۲۹۸۳۳۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

۹ دلیل برای دفاع از پنالتی تاریخی مسی

لئو مسی شب گذشته با پنالتی تاریخی خود، دیدار بارسلونا و سلتا را به یک دیدار به یادماندنی که در تاریخ ثبت خواهد شد تبدیل کرد.

ورزش سه: دیدار شب گذشته بارسلونا و سلتا ۳-۱ به سود آبی اناری ها در جریان بود که مسی یک ضربه پنالتی از حریف گرفت، او خودش پشت ضربه ایستاد اما به جای اینکه به سمت ‏دروازه شوت بزند، توپ را به آرامی به سمت جلو قل داد تا لوئیس سوارز که از قبل با او هماهنگ بود، از راه برسد و گل چهارم را ‏به نام خود کند.

از شب گذشته برخی این حرکت غیرمنتظره مسی را یک نوع بی احترامی به سلتا، بازیکنان و هوادارانش عنوان کرده اند اما برای دفاع از پنالتی تاریخی مسی می توان به ۹ نکته اشاره داشت:

۱- همکاری جالب مسی و سوارز در صحنه پنالتی هیچ مغایرتی با قوانین فوتبال نداشت و گلی که در نهایت به ثمر رسید کاملا مشروع بود.

۲- در حرکت فریبکارانه مسی در این صحنه، هیچ توهینی مشاهده نمی شود بلکه نشان می دهد که مسی چه ذهن خلاقی دارد.

۳- همین خلاقیت هاست که فوتبال را به زیباترین ورزش دنیا تبدیل کرده است و هر چه تعداد این نوع حرکات بیشتر باشد، بر زیبایی های این ورزش نیز افزوده می شود؛ چه در غیر این صورت فوتبال به یک ورزش خسته کننده و حوصله سر بر تبدیل خواهد شد.

۴- این پنالتی باعث شد دیدار بارسلونا و سلتا به یک بازی تاریخی بدل شود؛ بطوریکه سال ها بعد هر کسی که این دیدار را از نزدیک تماشا کرده به دیگران خواهد گفت:" در هنگام نواخته شدن این پنالتی من آنجا بودم."

۵- فوتبال اساسا یک بازی بیشتر نیست و مکر و حیله از لازمه های آن به حساب می آیند.

۶- این حیله و ایده خلاقانه مسی در هنگام زدن پنالتی، به دقت زیادی نیاز داشت تا به ثمر بنشیند چه پیش از این هانری و پیرس در انجام آن ناموفق بودند.

۷- همین غیرقابل پیش بینی بودن فوتبال است که آن را جذاب ساخته است. پیش از این هیگوئیتا(دروازه بان سابق کلمبیا) با حرکت عقرب خود در ورزشگاه ومبلی یا گوتی با پاس پشت پای استثنایی خود به بنزما در ورزشگاه ریازور، ریسک بزرگی را به جان خریده بودند با این حال هنوز هم از آنها به خاطر چنان ریسکی به نیکی باد می شود.

۸- دلیلی ندارد ما در بسکتبال یا فوتبال آمریکایی شاهد حرکاتی نمایشی برای سرگرم کردن هواداران باشیم ولی در فوتبال از انجام آن پرهیز کنیم.

۹- اگر بخواهیم به هواداران یک تیم اشاره کنیم که تاکنون از خلاقیت های بازیکنانشان لذت برده اند، آن هواداران سلتا هستند که هر هفته از دیدن بازی ستارگانی چون نولیتو، اوریانا و آسپاس به وجد می آیند و بعید است از این حرکت مسی حسی چون توهین به آنها دست داده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا خلاقیت کدومه قبل مسی چند نفر دیگه تو لیگ های نه چندان مطرح این کار رو کرده بودن که تو شبکه های اجتماعی دست به دست میشد....مسی هم دیده و استفاده کرده...بزرگش میکنن الکی

    • بدون نام

      دلیل دهم لوس بازی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج