جاباما
۲۹۷۳۵۱
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

برند گوچی؛ اصالت به سبک ایتالیایی

گوچیو که به‌صورت ساده با عنوان گوچی شناخته می‌شود، یکی از خانه‌های مشهور مد جهان و از برندهای مطرح ایتالیایی محسوب می‌شود.

وب سایت فرصت امروز - احسان صفاپور: گوچیو که به‌صورت ساده با عنوان گوچی شناخته می‌شود، یکی از خانه‌های مشهور مد جهان و از برندهای مطرح ایتالیایی محسوب می‌شود. در سال ۱۹۲۱، گوچیو گوچی شرکت محصولات چرمی و مغازه کوچک فروش چمدان خود را در فلورانس ایتالیا تاسیس کرد. اگرچه دیدگاه گوچی با الهام از فعالیت‌های پیشین در لندن شکل گرفته بود، اما هدف او در بازگشت به ایتالیا ترکیب حساسیت بالا با مهارت منحصر به فرد استادکاران زادگاهش بود. تنها پس از گذشت چند سال، شرکت گوچی با چنان موفقیتی مواجه شد که مشتری‌های بین‌المللی در فصل تعطیلات خود راهی فلورانس می‌شدند تا از مجموعه کیف‌ها، چمدان‌ها، دستکش‌ها، کفش‌ها و کمربندهای این شرکت خریداری کنند.

بسیاری از مشتری‌های ایتالیایی گوچی هم اشراف اسب‌سوار بودند که تقاضای آنها برای لوازم سوارکاری به شکل‌گیری نشان «Horsebit» منجر شد. در مواجهه با سال‌های سخت حکومت دیکتاتوری فاشیستی در ایتالیا و کمبود منابع و مواد اولیه خارجی، گوچی استفاده از مواد غیر‌معمول مانند کنف، کتان و جوت را برای تولید محصولات لوکس در دستور کار خود قرار داد.

برند گوچی؛ اصالت به سبک ایتالیایی

یکی از ظریف‌ترین نوآوری‌های گوچی تولید کیف‌های بامبوی جدید با کناره‌های منحنی و با الهام از شکل زین بود. کیف‌های بامبو به سرعت مورد توجه خانواده سلطنتی و افراد مشهور قرار گرفت و حتی امروزه نیز در میان محبوب‌ترین محصولات این شرکت باقی مانده است. در دهه ۵۰ میلادی، نشان تجاری نوار سبز، قرمز، سبز معرفی شد که به سرعت مورد توجه قرار گرفت و موفقیتی دیگر برای گوچی را به ارمغان آورد. با افتتاح فروشگاه‌های گوچی در میلان و نیویورک، این شرکت حضور خود را در عرصه جهانی به‌عنوان یکی از نمادهای لوکس مدرن تثبیت کرد. در سال ۱۹۵۳ گوچیو گوچی درگذشت و پسران وی هدایت کسب‌و‌کار او را بر عهده گرفتند.

محصولات گوچی به واسطه طراحی جالب توجه و ویژه خود مورد توجه ستاره‌های سینما بودند. جکی کندی، لیز تیلور، پیتر سلرز و ساموئل بکت از جمله افراد مشهوری بودند که از محصولات گوچی استفاده می‌کردند. همچنین، گوچی به درخواست شخصی گریس کلی، روسری ابریشم فلورا را برای شاهزاده موناکو تولید کرد. در اواسط دهه ۶۰ میلادی، گوچی لوگوی دو جی (G) به هم پیوسته را معرفی کرد که یکی دیگر از زیبایی‌های بصری شیک این شرکت محسوب می‌شود. طی این دهه گوچی فعالیت‌های برون مرزی خود را با افتتاح فروشگاه‌های لندن، پالم بیچ، پاریس و بورلی‌هیلز گسترش داد. در دهه ۹۰ میلادی، گوچی بار دیگر با ترکیب سنت و نوآوری در مسیر کسب شهرت مجدد قرار گرفت. تام فورد، مدیر و طراح خلاق امریکایی در سال ۱۹۹۴ بار دیگر این برند لوکس را در کانون توجه دنیای مد قرار داد.

برند گوچی؛ اصالت به سبک ایتالیایی

در سال ۱۹۹۵، دومینیکو دی‌سوله به‌عنوان مدیرعامل گوچی انتخاب شد و این شرکت انتقال موفقیت‌آمیزی به یک شرکت عمومی داشت. در سال ۱۹۹۸، گوچی به واسطه عملکرد مالی و اقتصادی موفق، چشم‌انداز راهبردی و کیفیت بالای مدیریت عنوان شرکت اروپایی سال را از سوی فدراسیون انتشارات کسب‌وکار اروپا به خود اختصاص داد.

در سال ۱۹۹۹، گوچی وارد یک همکاری راهبردی با «Pinault-Printemps-Redoute» شد و خود را از یک برند تنها به یک گروه لوکس چندین برندی تبدیل کرد. گوچی همچنان بر تقویت ارزش‌های خود براساس مواردی که طی تقریبا ۹۰ سال گذشته موجب شهرت این شرکت بوده یعنی انحصار، کیفیت، ساخت ایتالیا، استادکاری ایتالیایی و اقتدار مد متمرکز است. گوچی می‌تواند این ادعا را داشته باشد که دوگانگی منحصر به‌فردی در برند این شرکت وجود دارد که مدرنیته و میراث گذشته، نوآوری و استادکاری و محبوبیت و کمال را ترکیب می‌کند.

برند گوچی؛ اصالت به سبک ایتالیایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج