۲۹۷۲۶۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

پاستاهای خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز (۴)

در این مطلب می‌توانید با انواع و اقسام پاستا‌ها و سس‌ها آشنا شوید. این روز‌ها در بعضی از خانه‌ها گاهی مصرف پاستا از نان و برنج هم بیشتر شده است چرا که مزیت مهم دیگر آن هم این است که همه غذاهایی که با پاستا درست می‌شوند را در کمتر از یک ساعت می‌توان آماده کرد.

مجله آشپزی مثبت: در این مطلب می‌توانید با انواع و اقسام پاستا‌ها و سس‌ها آشنا شوید. این روز‌ها در بعضی از خانه‌ها گاهی مصرف پاستا از نان و برنج هم بیشتر شده است چرا که مزیت مهم دیگر آن هم این است که همه غذاهایی که با پاستا درست می‌شوند را در کمتر از یک ساعت می‌توان آماده کرد.

سس تن ماهی و کیپرز

این سس را با پاستای صدفی یا قاشقی سرو کنید.

پاستاهای خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز (4)

۱. در یک تابه گود بزرگ ۱ قاشق روغن‌زیتون بکر را روی حرارت کم بگذارید. یک پیاز ریز خرد شده و ۲ حبه سیر خرد شده را به روغن افزوده و تفت دهید.

۲. مواد را روی حرارت هم بزنید تا پیاز نرم شود. ۱ قاشق کیپرز، ۱ قاشق آب‌لیموی تازه و باز ۱ قاشق جعفری خرد شده به مواد داخل تابه بیفزایید.

۳. ۱ تا ۲ پیمانه گوجه‌فرنگی بدون پوست و هسته پوره شده (که طرز تهیه آن در سس پایه آمده است) هم به مواد اضافه کنید.

۴. با افزودن پرک فلفل قرمز یا پودر آن سس را مزه‌دار کنید. سس را آن‌قدر روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود. یک قوطی تن ماهی (حدود ۱۷۰ گرمی) را به مدت بیست دقیقه بجوشانید و بعد از این مدت ماهی را در آبکش بریزید تا روغن آن گرفته شود.

۵. سس که غلیظ شد، تن ماهی را با چنگال کمی خرد کنید و به آن اضافه کنید. سس آماده داغ را روی پاستای پخته بریزید و بلافاصله سرو کنید.


سس بلونیز

این سس با اسپاگتی هم سرو می‌شود.

پاستاهای خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز (4)

۱. این سس درواقع همان مایه ماکارونی آشنای خودمان است؛ اما بیایید یک‌بار هم روش ایتالیایی آن را با این اسم خارجی امتحان کنید.

۲. برای آماده کردن این سس در یک تابه بزرگ یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون بکر بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. یک عدد پیاز متوسط ریز شده و ۲ حبه سیر له‌شده را در تابه تفت دهید.

۳. وقت پیاز نرم شد، یک ساقه کرفس درشت خرد شده و یک عدد هویج مکعبی خرد شده را به مواد بیفزایید. بعد از ۵ دقیقه که سبزیجات نرم شدند، نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده را هم به مواد بیفزایید و همراه با سبزیجات تفت دهید.

۴. خوب هم بزنید تا تکه‌های گوشت از هم باز و به‌خوبی سرخ شوند. وقتی رنگ گوشت قهوه‌ای شد، ۷۰۰ گرم گوجه‌فرنگی پوره شده را به همراه یک‌چهارم پیمانه جعفری خرد شده و ۱۰ برگ ریحان خرد شده به مواد افزوده و خوب مخلوط کنید. سس را با نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه‌دار کنید.

۵. در تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا هم گوشت بپزد و هم سس غلیظ شود. وقتی سس آماده شد، آن را روی پاستای پخته و آبکش شده گرم بریزید و در صورت تمایل با کمی پنیر پارمسان یا پنیر فتا یا رومانو تزئین کنید.


سس میگو

این سس با اسپاگتی هم سرو می‌شود.

پاستاهای خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز (4)

۱. یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون را در تابه‌ای گود ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید.

۲. نیم کیلو میگوی ریز تمیز شده را به روغن افزوده و خوب روی حرارت تفت دهید تا میگوها بپزند. بعد آنها را با کفگیر بیرون بیاورید و در ظرفی بریزید.

۳. به روغن باقی‌مانده در تابه ۴ حبه سیر له‌شده، کمی فلفل قرمز و یک‌چهارم پیمانه سرکه سفید اضافه کنید و تفت دهید.

۴. مواد را با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. بعد از یک دقیقه ۷۵ گرم کره به مواد افزوده و مواد را مخلوط کنید.

۴. حالا میگوهای پخته را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آنها هم مزه‌دار شوند. سس آماده شده را با پاستای پخته و گرم مخلوط و با کمی جعفری خرد شده تزئین کنید.


سس کاپریس

پاستای پیشنهادی با این سس پاستای فوسیلی یا همان فنری خودمان است.

پاستاهای خوشمزه با سس‌های هیجان انگیز (4)

۱. ۷۰۰ گرم گوجه‌فرنگی هسته گرفته ریز خرد شده را با ۲۵۰ گرم پنیر موتزارلای تازه خلال شده و یک‌چهارم پیمانه روغن‌زیتون بودار و ۳ قاشق سرکه قرمز با هم مخلوط کنید.

۲. سس را با افزودن نمک و فلفل مزه‌دار کنید. پاستای پخته و آبکش شده داغ را به این سس افزوده و خوب مخلوط و آغشته کنید.

۳. روی غذا را با نصف پیمانه ریحان تازه خرد شده تزئین و سرو کنید.

فوت و فن

- برای آن که پوست گوجه فرنگی ها راحت تر کنده شود، کافی است گوجه فرنگی های رسیده را چند دقیقه‌ای در آب جوش بیندازید تا پوست‌شان نرم و از گوشت جدا شود. سپس آنها را بیرون آورده و در کاسه‌ای آب سرد بیندازید. بعد از یکی دو دقیقه گوجه‌ها را در آبکش بریزید و به راحتی پوستشان را جدا کنید.

- برای آن که پوست حبه های سیر را بتوانید راحت و بدون درد سر جدا کنید ، دو روش وجود دارد یکی این که حبه های سیر را در آب سرد خیس کنید روش دوم این که حبه‌های سیر را -هرتعداد که برای غذا نیاز دارید- در شیشه یا ظرفی پلاستیکی و دردار بیندازید. در ظرف را ببندید و با شدت زیاد ظرف را به مدت یک دقیقه تکان دهید. بعد از این مدت وقتی در ظرف را باز کنید، می‌بینید که حبه‌ها بدون ذره‌ای پوست به شما چشمک می‌زنند.

- یادتان باشد اگر می‌خواهید پاستایتان به سبک ایتالیایی و با همان عطر و طعم باشد، باید تمام موادش تازه باشد و حتما از روغن زیتون بودار و بکر استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج