۲۹۸۸۶۵
۱ نظر
۵۰۴۸
۱ نظر
۵۰۴۸
پ

دختران بزرگ خانواده احتمال موفقیت بیشتری دارند

بر اساس تازه ترین آمارهای ارائه شده به اثبات رسیده که دختران ارشد خانواده به دلیل جاه طلبی که دارند احتمال موفقیت های بیشتری را دارند و نسبت به سایرین برای کسب مدارج بالا دارای صلاحیت بیشتری هستند.

هفته نامه آسیا - ساقی موفقی: بر اساس تازه ترین آمارهای ارائه شده به اثبات رسیده که دختران ارشد خانواده به دلیل جاه طلبی که دارند احتمال موفقیت های بیشتری را دارند و نسبت به سایرین برای کسب مدارج بالا دارای صلاحیت بیشتری هستند.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه Essex بریتانیا، پسران ارشد خانواده 13 درصد کمتر از دختران ارشد خانواده دارای حس جاه طلبی بودند. اگر به این موضوع نگاهی بیندازید که پسران چگونه در فرهنگ ما نقش های مهمی را ایفا می کنند، می توانید قدرت دختران ارشد خانواده را نیز تصور کنید.

افرادی مانند هیلاری کلینتون، اپرا وینفری و بسیاری از زنان قدرتمندت و تاثیرگذاری که در طول تاریخ کارهای مهمی انجام دادند و معروف شدند، دختران ارشد خانواده هستند. علم دنیای امروزی دریافته این شانسی نیست که بسیاری از زنان شایسته و توانا فرزند ارشد خانواده خود بوده اند. هم بیانسه (Beyonce) و هم جی.کی. رولینگ (J.K.Rowling) نویسنده داستان های هری پاتر، با حس جاه طلبی و اشتیاق زیادی متولد شدند و برای دستیابی به اهداف رفیع خود اشتیاق قوی داشتند.

همچنین دانشمندان آمریکایی نیز اظهار کردند دختران بزرگتر در مقایسه با سایر خواهرها و برادرها از لحاظ آماری احتمال موفقیت های بیشتری دارند.

دختران بزرگ خانواده احتمال موفقیت بیشتری دارند

آنها طبیعتا به موفقیت های بیشتری دست می یابند

با وجود اینکه به طور کلی ۱۶ درصد ماز فرزندان ارشد خانواده ها به رفتن به مدارس متوسطه۹ تمایل دارند اما دختران نسبت به آنها ۴ درصد بیشتر نمره های خوب می گیرند.

اگر نگاهی به برندگان جایزه نوبل یا حتی رییس جمهورهای آمریکا بیندازید، بیش از نیمی از آنها فرزند ارشد خانواده بوده اند. اگرچه نیمی از آن افتخارات نصیب مردان شده اما دختران ارشد خانواده ها همچنان در حال پیشروی با جاه طلبی و توانایی های بیشتری هستند. این دختران به دلیل هوش و ذکاوتی که دارند در مدرسه از دیگران پیشی می گیرند و همچنین برای رسیدن به جایگاهی که می خواهند، اشتیاق و انگیزه بالایی دارند.

آنها دانشمندان بزرگی هستند

به دانشمندان زنی که خواهران بزرگتر هستند، نگاهی بیندازید: جین گودال (Jane Goodall)، رفتارشناس و انسانشناس بریتانیایی و پیام آور صلح سازمان ملل؛ دکتر سوزان گرینفیلد (Dr. Susan Greenfield)، دانشمند، نویسنده و عضو مجلس اعیان بریتانیا که تحقیقات ارزنده ای در خصوص درمان بیماری های پارکینسون و آلزایمر انجام داده و جوسلین بل (Jocelyn Bell)، دانشمند فیزیک نجومی اهل ایرلند شمالی.

این افراد علاوه بر اینکه هوش و ذکاوت بالایی از خود نشان می دهند، در رشته مربوطه ای که فعالیت می کنند نیز رتبه های بالایی دارند. آنها همچنین به اندازه ای جاه طلب و جویای موفقیت هستند که فراتر از یک دانشمند معمولی رفتار می کنند. به عنوان مثال جین گودال را در نظر بگیرید. او برای حفاظت از گوریل ها حتی جان خود را نیز در معرض خطر قرار داده است. این کار به نوبه خود موفقیت و پیروزی بزرگی است.

دختران بزرگ خانواده احتمال موفقیت بیشتری دارند
سوزان گرینفیلد

آنها از سرمایه گذاری های والدین برخوردارند

یکی از دلایلی که برای موفقیت و توانایی های بیشتر دختران بزرگ خانواده به آنها نسبت داده می شود این است که به دیل اینکه اولین فرزند خانواده بودند، پدر و مادر زمان و انرژی بیشتری صرف آنها کردند. فرزندان ارشد خانواده، صرف نظر از موقعیت حرفه ای و شغل والدین شان، در مقایسه با خواهران و برادران کوچکتر خود 7 درصد بیشتر تحصیلات شان را ادامه می دهند. موسسه تحقیقاتی Sibling Configurations Educationa Aspiration and Attainment (تنظیم روابط خواهر و برادران، انگیزه ها و دستاوردهای تحصیلی) بیش از یک هزار گروه های خواهر و برادر را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

در این تحقیق هیچ نشانی از تاثیر جنسیت فرزند دوم بر میزان انگیزه فرزند بزرگتر پیدا نشده است. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مجله فوربس، آنها قدرتمندترین زنان جهان هستند. آنجلا مرکل، کریستین لاگارد، شریل سندبرگ همراه با اپرا وینفری و بیانسه، همگی در لیست قدرتمندترین زنان جهان قرار دارند. هر کدام از این افراد فرزند بزرگ خانواده خود هستند. پشت دستیابی به چنین اعتبار و آوازه ای قطعا چیزی بیشتر از تحصیلات نهفته است. این عامل حتما میل و اشتیاق و جاه طلبی است که این زنان دارند.

دختران بزرگ خانواده احتمال موفقیت بیشتری دارند

آنها از لحاظ آماری نیز به موفقیت های بیشتر دست می یابند

بر اساس تحقیقاتی که در موسسه تحقیقات آمار اجتماعی و اقتصادی فیفی بو (Feifei Bu) وابسته به دانشگاه Essex انجام شده این موضوع به اثبات رسیده که دختران ارشد خانواده از لحاظ آماری نسبت به سایر خواهران و برادران خود حس جاه طلبی بیشتری و عملکرد بهتری دارند. این روزها والدین به صورت برابر با فرزندان خود رفتار می کنند، بنابراین موفقیتی که این فرزندان به دست می آورند فارغ از هرگونه برتری دیگری است. همچنین مطالعات نشان دادند اگر بین بچه ها بیشتر از چهار سال فاصله سنی وجود داشته باشد، فرزند کوچکتر در تحصیلاتش نمره های بهتری خواهد داشت. هر چه فاصله سنی بین بچه ها بیشتر باشد عملکردشان هم بهتر خواهد شد.

توضیحات زیادی برای این موضوع وجود دارد که چرا دختران بزرگ خانواده در مقایسه با بچه های کوچکتر آن خانواده به موفقیت های زیادی در زندگی شان می رسند. هر چند از لحاظ علمی دلیلی بر اثبات این امر وجود ندارد اما آمار و ارقام برای دستیابی به موفقیت های چشمگیر به نفع دختران ارشد خانواده است.

منبع: Life Hack
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تماما چرت بود،حالا چند سال دیگه نظری متفاوت با این میدن وبراش هم ده ها مصداق میارن!مثلا ماری کوری!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج