جاباما
۲۹۸۶۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چه کسی را باید از تیم استارتاپی خود حذف کنیم؟

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که یک استارتاپ ممکن است مرتکب شود این است که به موقع با نیروی ناهماهنگ خود خداحافظی نکند. این موضوع به طور اخص زمانی مصداق پیدا می کند که تیم شما تنها از تعداد کمی تشکیل شده باشد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که یک استارتاپ ممکن است مرتکب شود این است که به موقع با نیروی ناهماهنگ خود خداحافظی نکند. این موضوع به طور اخص زمانی مصداق پیدا می کند که تیم شما تنها از تعداد کمی تشکیل شده باشد. افرادی که سعی دارند ارتباطاتی میان خود شکل دهند که آنها را در روز های دشوار و اجتناب ناپذیری که هر شرکتی باید از آنها عبور کند یاری دهند.

اینها سخنان نانسی هوآ، یکی از مؤسسین و مدیرعامل Apptimize است؛ شرکتی مستقر در سیلیکون ولی که توسط گوگل ونچرز و اندریسن هوروویتز تأمین مالی شده است و به شرکت هایی نظیر Vevo، GlassDoor، و Hotel Tonight در ارائه ی اپلیکیشن و آزمودن تغییرات ضروری کمک می کند. او می گوید پس از امتحان کردن افراد متعدد در فرایند تشکیل تیم ۲۵ نفره ی خود، به چند مشخصه ی اصلی رسیده است که نشان می دهند یک نفر انتخاب خوبی برای قرار گرفتن در کنار دیگر اعضای تیم شما نیست.

چه کسی را باید از تیم استارتاپی خود حذف کنیم؟

۱- کارمند مورد نظر به اهداف خود دست پیدا نمی کند

هر شرکتی باید بتواند معیار هایی برای دستیابی به اهداف خود ترسیم کند که اعضای تیمش برای دستیابی به آنها تلاش کنند. اگر به این اهداف دست پیدا نمی کنید، مشکلی در کار هست. هدف گذاری برای کارکنان بخش فروش کار سختی نیست، اما برای مهندسین، کارکنان روابط عمومی یا سرپرست ها چگونه باید هدف گذاری کرد؟ در هر صورت چه بخواهید چه نخواهید، مشکلاتی پیش می آیند که به خاطر عدم حصول نتیجه، دردسر های مفصلی به وجود می آورند. هوآ می گوید «هر کسی باید خروجی منحصر به فردی داشته باشد که متعلق به خودش باشد. حتی اگر خیلی از کسی خوشتان می آید، یا تلاشش را به چشم می بینید، اگر به هدف معین شده نرسد، عدم اتخاذ تغییری اساسی برای کل مجموعه آسیب رسان خواهد بود».

۲- از مسیر شغلی خود راضی نیست

گاهی اوقات کسانی که برای شرکت شما تقاضای همکاری می فرستند، خودشان هم نمی دانند چه می خواهند؛ به ویژه جوان تر ها. آنها به احتمال زیاد تا وارد این شغل نشده بودند نمی توانستند بفهمند دقیقاً چه شرایطی دارد. شاید هم ترفیع می خواسته اند اما این ترفیع به فرد دیگری داده شده است که آمادگی بیشتری دارد. هوآ در این باره می گوید: «اگر می توانید راهی پیدا کنید که بتوانند به اهداف خود برسند، قطعاً این کار را انجام دهید. اما در غیر این صورت، از همراهی آنها با تیم خود جلوگیری کنید».

چه کسی را باید از تیم استارتاپی خود حذف کنیم؟

۳- سرعت رشدش به اندازه ی کافی نیست

از آنجایی که Apptimize در فضای در حال رشد صنعت موبایل فعالیت می کند، کارمندان آن نیز باید پا به پای این تحولات، رشد کنند. هوآ در این باره می گوید: «ما هر هفته با مجموعه ای از مشکلات جدید مواجه می شویم و به محض آنکه در کاری مهارت پیدا می کنیم آن کار از اولویت خارج می شود. یا اینکه به محض آنکه در کاری مهارت پیدا می کنیم، مجبور می شویم در مسئله ی کاملاً تازه ی دیگری نیز تبحر پیدا کنیم. در چنین فضایی اگر رشد نکنید عقب خواهید ماند».

۴- مسئولیت نمی پذیرند

کارمندان هر سازمانی بسته به نقش و جایگاه خود مسئولیت های متفاوتی دارند. برای مثال، افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و به نیروی کار پیوسته اند روی منحنی یادگیری قرار می گیرند. شما روی آموزش آنها سرمایه گذاری می کنید، و در عوض انتظار دارید آنها نیز تا جایی که می توانند یاد بگیرند، سخت تلاش کنند، گوش کنند و هرچه سریع تر به سطح بالاتری ارتقا یابند. هوآ اعتقاد دارد‌ «اگر از سمت آنها تلاشی نبینید و حس کنید به بازخورها بی توجهی نشان می دهند، برای آن مسئولیت مناسب نیستند».

چه کسی را باید از تیم استارتاپی خود حذف کنیم؟

۵- الهام بخش دیگر اعضای تیم نمی شوند

زمانی که همه چیز خوب پیش می رود، کنار آمدن با مسائل برای همه آسان است. اما زمانی که تاریخی از دستتان در می رود، قراردادی را از دست می دهید و یا مجبور می شوید تن به ضرب الاجلی غیر ممکن بدهید چه؟هوآ در این باره می گوید «وقتی چنین اتفاقی می افتد تنها چیزی که تیم شما را در کنار یکدیگر نگه می دارد، افرادی است که به یکدیگر عشق بورزند، به هم اعتماد و هوای همدیگر را داشته باشند. شما به کسانی احتیاج دارید که با هم هماهنگی داشته باشند، وگرنه زمانی که لاجرم چنین اتفاقاتی رخ می دهند، آسیب پذیر خواهید بود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج