۲۹۸۹۸۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

تغییر مدل خانه قواعدی دارد كه در این مطلب طراح داخلی به شما می‌گوید كه حتی با تغییر سبك نورپردازی خانه هم می‌توان اقدامی انقلابی در تغییر مدل خانه داشت!

مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: خیلی از مواردی كه در دكوراسیون خانه یا صنعت مد رایج می‌شود مورد پذیرش یك كارشناس نیست. پس برای بازسازی و تغییر مدل خانه نمی‌توانید با یك اقدام انتحاری طول یك دیوار را با متریالی كاملا متفاوت بپوشانید. تغییر مدل خانه قواعدی دارد كه در ادامه مهدی گلپایگانی، طراح داخلی به شما می‌گوید كه حتی با تغییر سبك نورپردازی خانه هم می‌توان اقدامی انقلابی در تغییر مدل خانه داشت!

اگر برای مبلمان منزل پارچه‌ای انتخاب می‌كنید كه یك شكل نیست، حتما فصل مشتركی هم برای آن در نظر بگیرید. در ادامه این را بدانید كه بهتر است یك شكست هم برای آن در نظر بگیرید. چه در نورپردازی، چه رنگ و چه انتخاب پارچه همیشه اجازه ۱۰ درصد شكست دارید. یعنی اگر تمام دكوراسیون سفید و مدرن است می‌توانید به اندازه یك گلدان و دو كوسن، رنگی كاملا بی‌ربط با فضا انتخاب كنید.

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

همه چیز قرار نیست یك دست باشد؛ به‌طور مثال اگر پایه رنگ پارچه‌ای كه انتخاب كرده‌اید آبی - سورمه‌ای است، ۲ كوسن زرد رنگ كه هیچ ربطی به سورمه‌ای ندارد، انتخاب كنید. این یك شروع قدرتمندانه و پر زور برای تغییرات است. تازه می‌توانید یك گلدان و اسپری زرد بخرید و گلدان را هم رنگ كنید كه با كوسن‌های سمت دیگر سالن ست شود. بعد هم از گلفروشی محل شاخه‌های تزیینی خشك بخرید و آنها را سورمه‌ای كنید كه با پایه رنگ پارچه مبلمان هماهنگ شود.


دقت كن چی رو كنار چی می‌گذاری!

برخلاف بسیاری از قدیمی‌ها كه دوست ندارند حتی قسمت كوچكی از كف خانه‌شان بدون فرش باقی بماند اگر خانه شما كوچك است حتما فرش‌های كوچك انتخاب كنید. دیدن فرش فارغ از مقوله دكور یك عادت است.

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

اگر كسی فرش دوست دارد باید كمی حرفه‌ای‌تر به این موضوع فكر كند؛ مثلا اگر انتخابش فرش سنتی است حتما مبلمانی ساده خریداری كند. فرش گل‌دار، مبلمان كلاسیك و پرده‌ای با طرح شلوغ به صورت مجزا در مغازه زیبا است اما زمانی كه كنار هم قرار می‌گیرند تركیب جالبی نخواهد داشت. مثل این است كه در آشپزی به گوشت جدا نمك بپاشید، به نخود و لوبیا و آب هم جدا. شما به هر كدام به اندازه نمك زده‌اید اما زمانی كه كنار هم در قابلمه قرار می‌گیرند غذا شور می‌شود!

نور سفید را فراموش كنید

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

در دكوراسیون باید از نور آفتابی یا زرد استفاده كنید. بعضی‌ها نور یخی می‌پسندند كه بحث مجزایی است. ولی در محیطی مثل هتل كه طراحی اصولی دارد نور یخی یا سفید نمی‌بینید. اگر می‌خواهید سیستم نورپردازی را تغییر دهید و از نور كم مصرف استفاده كنید حتما نور LED تهیه كنید كه هم نور خوبی است، هم ظاهر قشنگی دارد و از همه نورها هم كم‌مصرف‌تر است. متاسفانه باقی لامپ‌های كم‌مصرف مضر هستند و نور مناسبی هم ندارد. امروزه انواع و اقسام لامپ‌های LED در بازار موجود است.LED صنعتی است كه در تمام عناصر نور ورود پیدا كرده و در بازار هم موجود است.


دكوراسیون سفید غلط نیست

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

دكوراسیونی به رنگ سفید دست شما را باز می‌گذارد. البته این احساس را اغلب مردم در رابطه با رنگ كرم و قهوه‌ای دارند! وقتی می‌گوییم رنگ، صرفا در مورد یك پوشش صحبت می‌كنیم كه این پوشش می‌تواند از جنس رنگ باشد یا از جنس پارچه، كاغذ دیواری و. . . رنگ سفید را روشنایی محض می‌دانیم. به روشنایی محض و تیرگی محض كه همان مشكی است خنثی می‌گوییم. طیف بین این رنگ‌ها هم خنثی است؛ یعنی طیف خاكستری‌ها، طوسی‌ها، نقره‌ای‌ها و. . . پس ست كردن رنگ سفید و مشكی و طیف آن با هر رنگی مجاز است.

اگر می‌خواهید خانه كمی آنتیك شود...

در گذشته سنگ آنتیك جایگاهی در فضای داخلی خانه نداشت اما حالا كه ورود پیدا كرده و خیلی‌ها می‌پسندند بهتر است این نكات را برای تغییر سبك دیوار خانه در نظر بگیرید.

- یك قسمت كوچك از دیوار كافی است، خانه كه حیاط خلوت نیست!

- نصاب سنگ آنتیك آگاهی درستی از طراحی داخلی ندارد. اما شما بدانید كه دیوار پشت تلویزیون جای سنگ آنتیك نیست! دانش آكادمیك هم این موضوع را تایید می‌كند كه دیوار پشت تلویزیون باید ساده باشد تا تمركز شما در هنگام تماشای تلویزیون مختل نشود.

- دیوار سنگ آنتیك به‌طور مجزا می‌تواند یك بافت باشد. البته به سبك خانه هم بستگی دارد. حتی می‌تواند بستری هم باشد برای قرار دادن قاب.

- در یك دیوار ۹،۸ متری برای اینكه طویل بودن دیوار را بشكنید، در بخشی از آن به عرض یك متر، از كف تا سقف، دیواری از جنس سنگ آنتیك اجرا كنید. در واقع یك رفتار غیر معمول انجام دهید. حتی می‌توانید یك قاب عكس با عرض ۴۰ سانت و ارتفاع ۲ متر روی دیوار اجرا كنید.

- این سنگ علاوه بر نمای رو به رو از كناره‌ها هم دیده می‌شود پس ملاط و اجرای آن هم مشخص است؛ بنابراین ممكن است از نمای كنار زیبا به نظر نرسد. برای رفع این مساله بهتر است با متریالی MDF به رنگ دیوار، دور تا دور آن قابی درست كنید تا سنگ و ملاط آن از كناره‌ها دید نداشته باشد.

- برای این دیوار نورپردازی در نظر بگیرند. سنگ آنتیك به دلیل خلل و فرجی كه دارد با نورپردازی زیباتر به نظر می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج