۲۹۸۰۶۷
۵۰۵۶
۵۰۵۶
پ

چرا سرعت سوخت و ساز بدن پایین می آید؟

علائم بسیاری هست که نشان می دهند سرعت سوخت و ساز پایین آمده. دکتر برایان گرت، پزشک ورزشی کایروپراکتیک می گوید: مشهود ترین آنها اضافه شدن وزن، ناتوانی در کاهش وزن، میل به غذاهای قندی، خشکی پوست، ریزش مو و از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست است.

وب سایت دکتر کرمانی: علائم بسیاری هست که نشان می دهند سرعت سوخت و ساز پایین آمده. دکتر برایان گرت، پزشک ورزشی کایروپراکتیک می گوید: مشهود ترین آنها اضافه شدن وزن، ناتوانی در کاهش وزن، میل به غذاهای قندی، خشکی پوست، ریزش مو و از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست است.

او می گوید برخی از دلایل اصلی کاهش سرعت سوخت و ساز مربوط به مشکلات تیروئید، سطح کورتیزول ( استرس )، مشکلات غده آدرنال، برنامه غذایی ضعیف و فعالیت فیزیکی پایین است. این موارد را نیز در کند تر شدن سرعت سوخت و ساز دخیل بدانید:

چرا سرعت سوخت و ساز بدن پایین می آید؟

- کم آب شدن بدن

- پایین بودن بافت عضلانی بدن

- سن

- تغییرات هورمونی

- کمبود خواب

- مدیتیشن

- ژنتیک

بازگشت به حالت اول

خبر خوب! سوخت و سازمان می تواند تغییر کند و یا اگر بخواهم دقیق تر بگویم، سوخت و ساز بدنمان با سبک زندگی هوشمندانه تر می تواند تغییر کند. دکتر لین اندرسون متخصص تغذیه می گوید: سوخت و ساز بدن چیزی نیست که نتوان تغییرش داد، می توان با تغییراتی در سبک زندگی، کاری کنیم که سوخت و ساز بدنمان تاثیر گذارتر و مناسب تر کار کند. سالم غذا خوردن و ورزش کردن دو راه برای بهبود سرعت سوخت و ساز هستند.

اولین و بهترین راه برای افزایش سرعت سوخت و ساز ساخت عضله است. هر نوع ورزش قدرتی، چه یوگا، تمرین با وزن بدن یا انجام چند حرکت شنا می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. وقتی بافت عضلانی زیاد باشد ضرورتا نیاز به گرما و سوخت بیشتر نیز هست، که باعث می شود عضله کالری بیشتری بسوزاند و در مقابل سوخت و ساز افزیش پیدا کند.

اما مجبور نیستید تبدیل به یک وزنه بردار حرفه ای شوید تا مزایای بافت عضلانی شامل حالتان شود. وقتی ورزش هوازی انجام می دهید سوخت و ساز بدن را تحریک می کنید که تا چهارده ساعت آینده سریعتر کالری بسوزاند، حالا اگر این ورزش هوازی شدید باشد چه؟ پس سعی کنید ورزش هوازی و قدرتی را در کنار هم انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چرا سرعت سوخت و ساز بدن پایین می آید؟

با غذا خوردن سرعت را بالا ببرید

در کنار ورزش کردن و افزایش بافت عضلانی باید غذاهایی بخوریم که به ساخت عضلات کمک کنند. در ادامه مجموعه غذاهایی که برای ساخت عضله نیاز داریم را به شما معرفی می کنیم:

پروتئین ها:

- سفیده تخم مرغ

- گوشت بدون چربی و یا غذاهایی که با آهن غنی شده اند

- سالمون

- شیر

- گردو

- بادام

- عدس

- دانه سویا

میوه و سبزیجات:

- توت ها

- مرکبات، مانند لیمو و گریپ فروت

- فلفل تند

- هویج

- اسفناج

چرا سرعت سوخت و ساز بدن پایین می آید؟

گیاهان، ادویه جات و غیره:

- چای سبز

- دارچین

- سیر

- پودر فلفل قرمز

- زنجبیل

- زردچوبه

- قهوه

برای بالا نگه داشتن سرعت سوخت و ساز بسیار مهم است که غذاهای واقعی میل کنید و همچنین سعی کنید مرتب غذا بخورید ( وعده ای را جا نندازید ) همانطور که قبلا هم ذکر شد کم آب شدن بدن می تواند سرعت سوخت و ساز را پایین بیاورد پس مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج