتي قيمت در بين خريداران را رقم زده و همزمان باعث شده فروشند‌ه‌ها يكبار ديگر در انتظار افزايش قيمت باشند.

كارشناسان مي‌گويند: انتظارات متفاوت خريدار و فروشنده در بازار مسكن از نوع نوسان قيمت، دو طرف را از انجام معامله منصرف كرده است.

مشاوران‌املاك در عين حال اميد دارند در پايان ماه رمضان و در فاصله ۳۰ روزه تا انتهاي فصل نقل‌وانتقال، معاملات مسكن رونق بگيرد.

معاملات مسكن در ركود مطلق
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساخت و ساز کنونی در تهران با ساخت و سازهای قیلی تفاوت دارد : قبلا انحصاراً فقط یک عده سازنده معدود فعالیت داشتند و املاک کلنی را خریداری و یا مشارکت میکردند و پول کلانی به جیب میزدند و کم کم صاحبان املاک کلنی متوجه این امر شده و فرزندان آنها هم با عدم داشتن شغل مناسب و داشتن تحصیلات دانشگاهی متوجه سود کلان سازندها شدند و امروزه این افراد که بسیار زیادند دیگر ملک خود را جهت فروش و یا مشارکت عرضه نکرده و نمی کنند و خود اقدام به ساخت و ساز مینمایند یعنی خروج از انحصار و اصلا تو باغ اقتصاد هم نیستند که سود داره یا نه . یک چیزی شنیده اند و بر اساس شنیده اقدام به ساخت میکند(یکی حول شده رفته ساخته و همه هم دنباله روی آن هستند) لذا معادله امروزه همسو بودن ساخت و فروش بهم خورده و این افراد چشم بسته به ساخت و ساز پرداخته و اصلا تو باغ فروش و عرضه و... نیستند لذا آمار ساخت و ساز در این رکود بالا رفته و اگر هم فروش نرفت مانند سابق 100 ملک دردست یک نفر بدون فروش نمی ماند، بلکه 2،3 ملک دست یک نفر میماند که نمود بیرونی ندارد ولی سرجمع این آمارهای کوچک عدد بزرگی را تشکیل خواهد داد و مشکلات بعدی ... طرف ذوق میکند که فلان متراژ آپارتمان دارد به فلان قیمت ولی نه خریداری و نه پولی ( نه کشکی) فقط توهم و ذوق کردن. تاجائی که شاید خود فزندان استفاده کننده آپارتمان بادکرده باشند و یا اینکه فرد مجبور به انصراف از فروش و ملک را اجاره دهد و انی موضوع از اول مهر و با شدت بیشتر از سال 92 اتفاق خواهد افتاد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج