۲۹۸۹۵۱
۵۱۲۶
۵۱۲۶
پ

اسنیکرز؛ داستان یک موفقیت در صنعت شکلات

شیرینی و شکلات از فراگیرترین خوراکی‌های همه مردم دنیاست، این دسته از مواد‌غذایی همیشه مورد توجه همه سنین، مخصوصا کودکان و نوجوانان بوده و هست.

وب سایت فرصت امروز - جواد بیات: شیرینی و شکلات از فراگیرترین خوراکی‌های همه مردم دنیاست، این دسته از مواد‌غذایی همیشه مورد توجه همه سنین، مخصوصا کودکان و نوجوانان بوده و هست. در این بین یکی از نام‌های تولیدکننده شکلات که می‌توان گفت برای همه مردم دنیا آشناست اسنیکرز است. این برند نام تجاری شیرینی‌های ساخته شده توسط شرکت مارس است که شامل نوقا با کارامل و بادام زمینی است و با لایه‌ای مرکب از شکلات و شیر پوشیده شده است.

فرانک مارس در سال ۱۸۸۳ در مینه‌سوتای امریکا متولد شد. مادر او دستی در تولید آبنبات‌های خانگی داشت که همین مسئله موجب شد فرانک در دوران کودکی‌اش به همراه مادرش این کار را یاد بگیرد و بعدها در دوران دبیرستان در سن ۱۹ سالگی می‌توانست به تنهایی آبنبات درست کند و آنها را بفروشد، به‌گونه‌ای که تولید و فروش آبنبات تبدیل به شغل دائمی فرانک شد و بعد از ازدواجش هم به همراه همسرش در آشپزخانه آبنبات درست می‌کرد.

اسنیکرز؛ داستان یک موفقیت در صنعت شکلات

سال‌ها بعد آنها تولید شکلات را نیز آغاز کردند، در سال ۱۹۱۱ آنها کارخانه‌ای در واشنگتن تاسیس کردند اما این کارخانه چندان موفق نبود و باعث شد آنها به شهر خود بازگردند، تا اینکه در سال ۱۹۲۰ این تلاش‌ها منجر به راه‌اندازی شرکت «مار او بار» شد که بعدها نام مارس را به خود گرفت و به یک غول بزرگ جهانی در صنعت شکلات تبدیل شد.

فارست مارس (پسر فرانک) در سال ۱۹۲۳ از یک نوع میلک‌شیک محبوب الهام گرفته و شکلات میلکی خود را معرفی کرد. این محصول به‌عنوان یک شیرینی حاوی شیر تخمیر شده با شکلات مورد تبلیغ قرار گرفت و به‌‌سرعت عنوان پرفروش‌ترین شکلات را از آن خود کرد. کمتر از یک دهه بعد یعنی حدود سال ۱۹۳۰ نخستین شکلات اسنیکرز که آن روزها با نام مارتن (Marathon) در شعبه‌ای از کارخانه شکلات‌سازی مارس در انگلستان فعال بود و فارست آن را مدیریت می‌کرد، تولید شد.

فرانک مارس فرصت زیادی پیدا نکرد تا موفقیت‌های بزرگ‌تر خود را ببیند چراکه در سال ۱۹۳۴ در سن ۵۰ سالگی درگذشت‌ اما وارثان او یعنی فارست مارس و همسرش راه او را ادامه دانند تا اینکه در سال ۱۹۶۳ بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکلات مارس در کشور هلند دایر شد که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های شکلات در اروپاست.

بعد از آن مارس یک محصول دیگر به نام تویکس را در سال ۱۹۷۹ به بازار عرضه کرد که بعد از گذشت سال‌ها این محصول همچنان یکی دیگر از محصولات پرطرفدار این شرکت است. در سال ۱۹۹۰ نام مارتن در سراسر جهان به اسنیکرز Snickers تغییر یافت. گفته می‌شود که خانواده مارس نام Snickers را از روی نام یک اسب محبوب خانوادگی برداشته‌اند.

اسنیکرز؛ داستان یک موفقیت در صنعت شکلات

شرکت شکلات مارس طی سال‌های متمادی بسیار بزرگ ‌شده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در جهان است. مارس در تمام این سال‌ها خود را یک شرکت خانوادگی می‌نامد و معتقد است چون مالکیت شرکت خصوصی است پس احتیاجی به پاسخگویی به کسی جز خودشان نیست، به همین دلیل با تاکید بر اینکه آنها استانداردهای خاص خودشان را دارند با اکثر سازمان‌های عمومی بزرگ مانند فروشگاه‌های تعاونی همکاری نمی‌کنند. به‌رغم این محرمانه بودن، مارس در میان دیگر همتایانش به‌عنوان بهترین آموزش‌دهنده مدیران خود مشهور است.

این شرکت که اکنون هم توسط اعضای خانواده مارس اداره می‌شود، هنوز بسیاری از راه‌های تجارت اولیه خود را که به این شرکت در موفقیتش در دنیا کمک کرد به‌کار می‌بندد.

شکلات Snickers سالانه به‌تنهایی ۲ میلیارد دلار برای شرکت مارس درآمد دارد. روزانه بیشتر از ۱۵ میلیون شکلات Snickers در دنیا تولید می‌شود که برای تولید آنها حدود ۱۰۰ تن بادام‌زمینی مصرف می‌شود. داستان شکلات Snickers یک داستان موفقیت روزبه‌روز در صنعت شکلات است. اسنیکرز شامل مغز بادامی و رویه کارامل و بادام‌زمینی با شکلات با طعم شیر است. شکلات اسنیکرز یکی از محبوب‌ترین شکلات‌های مغز‌دار در جهان است. تبلیغات مارس به‌گونه‌ای است که حس تازه شدن و با انرژی شدن به شما می‌دهد.

این شرکت همیشه روی مقوی بودن محصولاتش تاکید می‌کند و روی محصولاتش عنوان می‌کند که هر اسنیکرز حدود ۲۵۰ واحد کالری دارد و با وجود این مقدار ۱۰۰ درصد گرسنگی را رفع می‌کند و بهتر است در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. اکثر تبلیغات این شرکت خلاقانه است و اسنیکرز بودجه فراوانی را صرف طراحی رویدادهای تبلیغاتی می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان به پوستر اسنیکرز برای سوارز اشاره کرد که به همراه یک توییت جذاب در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

اسنیکرز؛ داستان یک موفقیت در صنعت شکلات

لوییس سوارز، مهاجم باشگاه لیورپول و تیم ملی اروگوئه، در جریان دیدار حساس اروگوئه - ایتالیا باز هم رفتار گذشته خود را تکرار کرد و شانه کیه‌لینی، مدافع تیم حریف را گاز گرفت. این مسئله بهانه‌ای شد تا اسنیکرز با هوشمندی از این رفتار سوارز بهره‌برداری تبلیغاتی کند و برای سوارز روی پوستر پیشنهاد بهتری بدهد با شعار «خوشمزه‌تر از ایتالیایی‌ها…» و این جمله را توییت کند: «هی لوییس، دفعه بعد که گرسنه‌ات شد فقط یک اسنیکرز گاز بزن.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج