۲۹۸۶۶
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

پیرترين حيوانات باغ‌وحش‌هاي آمريكا +عکس

«دونا» نام كرگدن بومي شهر «ممفيس» در ايالت تنسي آمريكا است كه هفته پيش در سن ۶۱ سالگي در پارك وحش «ميسكر» در ايالت اينديانا مرد.

ایسنا: «دونا» نام كرگدن بومي شهر «ممفيس» در ايالت تنسي آمريكا است كه هفته پيش در سن ۶۱ سالگي در پارك وحش «ميسكر» در ايالت اينديانا مرد.

دامپزشكان مي‌گويند: احتمالا «دونا» پيرترين كرگدني بوده كه در باغ وحش، نگهداري مي‌شده است. خواهر دونا كه آن را «جولي» ناميده‌اند در «ممفيس» به دنيا آمده و اكنون در سن ۵۱ سالگي همراه دخترش «اسپليش» در باغ وحش «ممفيس» نگهداري مي‌شود.

به گزارش سايت اينترنتي كامرشيال اپييل، عمر طولاني «دونا» و «جولي» توجيه كننده چالش اصلي و منحصر به فرد باغ وحش‌هايي است كه براي مراقبت مناسب و دائمي از حيواناتشان از زمان تولد تا پايان عمر، متعهد شده‌اند.

پیرترين حيوانات باغ‌وحش‌هاي آمريكا +عکس

اين مراقبت مستمر شامل توجه و رسيدگي به احتياجات حيوانات قديمي‌تر و پيرتري است كه در باغ وحش، بسيار بيشتر از متوسط عمرشان در طبيعت، زندگي مي‌كنند.

مات تامپسون، رييس برنامه حمايت از حيوانات در باغ وحش «ممفيس» دراين‌باره خاطر نشان ساخت: از پيامدهاي نگهداري و مراقبت دائمي از حيوانات در باغ وحش اين است كه بيش از ميانگين طول عمرشان در حيات وحش، عمر مي‌كنند. وي تاكيد كرد: در حيات وحش، طبيعت با اين حيوانات سالخورده و پير، چندان مهربان نيست اما ما به خوبي به آنها رسيدگي مي‌كنيم.

بر اساس اين گزارش، جولي در سن ۵۱ سالگي از پيرترين حيوانات باغ وحش «ممفيس» و هنوز سالم و سرحال است. همچنين يك فيل آفريقايي ۴۷ ساله به نام «تيرانزا» و كرگدن ۴۰ ساله‌اي به نام «تومبي»، همسايه‌هاي پير و قديمي جولي در اين باغ وحش هستند.

پیرترين حيوانات باغ‌وحش‌هاي آمريكا +عکس

از ديگر حيوانات مسن اين باغ وحش كه به دقت تحت مراقبت قرار دادند، يك ميمون آسيايي به نام «ديبي» از گونه ميمون‌هاي «سيامانگ‌» است كه ۴۳ سال دارد و بهترين دوست آن «چي كي» كه يك اورانگوتان ۳۵ ساله است.

رييس باغ وحش «ممفيس» مي‌گويد: «ديبي» نيز احتمالا پيرترين ميمون «سيامانگ» در كل آمريكا است. «ديبي» در سال ۱۹۶۸ ميلادي از طبيعت به باغ وحش منتقل شد.

تامپسون در ادامه متذكر شد: حيوانات مسن تر، نياز به مراقبت‌ و توجه بيشتري از سوي كاركنان و پرسنل باغ وحش دارند. اين كاركنان گزارش‌هاي دقيقي از وضعيت روزانه حيوانات مزبور تهيه كرده و در اختيار رييس باغ وحش و يا دامپزشكان قرار مي‌دهند. اين حيوانات در شرايط نامطلوب آب و هوايي، ترجيحا در فضاهاي سرپوشيده مي‌مانند. مثلا «ساوانا» يك ماده شير مسن است كه زمان محدودي در معرض ديد بازديد كنندگان قرار مي‌گيرد و بيشتر در فضاي سرپوشيده نگهداري مي‌شود.

پیرترين حيوانات باغ‌وحش‌هاي آمريكا +عکس

شارلوت روئنسر، از مديران پارك وحش «ميسكر» نيز اعلام كرد كه قرار است اين باغ وحش به زودي براي «دونا» مراسم يادبودي برگزار كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      خیلی عالی بود

    • مسعود

      لیلا خانم کجش عالی بود

    • MOHSEN

      حيف كه نميشه خوردشون الان گوشتشون مث لاستيك شده.

      پاسخ ها

      • sh

        jو هم که میخوای همه چیز بخوری.

    • الهام3

      اون میمونه جالب بود.

    • تبسم

      خانه سالمندان حيوانات بود؟!!

      پاسخ ها

      • !!!!!!

        hehehehehehehehehehehehehehehehehehe namakkkkkkkkkkkk

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج