۲۹۸۵۶۶
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

تجربه ی نزدیک به مرگ چیست؟

کسانی که تجربه ی نزدیک به مرگ داشته اند دو نوع از آن را گزارش داده اند؛ یکی تجربه ی نزدیک به مرگ لذت بخش و دیگری تجربه ی نزدیک به مرگ اندوهناک و محنت بار. در تجربه ی نزدیک به مرگ لذت بخش و خوشایند، افراد احساس می کنند در حالتی از لذت، صلح و آرامش و سعادت فرو رفته اند.

وبسایت تابناک باتو - سعیده ملایی: اصطلاح Near_death experience با علامت اختصاری NDE، نخستین بار توسط Raymond moody ریموند مودی در کتاب زندگی پس از زندگی در سال ۱۹۷۵ابداع شد. از آن پس بسیاری از پژوهشگران به بررسی این حالت و اثرات متعاقب آن پرداختند. تجربه ی نزدیک به مرگ به حالتی اطلاق می شود که فرد از نظر ذهنی کمی قبل از مرگ آن را تجربه می کند؛ برای مثال می توان به کسی اشاره کرد که علائم حياتی اش قطع شده؛ اما بناگاه دوباره به زندگی بازمی گردد و علائم حیاتی از خود نشان می دهد. بیماری، جراحت، تصادفات، یا در هنگام زایمان های ناموفق ممکن است این حالت رخ دهد.

البته گفته می شود کسانی که دارای غم های عمیق و یا اندیشه های ژرف هستند نیز ممکن است چنین حالتی را تجربه کنند.

تجربه کنندگان می گویند بهتر است بگوییم که این خود مرگ بوده و نه تجربه ی نزدیک به آن. آنان می گویند که مرگ را واقعا تجربه کرده اند.

کسانی که تجربه ی نزدیک به مرگ داشته اند دو نوع از آن را گزارش داده اند؛ یکی تجربه ی نزدیک به مرگ لذت بخش و دیگری تجربه ی نزدیک به مرگ اندوهناک و محنت بار. در تجربه ی نزدیک به مرگ لذت بخش و خوشایند، افراد احساس می کنند در حالتی از لذت، صلح و آرامش و سعادت فرو رفته اند.تعداد کمی از آنان نیز حالت محنت بار را تجربه کرده اند. آنان می گویند که احساس وحشت، تنهایی، انفراد و ترس زیاد به آن ها دست داده است. اما آنچه در هر دو مشترک است، اینکه هر گروه معتقدند، آنچه پیرامونشان اتفاق افتاده، چیزی فراتر از واقعیت بوده است، مافوق و بالاتر از آن چیزی که در زمین خاکی اتفاق می افتد.

تجربه ی نزدیک به مرگ چیست؟

تجربه ی نزدیک به مرگ لذت بخش Pleasurable

در این حالت نخست ، فرد احساس می کند که از بدن جدا شده، احساس آرامش، لذت و خوشی به او دست می دهد.هیچ چیزی از اطراف را به طور خاص نمی بیند، نمی شنود و چیزی را احساس نمی کند، فقط حس جدا شدن از بدن را دارد. احساس می کند که در فضا شناور شده و پرواز می کند. هیچ احساس دردی ندارد، کاملا در آرامش و رها شدگی است.

در مرحله ی دوم فرد نسبت به اطرافش آگاهی پیدا می کند. تا چند لحظه پیش که حالت معلق داشت و چیزی را به طور خاص احساس نمی کرد، در این مرحله همه چیز را نرمال، عادی و کاملا واضح و شفاف می بیند. آن ها می گویند که توانایی های نامتعارفی در این مرحله داشته اند، می توانسته اند پشت دیوار را ببینند، صداهایی را که قابل شنیدن نبوده بشنوند و فکر آدم های اطراف را بخوانند.

در مرحله ی سوم آن ها از عالم طبیعی خارج می شوند، به محیط های زیبایی قدم می گذارند، اکثر آن ها نور می بینند، یک نور فوق العاده روشن، نوری که همه جا را روشن کرده است، آن ها اغلب از یک تونل تاریک، یک مکان تهی و خالی به سرعت به سوی این منبع نور پرتاب می شوند.آن ها می گویند که در ورای این نور مناظری بسیار شگفت انگیز دیده اند.

مرحله ی آخر مرحله ی بازگشت است، آن ها به جسم فیزیکی خود بازمی گردند، خیلی از آن ها می گویند که دوست نداشته اند که هرگز بازگردند، آن ها دوست داشتند برای همیشه آن جا بمانند.

تجربه ی نزدیک به مرگ محنت بار و غم فزا Distressing

کسانی که این نوع تجربه ی نزدیک به مرگ را داشته اند می گویند، در یک خلأ رها شده بودند، احساس ترس، عصبانیت و تنهایی و ضعف داشته اند؛ ضعف یعنی احساس کنی که هیچ‌ قدرتی نداری، مناظر زشت و ترسناکی دیده اند، صداهای گوشخراش و آزار دهنده شنیده اند، همه چیز برایشان ترسناک بوده است، گروهی از آنان تسلیم شده اند اما گروهی دیگر قدرت برتر و عشق مطلق را که همانا خداوند بوده است را از ته قلب صدا کرده اند و از او کمک خواسته اندو شگفت آور این که با این کار به نوع Pleasurable منتقل شده و احساس امنیت و آرامش وصف ناپذیری به آنان دست داده است.

در دهه های اخیر که علم پزشکی تا حدودی پیشرفت کرده و امکان بازگشت فرد پس از قطع علائم حياتی وجود دارد، نمونه های پرشماری از تجارب نزدیک به مرگ گزارش شده است.

یکی از کسانی که این تجربه را از سر گذرانیده می گوید: با احساس سرخوردگی از اینکه نمرده بودم بازگشتم، اما تغییر کرده ام زیرا می دانم بعد از مردن زندگی دیگری نیز وجود دارد، من آن را دیدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چرندیات رو از کجا سرهم کردید آخه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه یک روز میمیرند

      • بدون نام

        اگر شما از ترس اعمالت به اینا میگی چرندیات ...که درکت میکنیم ...ولی اگر از سر ناآگاهی میگی چرندیات ، بهت یه نصیحتی میکنم : پیش از اینکه دیر بشه آگاه بشو و از حقیقت فرار نکن . مرگ نزدیکه از مژه چشمت نزدیکتر. من خودم از کسانی هستم که این تجربه رو به همین شکلی که اینجا نوشته داشتم . واقعیت داره ...ایمان داشته باش !

    • بدون نام

      آن ها اغلب از یک تونل تاریک، یک مکان تهی و خالی به سرعت به سوی این منبع نور پرتاب می شوند. این شبیه به عبور نوزاد از مجرای زایمانی تنگ مادر و ورودش به دنیای جدید است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج