۲۹۸۱۶۵
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

۱۰ نقل و انتقال بزرگ لیگ چین

باشگاه های چینی برای تبدیل شدن لیگ این کشور به پرستاره ترین لیگ قاره کهن ولخرجی های زیادی انجام دادند تا این اتفاق زنگ خطر را برای باشگاه های متمول اروپایی به صدا در بیاورد.

ورزش سه: چینی ها که در رده ملی سال هاست در قاره کهن حرفی برای گفتن ندارند در تازه ترین اقدام برای پیشرفت در رشته پرطرفدار فوتبال میلیون ها یورو هزینه کردند تا با جذب ستاره های سرشناس دنیای فوتبال زمینه رشد و پیشرفت فوتبال شان را فراهم کنند. تصمیمی که از چند سال پیش استارت خورد و باعث شد تا باشگاهی مثل گوانگ ژو به دو عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد. اما این بار شور و حال خرید ستاره ها در لیگ چین به اوج خود رسید تا جایی که به نوشته روزنامه الوطن چینی ها بیش از ۲۱۱ میلیون یورو برای ۱۰ نقل و انتقال بزرگ فصل هزینه کردند تا رکوردهای زیادی را جا به جا کنند. این روزنامه در گزارشی کامل ۱۰ نقل و انتقال بزرگ این فصل لیگ چین را به این شرح معرفی کرد.

۱-آلکس تکسیرا (۵۰ میلیون یورو)

باشگاه جیانگسو برای جذب این بازیکن چند رقیب بزرگ اروپایی داشت از جمله لیورپول انگلیس که برای جذب هافبک برزیلی شاختار دونتسک اوکراین تا پرداخت ۳۴ میلیون یورو هم وسوسه شده بود. به همین خاطر باشگاه چینی برای این که هیچ رقیبی در راه جذب تکسیرا نداشته باشد پیشنهادی ۵۰ میلیون یورویی ارائه داد تا رکورد گران ترین خرید قاره کهن را به خود اختصاص دهد.

۲-جکسون مارتینز(۴۲ میلیون یورو)

گوانگ ژو قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در ادامه ولخرجی های خود این بار به سراغ مهاجم کلمبیایی آتلتیکو مادرید رفت و جکسون مارتینز را با ۴۲ میلیون یورو جذب کرد. مهاجمی که در تابستان با قراردادی ۳۰ میلیون یورویی راهی مادرید شد اما در نیم فصل اول لالیگا بدترین خرید تیمش لقب گرفته بود سر از چین درآورد تا آتلتیکو از خرید و فروش او به سود سرشاری برسد.

۳-آلیکسون (۱۸.۵ میلیون یورو)

با خرید جکسون مارتینز باشگاه گوانگ ژو مهاجم برزیلی و گلزن دو فصل گذشته اش که تاثیر فراوانی در قهرمانی های این تیم در آسیا را داشت با قراردادی ۱۸.۵ میلیون یورویی به شانگهای واگذار کرد تا به این ترتیب بخشی از هزینه خرید مهاجم کلمبیایی را تامین کند.

۴-جیووانی (۱۱ میلیون یورو)

تیانجین کوانجیان هم به جمع باشگاه هایی پیوست که مبالغ کلانی برای خرید بازیکن هزینه کرده اند. آنها به سراغ مهاجم باشگاه سانتوس رفته و جیووانی را با قراردادی ۱۱ میلیون یورویی به چین بردند. این بازیکن مورد توجه باشگاه رئال مادرید هم قرار داشت اما رقم پیشنهادی چینی ها قابل مقایسه با رئال نبود و او سر از چین درآورد.

۵-ژروینهو (۱۸ میلیون یورو)

مهاجم ساحل عاجی که یکی از ستاره های رم در سری A بود و در نیم فصل اول گل های زیادی برای پایتخت نشینان ایتالیا به ثمر رسانده بود به محض برکناری مربی فرانسوی از نیمکت رم ترجیح داد این تیم را به مقصد چین ترک کرده و با قراردادی ۱۸ میلیون یورویی سود سرشاری را روانه خزانه باشگاه رم کند.

۶-فردی گوآرین(۱۳ میلیون یورو)

یکی دیگر از ملی پوشان سرشناس کلمبیایی که سر از لیگ چین درآورد.گوآرین که در اینترمیلان جایگاه تثبیت شده ای نداشت به محض این که شانگهای شنهوا پیشنهادی ۱۳ میلیون یورویی به اینتر داد سر از چین درآورد تا جمع ستاره های حاضر در این فصل را تکمیل کند.

۷-رامیریز (۲۸ میلیون یورو)

بعید بود چلسی حاضر به از دست دادن این ملی پوش برزیلی شود اما پیشنهاد ۲۸ میلیون یورویی چینی ها آبراموویچ را وسوسه کرد تا این بازیکن را به چینی ها بفروشد. رامیریز با این قرارداد به ستاره گران قیمت جیانگسو تبدیل شد تا طرفداران این تیم امیدوار به درخشش با او در چین و لیگ قهرمانان آسیا باشند.

۸-ژینگ ها بی (۱۱ میلیون یورو)

در میان تمام ستاره های مطرح دنیا چند ملی پوش چین هم بودند که با قراردادهای نجومی در لیگ این کشور جا به جا شدند از جمله ژینگ ها بی مدافع تیم ملی این کشور که با قراردادی ۱۱ میلیون یورویی و با سرو صدای زیاد از هینان جیان راهی شانگهای شنهوا شد.

۹-لو ژهانگ جی(۹.۸ میلیون یورو)

هافبک تیم ملی چین که به صورت قرضی از هینان جیان به شانگهای رفته بود این فصل را با قراردادی ۹.۸ میلیون یورویی در تیانجین تدا سپری خواهد کرد تا نامش در بین ۱۰ نقل و انتقال برتر چین قرار بگیرد.

۱۰-کی سون (۹.۲ میلیون یورو)

ستاره تیم ملی چین در سال های اخیر که سال ها برای جیانگسو بازی می کرد امسال را با قراردادی ۹.۲ میلیون یورویی در تیانجین سپری خواهد کرد تا نام او هم در بین ستاره های گران قیمت نقل و انتقالات لیگ چین ثبت شود.

10 نقل و انتقال بزرگ لیگ چین

نکته جالب توجه این است که مالکان متمول باشگاه های چینی که هنوز چند روز تا پایان فصل نقل و انتقالاتی فرصت دارند هنوز از ارائه پیشنهادات نجومی به ستاره های مطرح دنیای فوتبال دست برنداشته و در پی آن هستند تا بازیکنانی همچون رادامل فالکائو، زلاتان ابراهیموویچ و ... را نیز به پشت دیوار بلند چین ببرند تا زمینه یکی از مهیج ترین رقابت های فوتبال در قاره کهن را فراهم کنند. اتفاقی که باعث شد مربیان مطرح دنیا به آن واکنش نشان داده و از ولخرجی های اخیر چینی ها به عنوان خطری بزرگ برای باشگاه های اروپایی نام ببرند.

ضمن اینکه در فهرست ۱۰ انتقال بزرگ لیگ چین حضور لاوتزی مهاجم نامدار تیم ملی آرژانتین و سابق پاریسن ژرمن لحاظ نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج