۲۹۷۶۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تبعات پرفورمنس در دانشگاه الزهرا

قرار بود اواخر بهمن یا اوایل اسفند هفته مد ایرانی برگزار شود اما گویا تعدادی از برنامه‌های مهم این حوزه ازجمله نمایش زنده لباس متوقف شده و یکی از دلایل اصلی این تغییر و توقف در برنامه‌ها اتفاقاتی است که گویا پس از برگزاری «فشن پرفورمنس دانشجویی» در دانشگاه الزهرا حادث شده است.

روزنامه شرق: قرار بود اواخر بهمن یا اوایل اسفند هفته مد ایرانی برگزار شود اما گویا تعدادی از برنامه‌های مهم این حوزه ازجمله نمایش زنده لباس متوقف شده و یکی از دلایل اصلی این تغییر و توقف در برنامه‌ها اتفاقاتی است که گویا پس از برگزاری «فشن پرفورمنس دانشجویی» در دانشگاه الزهرا حادث شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد می‌گوید عدم اجرای این پرفورمنس ارتباطی با شرایط برگزاری هفته مد یا برگزاری جشنواره مد و لباس فجر ندارد. قرار بود چند مؤسسه مد و لباس هم‌زمان با هفته مد (جشنواره مد و لباس فجر) که معمولا زمان برگزاری آن هفته آخر بهمن یا اوایل اسفندماه است، اجراهایی را در شکل‌های مختلف از جمله اجرای زنده در مراکز مختلف ازجمله «شهربانو»‌های شهرداری تهران داشته باشند اما بسیاری از این برنامه‌ها به دلیل برخی حواشی که توضیح بیشتری در موردشان داده نشده، متوقف یا به زمان دیگری موکول شده‌اند.

یکی از فعالان اجرای زنده لباس که سابقه طولانی در این کار دارد، در این‌باره به خبرنگار «شرق» گفت: ممانعت‌ها برای اجرای برنامه‌ها در حالت عادی زیاد است و حالا این برنامه‌ها با برگزاری انتخابات و تبلیغات آن همراه شده و مسئولان می‌ترسند این اقدامات دردسرساز شوند. این فعال حوزه مد و لباس که تمایلی به ذکر نامش نداشت، به اجرای پرفورمنس دانشجویی در دانشگاه الزهرا اشاره کرد و گفت: این عکس‌ها قرار نبود منتشر شود اما شد و بازتاب‌های منفی زیادی به‌همراه داشت.

یکی دیگر از فعالان این عرصه که اتفاقا قرار بود در هفته مد، در یکی از شهربانوها اجرای زنده داشته باشد، گفت: این اجراها کنسل و به زمان دیگری موکول شده است. او نیز به برخی حواشی و تصمیمات اشاره کرد و گفت: این حوزه شدیدا تحت‌تأثیر اتفاقات بیرونی است و درحال‌حاضر هم اتفاق دانشگاه الزهرا همه برنامه‌ها را به هم ریخته است. این فعال حوزه مد و لباس گفت: فعلا همه اجراهای عمومی متوقف شده و در هفته اول اسفند ممکن است چند اجرای خصوصی داشته باشیم.

مسئول برگزاری یکی از اجراهای زنده هفته مد هم با اعلام اینکه هنوز مجوزی برای اجرای آنها در هفته اول اسفند داده نشده، به خبرنگار «شرق» گفت: تا جایی که می‌دانم همه اجراهای زنده فعلا به دلیل برخی از حواشی و نیز بازنگری در آیین‌نامه برگزاری نمایش‌های زنده لباس و سایر برنامه‌ها متوقف است. به نظرم می‌رسد که این آیین‌نامه شرایط اجرای مانکن‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده مدل‌ها را هدف گرفته و قرار است اصلاحاتی ایجاد شود. این فعال حوزه مدلینگ، گفت: مسئولان این حوزه درست همانند خود حوزه تکلیفشان با خودشان روشن نیست و کج‌دارومریز پیش می‌روند.

برای پیگیری همین موضوع در گفت‌وگویی از حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، در این مورد سؤال و او اعلام کرد که تا پایان سال جاری مجوزی برای هفته مد نداریم و فعلا همه درگیر برگزاری جشنواره مد و لباس فجر هستند و گفت: در این جشنواره نیز به‌جز برنامه اختتامیه هیچ اجرای زنده‌ای نداریم. وی درعین‌حال خاطرنشان کرد که کمیسیون بنیاد مد و لباس درخواست‌های مربوط به اجرای زنده را بررسی می‌کند اما فعلا این درخواست‌ها متوقف است و تا سال آینده مجوزی صادر نخواهد شد.

قبادی البته هر نوع ارتباط این شرایط با اجرای پرفورمنس در دانشگاه الزهرا را رد کرد و گفت: ارزیابی عملکرد و بازنگری در آیین‌نامه مد و لباس در دستور کار قرار دارد و نهایتا تا دو هفته آینده نهایی خواهد شد و می‌توان براساس آن شرایط بهتری را برای این مؤسسات فعال ایجاد کرد. قطعا در جریان این بازبینی در عملکرد افراد و مؤسسات ریزش‌هایی خواهیم داشت چراکه بسیاری از این افراد و مؤسسات مطابق با قوانین موجود عمل نکرده‌اند. ضمن اینکه در بازنگری آیین‌نامه در مورد فضاهای برگزاری، افراد به‌کارگرفته‌شده به‌عنوان مدل و نوع اجراها تجدیدنظر خواهد شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تأکید دارد که این اقدامات درجهت صیانت از افراد و مؤسساتی است که تلاش دارند به صورت قانونی کار خود را ادامه دهند و افزود: با موارد تخلف در این حوزه به‌شدت مخالفت می‌کنیم و موافق برخورد با آنها هستیم چراکه این رفتارها روی خانواده‌ها و جوانان اثر زیادی دارد و باید در مورد کنترل آنها اقدامات مقتضی صورت گیرد. حوزه مد و لباس یکی از عرصه‌های جدید در جامعه ماست که هر رفتار حساب‌نشده و اشتباهی می‌تواند کل اقدامات را زیر سؤال ببرد و به‌همین‌دلیل باید با دقت‌عمل بیشتری جلو برویم.

این شرایط در حالی است که فروش آنلاین و مجازی بسیاری از مدل‌های لباس زن و مرد از کانال‌ها و گروه‌های مختلف مجازی در ایام نزدیک به نوروز ادامه دارد و بسیاری از مؤسسه‌های مد و لباس از طریق پاساژها و فضاهای تجاری مختلف اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند. به نظر می‌رسد ساماندهی گروه‌هایی که تمایل به تولید و عرضه قانونی محصولات خود دارند در مقابل گروه‌های فاقدمجوز چندان سخت نباشد اما نوعی بلاتکلیفی، شرایط را به‌نفع بخش‌های بدون‌مجوز تغییر داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج