جاباما
۲۹۹۰۳۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مروری بر حاشیه های تلویزیون

شبکه های مختلف تلویزیون با شیبی ملایم دارند به سمت هر چه گرم تر شدن تنور انتخابات پیش می روند؛ در این میان برخی با مصاحبه های داغ مخاطبان علاقه مند را با خود همراه کرده اند و برخی دیگر بخت خود را در قالب تولیدان نمایشی به محک آزمون گذاشته اند.

روزنامه سینما: شبکه های مختلف تلویزیون با شیبی ملایم دارند به سمت هر چه گرم تر شدن تنور انتخابات پیش می روند؛ در این میان برخی با مصاحبه های داغ مخاطبان علاقه مند را با خود همراه کرده اند و برخی دیگر بخت خود را در قالب تولیدان نمایشی به محک آزمون گذاشته اند.

یک مناظره داغ و پرکنایه

مروری بر حاشیه های تلویزیون

هر چه به روزهای انتخابات نزدیک می شویم طبیعی است که بازار میزگردها و برنامه های گفتگومحور چالشی داغ تر شود. برنامه نگاه یک این هفته اما میزبان یکی از ویژه ترین مناظره های سال های اخیر بود. مهمان این برنامه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور و محمدحسین صفار هرندی، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران بودند و موضوع هم بحث «نفوذ» بود.

حضور آرام و بدون جنجال طرفین در این گفتگو شاید پوسته ظاهری آن را به خصوص برای مخاطبان عادی به گفتگویی سرد و فاقد جذابیت کرده بود اما کمی اطلاعات درباره اخبار و تحولات سیاسی سال های اخیر کافی بود تا متوجه کنایه های متعدد و پرشمار طرفین خطاب به جریان های متبوع خود بشوید. آشنا و صفار هرندی یک رویارویی سیاسی تمام عیار را تا پاسی از شب روی آنتن شبکه یک سیما ارائه کردند که بعید است به این زودی ها شاهد تکرار آن در تلویزیون باشیم!


نود و سوتی های فنی

مروری بر حاشیه های تلویزیون

برنامه عادل فردوسی پور معمولا از آن برنامه هایی است که هر قسمت آن حواشی خاص خودش را دارد و تا چند روز خوراک خبری خوبی به سایت ها و روزنامه های ورزشی می دهد اما «نود» این هفته جدا از بحث های تخصصی اش، چند اشتباه فنی داشت.

یکی از سوتی های بروبچه های «نود» مربوط به زیرنویس اشتباه در مورد فروزان دروازه بان سابق تیم استقلال است که امسال در باشگاه راه آهن شهرری توپ می زند. زمانی که آیتم آشتی کنان فرهاد کاظمی و محسن فروزان از نود پخش شد به اشتباه او را عضو باشگاه سیاه جامگان مشهد نوشتند. اشتباهی که از شاخص ترین برنامه فوتبالی کشور بعید است.

در بخش دیگری از برنامه همه که فردوسی پور مخاطبان برنامه را به دیدن آیتم دعوت کرد، صدای استودیو هنوز روی آنتن بود و حرف زدن عادل با بچه های پشت صحنه کاملا شنیده می شد. معروف ترین کمبود برنامه دوشنبه شب هم خاموش ماندن بخشی از ال سی دی استودیو بود که عکس هایش با سرعت در سایت های خبری منتشر شد.


بادیگارد؛ هم اینجا هم آنجا

مروری بر حاشیه های تلویزیون

تلویزیون از همان روزهای قبل از آغاز جشنواره سی و چهارم فیلم فجر، تکلیفش را با یک فیلم مشخص کرده بود و اخبار مرتبط با مراحل تولید و آماده سازی فیلم سینمایی «بادیگارد» ثابت کرده بود که قرار است حمایت ویژه ای از این تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا داشته باشد. فیلم در جشنواره رونمایی شد و اتفاقا از نگاه منتقدان و مخاطبان از فیلم های موفق جشنواره هم بود. حالا اما حمایت های سیما سر و شکل متفاوتی پیدا کرده است.

دوشنبه شب شبکه افق بخش هایی از پشت صحنه این فیلم سینمایی را به همراه گفتگویی اختصاصی با ابراهیم حاتمی کیا در قالب برنامه «سینما ملت» روی آنتن فرستاد. این اتفاق عجیبی نبود اما جالب این بود که به فاصله کمتر از یک ساعت، همین مستند پشت صحنه را که اسماعیل حاتمی کیا آن را کارگردانی کرده بود، پخش کرد!


سریال سیاسی چیست؟

مروری بر حاشیه های تلویزیون

درباره سریال «غیرعلنی» حتما به بهانه های مختلف می توان نوشت اما تا همین جا و به خصوص از قسمت دوشنبه شب که رنگ و لعاب به ظاهر سیاسی داستان کمی بیشتر شده است، این سوال جدی تر از قبل خودنمایی می کند که واقعا تعریف تلویزیون ما از «سریال سیاسی» چیست؟

واقعا کنایه ها و موقعیت ها دم دستی طراحی شده در فیلمنامه «غیرعلنی» قرار است کمکی به گرم شدن تنور انتخابات بکند؟! حالا بگذریم که تصویر ارائه شده از تحریریه یک روزنامه در این سریال آنقدر کاریکاتوری و دور از واقعیت است که اگر تنها یک بار گذارتان به چنین فضایی افتاده باشد، متوجه عمق ناآشنایی فیلمنامه نویس و کارگردان رد این زمینه می شوید. خالقان سریال «غیرعلنی» تصوری کاملا دم دستی نه فقط از «سیاست» که از عناصر فعال در عرصه سیاسی همچون کاندیدا، فعال اجتماعی و روزنامه نگار داشته اند و این برای یک سریال ویژه انتخاباتی حکم یک شکست از پیش طراحی شده را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج