۲۹۷۷۴۹
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

خورش آلو اسفناج؛ هم حرفه‌ای و هم ساده

خب دخترک نازم باید حق مطلب یه غذای سنتی و ایرانی رو هم ادا کنم و یه پلو خورش خوشمزه و مقوی رو هم بهت یاد بدم و اون چیزی نیست جز خورش آلو اسفناج.

مجله آشپزی مثبت - آذر ماهی صفت: خب دخترک نازم باید حق مطلب یه غذای سنتی و ایرانی رو هم ادا کنم و یه پلو خورش خوشمزه و مقوی رو هم بهت یاد بدم و اون چیزی نیست جز خورش آلو اسفناج. الانم که فصله اسفناجه.

خورش آلو اسفناج؛ هم حرفه‌ای و هم ساده

برای شروع دوتا پیمونه برنج با آب ولرم و کمی نمک خیس کن بذار کنار. یکی از مشخصه‌های غذاهای ایرانی پیاز داغ اونم به مقدار فراوونشه؛ بنابراین برای شروع دوتا پیاز بزرگ رو نگینی خرد کن و با دو تا قاشق روغن تفت بده. اصولا برای هرنفر باید صد گرم گوشت خورش درنظر بگیری اما چون ماهیچه‌ گوسفند خیلی خوشمزه‌اس پیشنهادم برای دونفر یه ماهیچه بزرگه. وقتی پیازت قشنگ طلایی شد، ماهیچه رو توش تفت بده. یکم زردچوبه و فلفل سیاه بزن و تا جایی که روی ماهیچه رو بگیره آب بریز روش، بذار بپزه.

برای تسریع در کار می تونی داخل زود پز بپزیش. بعد یک کیلو اسفناج رو به قطعه‌های سه سانتی خرد کن و بشور بذار داخل سبد تا خوب آبش بره. حدود ده تا دونه آلو هم خیس کن. بعد تو تابه‌ای جداگانه کمی روغن بریز و اسفناج ها رو تفت بده. اینجوری حجمش کم می شه و چون زیاد نیازی به پختن نداره بهتره به همین تفت دادن بسنده کنی. وقتی گوشت کاملا پخت اسفناج و آلو و نمک رو به خورشتت اضافه کن. بذار نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه هم همه‌ مواد با هم بجوشن. تو این فاصله بذار آب جوش بیاد.

برنجو بریز داخل آب. دونه‌ برنج که کمی نرم شد آبکش کن و بعد ته قابلمه رو روغن بریز و با نون یا سیب زمینی حلقه شده کفشو پر کن. بعد برنج رو بریز تو قابلمه و نصف فنجون آب بریز کنار برنج که این آب تبخیر بشه و باعث بشه بخار کنه. اولش باید حرارت زیر قابلمه زیاد باشه اما وقتی بخار کرد حرارتو کم کن. حدود بیست دقیقه بعد برنج دم کشیده و خورش هم جا افتاده. موقع کشیدن تو دیس یکم زعفرون دم کشیده با کره و برنج مخلوط کن و بریز روی برنجت. بعدشم با خورش خوشمزه‌ آلو اسفناج نوش جان کن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به خورشت آلو اسفناج یه کم تره و یه کم هم نعنا خشک بزنید خیلی خوشمزه میشه

    • محمد اگ

      نمیدانیم چرا هر کدام از مواد راجداگانه تفت میدهند وبعد درخورش میریزند یعنی چه از همان اول بریزید در خورشت باهم سرخ کنید و بپزید خیلی هم خوشمزه میشود این ادا و او صول ها چیه مردم را سر کار اضافه می گذارید دقیقا مثل این تایپ حروف که میآید وکلمات نوشته شده من را خراب میکند چیز مزخرفیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج