۲۹۸۴۶۷
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

اشتباه بزرگی به نام افزایش قیمت خودرو؟!

هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و جان گرفتن سفرهای نوروزی برخی از مردم ناچاراً با مراجعه به بازار خودرو سعی بر خرید خودرو داشتند؛ البته در سالهای گذشته با رشد تقاضا در بازار،خودروسازها هم ساز قیمت ها را کوک می کردند تا به کمک بازار بیایند اما امسال با وجود رکود چند ماه بر بازار خودرو و کمک وام ۲۵ میلیونی برای به چرخش درآوردن چرخ این صنعت شاید اوضاع کمی متفاوت باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و جان گرفتن سفرهای نوروزی برخی از مردم ناچاراً با مراجعه به بازار خودرو سعی بر خرید خودرو داشتند؛ البته در سالهای گذشته با رشد تقاضا در بازار،خودروسازها هم ساز قیمت ها را کوک می کردند تا به کمک بازار بیایند اما امسال با وجود رکود چند ماه بر بازار خودرو و کمک وام ۲۵ میلیونی برای به چرخش درآوردن چرخ این صنعت شاید اوضاع کمی متفاوت باشد.

*افزایش قیمت خودرو اشتباه بزرگی است

سید عنایت الله هاشمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در شرایط فعلی بازار خودرو نیاز به کاهش قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت با ارائه تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی کمک بزرگی به خودروسازان کشور کرد،افزود:بحث اینکه تولید فعلی خودروسازان با زیان فراوان همراه است از سو مدیریت آنها ناشی می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه حمایت دولت در افزایش قیمت خودرو دخیل است گفت: اگر دولت از حمایت این صنعت دست بردارد و تعرفه واردات خودروها را کاهش دهد مسلما این امر به خودی خود موجب کاهش قیمت خودروهای داخلی می شود.

*بعید است شورای رقابت به صورت چراغ خاموش عمل کند

در همین راستا محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیری قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش قیمت خودرو در گرو کسب مجوز از شورای رقابت خواهد بود و بعید است که خودروسازان بصورت چراغ خاموش برنامه ای برای افزایش قیمت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه به دلیل قیمت گذاری آن است افزود: چنانچه دولت قیمت گذاری را به بازار واگذار نکند مسلما این تفاوت قیمت وجود خواهد داشت و همین امر موجب ایجاد رانت برای دلالان می شود.

نجفی منش در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات با زیان بالایی در حال تولید محصول هستند در صورتی که پای دولت در قیمت گذاری در میان نباشد مسلما مشکلات این صنعت مرتفع خواهد شد.

*افزایش قیمت خودروی داخلی ،یعنی خود کشی

مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص برخی زمزمه ها برای افزایش قیمت خودروهای داخلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : اگر اعتقادمان کاهش تورم است آن هم در شرایطی که کشور در رکود محض به سر می برد افزایش قیمت خودروی داخلی خنده دار ترین حرفی است که می توان زد، که ما به آن عادت داریم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود :البته این حرف های خنده دار، رنگ و بوی جدی به خود می گیرد و جای بسی تامل است.

وی در ادامه گفت :در شرایطی که خودروسازان خودروهایشان را در انبارها نگه داشتند! در خواست افزایش قیمت در صحنه رقابت بنگاهی، تعبیر به خود زنی است و اسمش خودکشی است چرا که همین اندک فروش خودرو ساز ها نیز رو به انزال می رود.

وی در خصوص تعرفه واردات خودروهای وارداتی نیز گفت :کاهش تعرفه واردات خودرو بطورحتم تولید داخل را رونق می دهد به شرطی که تصمیم گیری مناسبی در این زمینه صورت گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افزایش قیمت خودروی داخلی ،یعنی خود کشی!!! مثل جوانان ودانش اموزانی که خودکشی میکنند!

    • بدون نام

      تعرفه واردات خودرو را بردارید تا مردم احساس آرامش و آسودگی کنند .. اینها که در جاده ها میمیرند برادران و خواهران شما هستند .

    • بدون نام

      تعرفه های عجیب و غریب و ظالمانه را بردارید تا ایرانیان هم بتوانند مثل بقیه مرد م جهان صاحب خودروهای خوب و عالی با قیمت پایین شوند.
      حمایت غیر منطقی از گاری سازان ایرانی بس است.

    • ایرانی

      ** خودرو نمی خریم **

      گاری ساز داخلی نابود باید گردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج