۲۹۸۲۵۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نظر ناجا درباره «روز ولنتاین»

سخنگوی ناجا اطلاعیه و بخشنامه ناجا برای روز ولنتاین را نیز تشریح کرد و گفت: صنف مربوطه خودش اقدام به اطلاع رسانی در این زمینه کرده بود البته ما معتقدیم که فرهنگ‌های غربی و وارداتی در جامعه ما نمی توانند موثر باشند بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و دستورات ایرانی برای ما هر روز ، روز عشق و هدیه دادن است و در روایات و احادیث مختلف بارها تاکید شده مومنین باید با یکدیگر مهربان بوده و به هم هدیه دهند.

خبرگزاری ایسنا: تامین امنیت انتخابات، روانگردان های صوتی، نبود حاشیه امن برای هنرمندان، پلیس اطفال، عدم معافیت قاریان از خدمت سربازی برخی از سرفصل‌های نشست خبری امروز سخنگوی ناجاست که به تشریح آنها پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی در این نشست خبری با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور در امنیت کامل برگزار شد، گفت: به فضل الهی هیچگونه کنشی در این روز نداشتیم.

برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی منوط به اخذ مجوز

وی در واکنش به سخنان شب گذشته استاندار تهران درباره جمع آوری بنرهای تبلیغاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن، به ایسنا گفت: در این روز پلیس با تعدادی بنر مجهول‌الهویه که مشخص نبود برای کجاست مواجه شد که این بنرها جمع‌آوری شده و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

منتظر المهدی هم‌چنین درباره همایش ها و میتینگ‌های انتخاباتی نیز گفت: باید مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود و کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند باید موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

وی هم‌چنین درباره تخلفات انتخاباتی خاطر نشان کرد: پلیس با رصد فضای انتخاباتی موارد تخلف را به وزارت کشور و ... اطلاع می‌دهد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در روز انتخابات ۲۵۰ هزار مامور مسوولیت اصلی تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، تاکید کرد: نیروی انتظامی تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی با شکوه با مشارکتی حداکثری به کار خواهد گرفت و آمادگی کامل برای پیشگیری از هرگونه کنش امنیتی را دارد.

روان‌گردان‌های صوتی در کشور نداریم

وی در پاسخ به سوالی درباره روانگردان های صوتی و ورود آن به کشور اظهار کرد: مصرف مواد مخدر به چند هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد و تا به امروز بیش از ۳۸۵ ماده تخدیرزا در جهان شناسایی شد که بعضی از آن در کشور ما نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها فایل صوتی روان گردان وجود دارد که این فایل ها پالس هایی را ایجاد کرده ودر بخش های از مغز تاثیراتی به جا می گذارد که مصرف تریاک، کراک،‌ آمفتامین، مشروبات الکلی و ... ممکن است بر جای بگذارد. این حالت را در مغز شبیه سازی کرده که به آن‌ها روان گردان های صوتی گفته می‌شود. که البته تا کنون در کشور ما این مواد دیده نشده است هر چند که امکان ورود آن به کشور وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فروش لباس و تجیهزات پلیسی همچون باتوم، شوکر و ... گفت در این خصوص پلیس اماکن تذکرات لازم را داده است اما در مورد لباس به هر حال یکسری اقدامات انجام می‌شود ولی در مورد فروش باتوم، شوکر و... از طریق شرکت های انتظام این اقلام در اختیار قرار می گیرد.

هنرمندان در حاشیه امن نیستند

منتظر المهدی درباره حضور پلیس در کاخ جشنواره فجر در برج میلاد نیز اظهار کرد: ناجا بر حسب وظیفه ذاتی که دارد در اماکنی که جمعیت زیادی شکل بگیرد حضور پیدا خواهد کرد در این شرایط اگر نیاز به تذکر باشد حتما تذکرات لازم به متخلفان داده خواهد شد. درمورد حضور پلیس در کاخ جشنواره فیلم فجر نیز گرچه هیچ گونه دستگیری نداشتیم، اما تعدادی از افراد به خاطر نوع پوشش خود امکان حضور در کاخ جشنواره نیافتند.

وی درباره این سوال که به نظر می‌رسد پلیس در برخورد با هنرمندان و مردم عادی رویه متفاوت داشته و آن لباسی که هنرمند به عنوان الگوی جامعه می‌پوشد برای دیگر مردم مجاز نمی‌داند گفت: از نظر ما هنرمندان در حاشیه امن نیستند و همه در برابر قانون یکسان هستند.

ناجا مخالف مد نیست

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: ناجا مخالف مد نیست اما مدهایی مناسب است که متناسب با آرایه های دینی و فرهنگ خودمان باشد. مدهای غربی و فاقد هویت به خاطر خود کم‌بینی ایجاد می‌شود که باید در مورد آن دسته‌های فرهنگ ساز نیز وارد عمل شوند.

اعلان قرمز اینترپل برای خاوری

وی درباره آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی و از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در دولت احمدی نژاد گفت: این فرد همانطور که می دانید به کانادا رفته و اعلان قرمز اینترپل برایش صادر شده است. از میان ۲۰۰ کشور جهان ۱۸۹ کشور عضو اینترپل هستند که به قوانین پایبندند که در این بین سه یا چهار کشور عضو مواضع دیگری برای استرداد متهمان دارند که کانادا یکی از آن‌ها است.

منتظر المهدی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های دیپلماتیک خاوری به کشور باز گردد.

فعالیت پلیس اطفال در انتظار سازوکار

وی درباره فعالیت پلیس اطفال نیز گفت: پلیس اطفال به سوی فراگیر فعالیتش را شروع نکرده و تنها به صورت پایلوت در تهران اقدام می‌کند. ما منتظریم تا سازوکار آن نهایی و اجرایی شود.

منتظر المهدی درباره بازگشت ماموران یگان ویژه به ایستگاه‌های مترو نیز گفت: همانطور که قبل‌تر نیز اعلام کردیم هر زمانی که لازم باشد ماموران ما در نقاط مختلف حضور خواهند داشت.

تمام معتادان زن متجاهر جمع‌آوری شدند

سخنگوی نیروی انتظامی در مورد جمع‌آوری معتادان نیز اظهار کرد: بر اساس امکاناتی که بهزیستی و شهرداری برای نگهداری از این افراد در اختیار ما قرار داده‌اند پلیس نیز نسبت به آن اقدام می‌کند و در تهران نیز تمام زنان خیابانی متجاهر دستگیر شدند.

وی درباره برخورد پلیس با دانه درشت‌های اقتصادی نیز گفت: پلیس با تخلفات برخورد می‌کند و در مورد دانه درشت‌ها نیز زمانی که آن‌ها به دام بیفتند آن‌ها را به سیستم قضایی معرفی می‌کند.

قانونی برای معافیت قاریان نداریم

وی در پاسخ به سوالی درباره معافیت قاریان و حافظان قران از انجام خدمت سربازی خاطر نشان کرد: این موضوع جز قوانین و وظایف سازمان وظیفه عمومی نیست اما ممکن است سازمان‌ها و نهادها تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته باشند. اما همانطور که گفتم هیچ قانونی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.

وی درباره درآمد ناشی از جرایم رانندگی نیز گفت:‌ درآمدهای ناشی از جرایم رانندگی به خزانه واریز شده و ۱۵ درصد آن برای بروز رسانی و تجهیزات در اختیار پلیس قرار می گیرد و ۵ درصد نیز برای فرهنگ سازی صرف می‌شود.

وی درباره آمار خودکشی به ویژه دانش آموزان نیز گفت: در ده ماهه امسال آمار خودکشی ۸ درصد نسبت به پارسال کاهش داشت هم‌چنین طبق آمار پزشکی قانونی ۳۰۰۰ نفر خودکشی کردند اما در آن خصوص باید اقدامات فرهنگی انجام شده و از افرادی که دچار افسردگی، ناامیدی و ... هستند حمایت های معنوی صورت بگیرد.

وی درباره فعالیت داعش و سخنان چندی پیش یکی از فرماندهان نظامی درباره دور شدن داعش از مرزهای کشورمان گفت: آنچه که مسلم است این است که ما کشور شیعی هستیم و داعش یکی از دشمنان اصلی ماست. ما در مرزها مدام پایش مرزی را انجام می دهیم و فرمانده ناجا نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که چند نفر در این زمینه دستگیر شده اند در مجموع در مرزها آمادگی داریم.

وی هم‌چنین به خبر وارد کردن هفت هزار خودرو پورشه به نام یک زن روستایی نیز واکنش نشان داد و گفت: برای واردات خودرو باید استانداردهای لازم رعایت شود و زمانی که روند قانونی آن انجام نشده باشد این خودروها شماره گذاری نخواهد شد.

دستگیری عاملان تیراندازی در یکی از برنامه‌های انتخاباتی در شوش

به گزارش ایسنا سخنگوی ناجا از دستگیری عاملان تیراندازی در یکی از برنامه‌های انتخاباتی در شوش خبر داد و گفت: این افراد شناسایی و دستگیر شده و تیراندازی نیز توسط تفنگ ساچمه ای انجام شده بود.

منتظر المهدی برخی تصاویر و فیلم های منتشر شده درباره گرداندن چند کودک که اقدام به سنگ پرانی به سمت شیشه های مغازه ها کرده بودند نیز واکنش داد و گفت: این افراد به خاطر جرمی که مرتکب شده بودند در محل گردانده نمی شدند بلکه برای بازسازی صحنه به محل آورذده شده بود که چند نفری در آن جا تجمع کردند وگرنه صحبتی درباره گرداندن متهمان مطرح نبود.

پلیس علاقه ای برای جریمه مردم ندارد

منتظر المهدی درباره افزایش رقم جرایم رانندگی گفت:۱۷۱ کد جریمه داریم که در ۳۱ مورد افزایش اعمال شده که در این بین ۱۲ کد که تخلفات حادثه ساز هستند افزایشی صد در صدی داشته ایم. به زعم روانشناسان و جامعه شناسان افزایش نرخ جرایم رانندگی باید تاثیری در سبد خانوار داشته تا بازدارندگی داشته باشد البته معتقدیم در کنار جریمه باید فرهنگسازی و اقدامات دیگر نیز انجام شود و همانطور که بارها گفته شده پلیس علاقه ای برای جریمه مردم ندارد.

وی اطلاعیه و بخشنامه ناجا برای روز ولنتاین را نیز تشریح کرد و گفت: صنف مربوطه خودش اقدام به اطلاع رسانی در این زمینه کرده بود البته ما معتقدیم که فرهنگ‌های غربی و وارداتی در جامعه ما نمی توانند موثر باشند بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و دستورات ایرانی برای ما هر روز ، روز عشق و هدیه دادن است و در روایات و احادیث مختلف بارها تاکید شده مومنین باید با یکدیگر مهربان بوده و به هم هدیه دهند.

وی درباره اقدامات پلیس برای آلودگی هوا نیز گفت: برای داشتن هوای پاک نیازمند عزم ملی در تمامی سطوح هستیم و با تاکید فرمانده ناجا نیز پلیس راهور با تمامی خودروهای دودزا برخورد می‌کند.

وی درباره تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری نیز گفت: متاسفانه در حادثه ای که روز گذشته در تهران رخ داد ۷ نفر مصدوم شدند که یک نفر نیز جان خود را از دست داد. در این زمینه باید فرهنگ سازی شود. البته پلیس نیز اقداماتی انجام داده و کشفیاتی نیز داشته است که در نشست بعدی آن را اعلام می‌کنیم . خوشبختانه در سالهای اخیر روز به روز آمار کشفیات و حوادث چهارشنبه سوری کاهش می یابد و این نشان از بالارفتن سطح آگاهی جامعه است.

وی درباره پرونده تیراندازی نیروهای پلیس در سبزوار نیز گفت: در این خصوص بارها صحبت شده و آخرین وضعیت این پرونده این است که چند مامور پلیس در اختیار دژبان ناجا هستند و وکیل ناجا نیز پیگیر این موضوع است. طبق قانون ماموران پلیس می‌توانند در برابر مجرمانی که قصد آسیب رساندن به آن‌ها را دارند دفاع کنند.

وی هم‌چنین درباره آدم‌ربایی در آبادان نیز گفت: تمامی این افراد شناسایی و دستگیر شده و در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج